بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

5 گام ساده برای اندازه گیری سایز پا + جدول

  • ۱۵۵۱۹
5 گام ساده برای اندازه گیری سایز پا + جدول

چگونه سایز پای خود را در خانه اندازه بگیریم؟ آموزش بدست آوردن سایز دقیق پای بزرگسالان و کودکان. آموزش تصویری اندازه گیره سایز پاها برای خرید اینترنتی.


یکی از مهم ترین موضوعات در خرید کفش (چه اینترنتی و چه در مغازه ها) دانستن سایز دقیق پاها می باشد. اندازه نادرست کفش نه تنها می تواند تأثیر منفی روی پاها و پشت شما بگذارد، همچنین می تواند مانع فعالیت های شما شود. خوشبختانه ، پیدا کردن اندازه پای شما یک فرایند ساده است. 

پیدا کردن سایز پایتان قبل از خرید، باعث صرفه جویی در وقت و کمک به جلوگیری از خرید کفشی که مناسب سایز پای شما نیست و مجبور به برگشت آن ها می شوید، خواهد شد. در این مقاله ما در چند قدم ساده به شما یاد می دهیم که چگونه سایز پای خود و اعضای خانواده را اندازه بگیرید. با ما باشید.

هنگام اندازه گیری سایز کفش خود در خانه، به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • دو تکه کاغذ بزرگتر از پای شما
  • یک خودکار یا ماژیک
  • خط کش یا متر

چگونه سایز کفش خود را اندازه گیری کنیم؟


ابتدا یک کاغذ A4 را روی زمین قرار دهید و پای خود را روی آن بگذارید. شما میخواهید یک طرح کلی از پایتان بر روی کاغذ بکشید پس از انجام دادن آن بر روی فرش یا هر سطحی که انجام دادن این عمل را مشکل میکند خودداری نمایید.

گام اول: همانند تصویر زیر پایتان را به طور مستقیم بر روی کاغذ قرار دهید به طوریکه سینه پا در جلو قرار گرفته باشد. پا را صاف نگه دارید به گونه ای که مچ پا و سینه پا در یک خط باشند. شما میتوانید ایستاده، نشسته بر روی صندلی و یا به صورت خم شده بر روی یک زانو این کار را انجام دهید.

گام دوم: با یک خودکار دور پای خود را خط بکشید و خطوط دور آن را مشخص کنید. میتوانید جوراب هایی که قصد دارید با کفش مدنظر بپوشید را نیز پا کنید. اما برای این کار هیچ کفشی نپوشید. اگر می خواهید پای کودک را اندازه بگیرید لازم نیست دور پای او را خط بکشید فقط در ابتدای انگشت شصست و پشت پا یک خط بکشید.

گام سوم: حال یک خط کش بردارید و از نوک انگشت شصت تا انتهای پا یک خط بکشید و اندازه آن را مشخص کنید. عدد بدست آمده را بنویسید، این عدد تا حد زیادی سایز کفش شما را مشخص میکند.

گام چهارم: اندازه این خط را به سانتی‌متر مشخص کنید و از جدول زیر سایز پای خود را پیدا کنید.

گام پنجم: با پای دیگر خود تکرار کنید.

جدول تبدیل سایز پای مردان

جدول سایز پای مردان

جدول تبدیل سایز پای زنان

جدول سایز پای زنان

اندازه گیری های خود را در هر دو اینچ و سانتی متر انجام دهید. نمودارها ممکن است در واحدهای مورد استفاده متفاوت باشد. هنگام مقایسه نتایج خود با نمودار اندازه کفش، از اندازه گیری پای بزرگتر خود استفاده کنید.

سایز کفش‌ها در برندهای مختلف با هم تفاوت دارند. برای مثال اگر شما کفشی با برند آدیداس با سایز ۴۰ استفاده می‌کنید ممکن است کفش برند نایکی با همان سایز برای شما تنگ یا گشاد باشد، به همین دلیل در هنگام خرید باید به طول کف پا توجه زیادی داشت.

مشخص کردن سایز پای کودکان

وقتی که اندازه گیری خود را انجام دادید، باید تصمیم بگیرید که کدام سایز کفش را انتخاب کنید. من پاهای کودک خود را اندازه گرفتم و اندازه طول 10 سانتی متر را دارم. راهنمای سایز کفش را بررسی کردم و میبینم که در سری اندازه های کودکان 6 تا 9 ماهه قرار دارد. من نیاز دارم به این واقعیت توجه داشته باشم که او جوراب هم خواهد پوشید و این که کمی که بزرگ تر شود، پاهایش نیز بزرگ تر می شوند. بنابراین انتخاب درست سایز، سایز کودکان بین 9 تا 12 ماهه است.یعنی سایز پای او 18 یا 19 می باشد.

اگر در مورد این که چه سایزی انتخاب کنید شک دارید، معمولا بهتر است که سایز بالاتر را انتخاب کنید. فرمول اندازه گیری (طول پای فرزند + 1Cm) : بطور مثال اگر پای فرزند شما 11 سانتیمتر است سایز پای او 12 سانتیمتر می شود.

در قسمت سایز کفش اعداد سمت راست (بزرگتر) مورد نظر است.جدول استاندارد سایز پای کودک

نکته: اگر نمی توانید پاهای کودکتان را اندازه بگیرید اما سایز کفش او را می دانید، نمودار اندازه گیری زیر می تواند به شما کمک کند. نمودارهای زیر راهنمای تبدیل سایز انگلیسی، آمریکایی و اروپایی-ایرانی و اندازه آن هاست.

جدول سایز پا برای کودکان 0 تا 6 سال

جدول برای کودکان بالاتر از 6 سال

نکاتی برای رفع اشکال احتمالی

  • کفش ورزشی با اندازه کوچک و تنگ برای پا، باعث ایجاد مشکلاتی مثل تاول و سیاه شدن ناخن پا می‌شود. زنان معمولا کفش‌هایی را انتخاب می‌کنند که درست به پایشان بچسبد و گاهی بیش از حد نگران سایز پاهایشان هستند.
  • برای آن که ببینید یک کفش برایتان اندازه است یا نه می‌توانیم از این اصطلاح استفاده کنیم که “با انگشتان پایتان پیانو بزنید” یعنی کفش باید به قدری به شما فضا بدهد که بتوانید به سادگی انگشتان پا را تکان دهید اما بیش از اندازه هم نباید گشاد باشد.
  • به خاطر داشته باشید که پاها با گذشت زمان می توانند رشد یا تغییر کنند. عوامل دیگری مانند نوع قوس و شکل کف پا ممکن است بر تناسب کفش شما تأثیر بگذارد. استفاده از این نکات حرفه ای برای اندازه گیری روزمره پاهای شما می تواند به شما در حفظ راحتی از کفش تا کف پا کمک کند.
  • اگر می خواهید کفش ورزشی بخرید باید نیم سایز بزرگتر نسبت به کفش های معمولی انتخاب کنید. 
  • اگر در هنگام استفاده از کفش متوجه شدید انگشتان پای شما کبود شده است، نشان می دهد که کفش های شما طول مناسب را ندارد.

منبع: por ting

►لینک کوتاه مطلب: bit.ly/2ZR2Iy1 | xip.li/cDYOfS

  • راهنمایی تون خیلی خوب بود، موفق باشین.

  • مقاله کاملی بود عالی بود ممنون.

  • مطلب جامع و کاملی بود 

    می ترسیدم کفشی که می خوام بخریم اندازه ام نباشه ولی با این مطلبی که گذاشتید یه کفش مناسب و اندازه پام خریدم 

     

    واقعا ممنون 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی