بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید کفش چرم مردانه شیک و باکلاس

  • ۷۸۷۴
راهنمای خرید کفش چرم مردانه شیک و باکلاس

در این مطلب نکات و راهنمای خرید کفش چرم مردانه را برای شما آماده کرده ایم تا متناسب با شرایط خود یک کفش مناسب انتخاب کنید.


امروزه بسیاری از مردان، کفش های چرم خود را صرفاً یک وسیله قلمداد می کنند. وسایلی که فقط در صورت لزوم بیرون آورده می شوند و برای چند ساعت پوشیده می شوند و دوباره داخل کمد قرار می گیرند. با این وجود، کفش های چرم یکی از مهمترین قسمت های کمد لباس مردانه هستند. برخی از علاقه مندان به سبک و استایل حتی تا آنجا پیش می روند که می گویند کفش، مهمترین قسمت لباس است، زیرا یک جفت کفش می تواند کل مجموعه را تکمیل یا ناقص کند.
اگر برای شرکت در عروسی ها، مراسم خاکسپاری یا مصاحبه های شغلی، مانند بسیاری از آقایان، فقط یک یا دو جفت کفش ارزان دارید، لطفا ادامه مطلب را بخوانید. ما در اینجا هستیم تا به شما یک خلاصه اساسی از آنچه که یک مرد باید در مورد کفش بداند و همچنین آنچه را که باید در یک جفت کفش باکیفیت جستجو کند، ارائه دهیم.

چه چیزی کفش را "کفش چرم" می کند؟

معمولا هر مدل لباسی و هر مدل کفشی پس از گذشت چند سال از مد میوفتد و در عمیق‌ترین نقطه کمد لباس‌های ما جای می‌گیرد. تصور اینکه یک مدل لباس، در دنیای مد تحول عظیمی ایجاد کند و برای مدت‌های بسیار طولانی محبوب بماند کمی سخت است؛ اما اصلا بعید نیست. یکی از این مدل کفش‌ها، کفش چرمی است که از قدیم تا به امروز، عضوی جدانشدنی از کمد لباس‌های هر فرد خوش استایلی بوده است.

کیفیت چرم را بررسی کنید.

یک نکته بسیار مهم هنگام خرید کفش چرم، جنس استفاده شده در آن است. بسیاری از کفش ها به عنوان چرم اصلی تبلیغ می شوند، ولی اینگونه نیست. چرم خوب، چرمی است که بیش از اندازه طبیعی براق نباشد و وقتی آن را می‌پوشید، بیش از اندازه چین و چروک نخورد. چرم نباید بوی مواد شیمیایی بدهد و موقع بو کردن آن، بوی طبیعی پوست حیوانات به مشام‌تان برسد. چرم طبیعی، به ‌راحتی نمی‌سوزد و اگر کبریت یا فندکی روی آن بگیرید، آتش نخواهد گرفت. (البته بعید است بتوانید چنین آزمایشی را در فروشگاه انجام بدهید!)
برندهایی که بهترین و بالاترین کیفیت چرم را دارند برند‌های فرانسوی و ایتالیایی هستند. نکته‌ای که در مورد چرم باید بدانید این است که هیچوقت جنس چرم خراب نمی‌شود مگر اینکه شما به درستی از آن استفاده نکنید. اگر از کفش چرم به خوبی استفاده کنید و از واکس‌های مخصوص استفاده کنید می‌توانید سال‌های سال از آن استفاده کنید و همیشه در پایتان بدرخشد.

آیا پایتان در کفش چرم راحت است؟

اگر کفش چرم را به ‌درستی انتخاب کنید، قطعا تجربه بسیار خوبی از پوشیدن آن خواهید داشت. کفش‌های چرم، در عین آراستگی ظاهری، بسیار راحت هستند و پا در آن‌ها اذیت نخواهد شد. قواعد خرید کفش مناسب سایز پا، در همه موارد یکسان هستند و فرقی ندارد چه نوع کفشی انتخاب می‌کنید.

فرم کفش چرم

کفش چرم مردانه انواع طرح‌های مختلفی دارد. البته که تمام مدل‌های این مدل کفش متناسب با ظاهر افراد مختلف می‌تواند زیبایی خاصی داشته باشد اما بهتر است به طور معمول از کفشی که مابین فرم مربعی و نوک تیز دارد استفاده کنید زیرا این مدل به راحتی قابل ست شدن با انواع استایل‌ها است.

اندازه کفش

کفشی که اندازه پای شما نباشد هیچ ارزشی ندارد پس واضح است که یک از مهم‌ترین گام ها برای خرید کفش چرم پیدا کردن سایز پای شما است. یک کفش مناسب، کفشی است که نه پایتان در آن بیش از اندازه بلغزد و نه سرپنجه‌ هایتان تحت فشار باشد. کفش ‌های تنگ یا گشاد، می‌توانند باعث تغییر در فرم پا و سرپنجه ‌ها شوند یا باعث بروز مشکلاتی مانند میخچه در پاهایمان شوند.
اگر سایز پای خود را نمی دانید و یا مطمئن نیستید که سایز پای شما چند است پیشنهاد می کنم "راهنمای اندازه گیری سایز پا در خانه" را مطالعه کنید. این مطلب به شما کمک می کند تا در خانه و با ابزار ساده سایز دقیق پای خود را اندازه بگیرید.

پاشنه کفش چرم

معمولا آقایان برای انتخاب کفش چرم روزمره و یا مدرن خود از مدل بدون پاشنه و تخت استفاده می‌کنند اما داشتن کفش چرم با پاشنه کوتاه برای استایل رسمی مناسب‌تر است. بهترین نوع پاشنه کفش برای آقایان پاشنه ۲٫۵ سانتی‌متر و یا کمتر از آن مناسب است.
اگر قد بسیار کوتاهی دارید پاشنه ۴ سانتی‌متر هم مشکلی ندارد اما اگر قد نرمالی دارید (از ۱۷۳ سانتی‌متر به بالا) پاشنه کفش باید بین ۱ تا حداکثر ۳ سانتی‌متر باشد. پاشنه‌های بیشتر از ۴-۵ سانتی‌متر، به‌هیچ وجه مناسب استفاده روزمره ما نیستند و آسیب زیادی به کمرمان وارد می‌کنند.

پنجه کفش چرم

پنجه‌های کفش، علاوه‌بر تاثیر در راحتی پا، در فرم نهایی کفش و زیبایی آن هم تاثیر زیادی خواهند داشت. جلو یک کفش استاندارد نه باید خیلی کشیده باشد و نه خیلی مربعی شکل باشد و نه خیلی گرد. بهترین نوع کفش که هیچوقت هم قدیمی نمی‌شود و زیبایی خودش را حفظ می‌کند کفشی است که مقدار بسیار کمی نوک گردی داشته باشد و پاشنه کوتاهی هم داشته باشد.

زمان مناسب به خرید بروید

یکی از مهم‌ترین اصول انتخاب کفش چرم مردانه این است که در موقع مناسب به خرید کفش چرم بروید. به طور مثال بهترین زمان برای خرید کفش چرم، بعد از ظهر است. هیچگاه هنگام صبح کفش چرم مردانه نخرید زیرا به هنگام صبح میزان تورم پا بسیار زیاد است و ممکن است کفش چرمی که انتخاب می‌کنید یک یا دو سایز بزرگتر از سایز اصلی پای شما باشد.

کفش های بنددار بهتر است!

اگر جز دسته آقایانی هستید که بیشتر روز خود را در محیط‌های رسمی و اداری می‌گذرانید یا لباس محیط کار شما کت و شلوار است، بهترین انتخاب کفش می‌تواند مدل کفش چرم بنددار باشد. انواع کفش آکسفورد و دربی چرم بند‌دار می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای ست کردن با استایل رسمی مردانه باشد. اما اگر لباس شما حالت اسپرت و مدرن‌تری دارد می‌توانید از انواع کفش چرم مانک استرپ نیز استفاده کنید.

کفش چرم مشکی بجای قهوه ای

اگر تنها امکان خرید یک جفت کفش چرم را دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم به جای انتخاب رنگ قهوه‌ای، کفش چرم مشکی را انتخاب کنید. به طور کلی رنگ مشکی نسبت به رنگ قهوه‌ای انعطاف پذیری بالاتری دارد و راحت‌تر می‌توان آن را با انواع لباس ست کرد.
پس اگر جز دسته آقایانی هستید که اکثر لباس‌های روزمره و یا لباس‌های رسمی شما رنگ آبی، خاکستری و یا مشکی است، انتخاب کفش چرم مشکی مردانه برای شما گزینه ایده‌آلی برای ست کردن با لباس است. البته شما می‌توانید کفش چرم مشکی خود را با شلوار جین نیز ست کنید.

از جوراب مناسب استفاده کنید

اگر به صورت متداول جوراب ضخیم استفاده می‌کنید می‌توانید هنگام خرید کفش چرم نیز از این جوراب استفاده کنید اما ما به شما پیشنهاد می‌دهیم از یک جفت جوراب مناسب (نه بسیار ضخیم و نه بسیار نازک) استفاده کنید زیرا ضخامت جوراب می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی سایز کفش شما بگذارد.

راهنمای واکس زدن و براق کردن کفش:

واکس زدن کفش در طول عمر و دوام کفش تاثیر چشمگیری دارد. کفش چرمی که واکس کامل و زیبایی داشته باشد نه تنها استایل شما را زیباتر و جذاب‌تر نشان خواهد داد بلکه عمر طولانی‌تری هم خواهد داشت.

  1. ابتدا کفش را تمیز کنید تا هنگام واکس زدن، گردو غبار به خورد کفش نرود.
  2. بند کفش‌ها را خارج کنید تا واکس با آنها تماس نداشته و تمییز بمانند.
  3. تمییز کردن و شستن کفش با مواد شوینده به چرم آن آسیب می‌زند.
  4. در مرحله بعد، از نرم‌کننده‌ها که به صورت اسپری و محلول‌های مخصوص هستند، استفاده کنید، زیرا مرطوب کردن و دستمال کشیدن، چرم را خشک می‌کند.
  5. 10 الی 20 دقیقه بعد از نرم‌کننده، از واکس کرمی که باعث تقویت چرم و آمادگی برای جذب واکس اصلی است، استفاده کنید.
  6. حالا واکس اصلی را بزنید. این همان واکسی است که یک لایه محافظ روی کفش شما به وجود می‌آورد و دوام و زیبایی آن را افزایش می‌دهد.
  7. در آخر شما باید مقدار کمی واکس را با یک قطره آب مخلوط کرده و با دستمال روی قسمت پنجه کفش خود بزنید (فقط روی قسمت نوک و پنجه) و چندین بار آن را تکرار کنید تا نوک کفش شما براق و درخشان شود.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید 
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید

►منبع: slickdeals.net
►لینک کوتاه مطلب: bit.ly/3juBpkF

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی