بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید شیک ترین کفش پاشنه بلند زنانه

  • ۱۱۱۸۳
راهنمای خرید شیک ترین کفش پاشنه بلند زنانه

راهنمای خرید شیک ترین کفش های پاشنه بلند زنانه + راهنمای ست کردن آن. معرفی 30 مدل بهترین کفش های پاشنه دار زنانه. 


کفش های پاشنه بلند با هر لباسی زیبا، برازنده و جذاب به نظر می رسند. آنها می توانند احساس اعتماد به نفس و مطلوب تری در زن ایجاد کنند. با این حال، مهم این است که هنگام خرید کفش پاشنه بلند، یک انتخاب درست انجام دهید، در نهایت از خریدی که انجام داده اید پشیمان نخواهید شد.
پوشیدن یک کفش‌ پاشنه‌ بلند باعث می‌شوند زنان از نظر جذابیت پذیراتر به نظر برسند. حتما شما هم دیده اید که در مراسم ها ابتدا همه ی خانم ها با کفش های پاشنه دارشان، جلوه می کنند، اما هنوز به وسط مراسم نرسیده، کفش ها به کناری می رود و پابرهنه می شوند، اگر می خواهید این اتفاق برای شما نیفتد، با ما همراه باشید تا از راه و روش انتخاب یک کفش پاشنه بلند مناسب با خبر شوید.

اندازه های مختلف پاشنه‌ی کفش

در اغلب کفش‌های پاشنه بلند، پاشنه کفش را به صورت باریک و بلند می‌سازند که خود انواع مختلفی دارد. که در ادامه انواع آن را به شما معرفی می کنیم و بعد از آن نکات مهم خرید و نحوه ست کردن با لباس را به شما آموزش می دهیم.

انواع کفش پاشنه بلند

پاشنه پنج سانتی متری

بین کفش های پاشنه بلند، این مورد شرایط خوبی را فراهم می‌کند که بتوانید مانند زمانی که کفش‌های تخت می‌پوشید، گام‌های بلند بردارید؛ پاشنه‌هایی که درعین حال به پای شما نیز فشار زیادی وارد نمی‌کند.این نوع پاشنه برای کفش های پشت باز، کفش هایی که با بند در پشت مچ پا بسته می شوند، مناسب است.
اما اگر باز هم ترجیح می دهید که با پاشنه‌ی کوتاهتر راه بروید، یک پاشنه‌ی سه سانتیمتری را انتخاب کنید. هر دوی این پاشنه‌ها برای کسانی که هنوز به کفش پاشنه بلند عادت ندارند، و می خواهند در محیط های رسمی کفش پاشنه دار داشته باشند و نیز افرادی که به دلیل مشکلات پادرد و یا ستون فقرات، توان پوشیدن پاشنه های بلندتر را ندارند، مناسب است

پاشنه هفت سانتی متری

مناسب ترین پاشنه‌ای که در مراسم رسمی و مهمانی‌ها استفاده می شود این نوع پاشنه است، در عین حال بهترین گزینه‌ی ممکن برای لباس های شب، پیراهن ها و دامن ها نیز می باشد. اگر طرفدار پاشنه های هفت سانتیمتری باریک نیستید، پاشنه های پهن این اندازه نیز به همان اندازه مرسوم هستند. اگر به پاشنه‌های بلند عادت دارید و نمی‌خواهید پاشنه‌ی کفش‌تان خیلی اغراق داشته باشد، مناسب ترین اندازه را انتخاب کرده اید.

پاشنه ۱۰ سانتی متری

مناسب ترین پاشنه برای مهمانی‌ها و مراسم غیر کاری این نوع پاشنه است. پا با این پاشنه زیباترین حالت خود را خواهد داشت به شرط آنکه آرام و با طمأنینه راه بروید. بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند کفش‌های با پاشنه‌ی ۱۰ سانتیمتری و بلندتر از آن، یک پلتفرم حداقل دو سانتیمتری نیز داشته باشند؛ منظور از پلتفرم، کفی زیر پنجه‌ی کفش است. با این پلتفرم پا حالت طبیعی خود را بیشتر حفظ می‌کند و حفظ تعادل در هنگام قدم برداشتن راحت‌تر می شود.

پاشنه ۱۲ سانتی متری

این نوع پاشنه شما را بسیار مجلل و پر زرق و برق نشان می‌دهند اما انتظار نداشته باشید که بتوانید با آنها به‌راحتی راه بروید. همچنین فکر پاشنه‌هایی با این ارتفاع و بدون پلتفرم را از سرتان بیرون کنید.

پاشنه ۱۵ سانتی متری

این پاشنه‌ها بیش از آنچه فکر کنید مجلل‌اند! پاشنه‌هایی که غیر قابل پوشیدن هستند مگر آنکه یک حرفه‌یی تمام عیار و یا یک سوپر مدل باشید!

نکات مهم هنگام خرید کفش پاشنه بلند زنانه

اگر شما هم یکی از خریداران کفش های پاشنه بلند زنانه هستید احتمالاً سؤالات زیادی درباره‌ی کفش پاشنه بلند دارید؛ اینکه چه پاشنه ای با چه ارتفاعی و برای چه محیطی مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات خرید کفش زنانه مناسب را معرفی کنیم.

1-انتخاب نوع کفش پاشنه دار

 اولین نکته ای که هنگام خرید کفش پاشنه دار زنانه باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب نوع آن است که بسته به اینکه پای شما چه فرمی دارد و یا می‌خواهید چگونه به نظر برسد، کفش‌ها و پاشنه‌های مختلفی قابل انتخاب هستند.

اگر مچ پای شما بزرگ است فکر کفش‌هایی که بند آنها به دور مچ پا می پیچد را از سر بیرون کنید چون تمام توجه اطرافیان را به پای شما جلب می‌کند.

اگر پای شما کوتاه است کفش با بند T شکل نخرید، چون پاهای شما را کوتاه تر و عرض آن را بیشتر نشان می‌دهد.

اگر پنجه و انگشت های پهن دارید کفش پنجه گرد مناسب ترین مورد برای شماست. اگر می خواهید پای شما بلندتر به نظر برسد به دنبال کفش های نوک تیز باشید که تصور پای بلند را به وجود می آورند. 

2-اندازه مناسب

هنگام خرید به سایز کفش دقت کنید اگر سایز را درست انتخاب کنید شما در طول مراسم و میهمانی اصلا احساس خستگی نمی‌کنید و می‌توانید ساعتها سر پا باشید، راه بروید و حرکات موزون انجام دهید بدون اینکه پاهای شما دچار آسیب شوند. معمولا فروشنده به شما می گوید که کفشی که اندکی تنگ است، با پوشیدن بهتر می شود، اما اگر کفشی در مغازه اندازه پای شما نیست، بهتر است آن را نخرید. مطمئن شوید که قوس کفش اندازه پای شما است.

►اگر سایز پای خود را نمی دانید پیشنهاد می کنم مطلب "5 گام ساده برای اندازه گیری سایز پا در خانه + جدول" را مطالعه بفرمایید. تا کفش مناسب سایز پای خود را انتخاب کنید.

3-برند معتبر

کفش پاشنه بلند، جزو آن دسته از کفش هایی است که برای خرید آن باید دست و دلباز باشید و آن را از برند های معتبر خریداری کنید. پاشنه ای که کیفیت خوبی داشته باشد از کمردرد یا پیچ خوردگی پا جلوگیری می کند. اگر پاشنه کفش شما بیش از 10 سانتی متر باشد و در قسمت پنجه آن نیز کفی نداشته باشد، به دلیل قوسی که بین پنجه و پاشنه پای شما ایجاد می شود، فشار زیادی بر پای تان وارد می شود. اگر از کفشی با این ویژگی خوش تان آمده، از کفاشی ماهر بخواهید بر قطر کفی پنجه کفش، یک سانت بیفزاید.

4-جنس کفش پاشنه بلند

اگر شما در هنگام انتخاب کفش تنها جذب مدل و رنگ کفش شوید و به جنس و کیفیت کفش دقت نکنید، پس از یک ساعت پوشیدن کفش در میهمانی متوجه خواهید شد که خرید اشتباهی داشته‌اید، زیرا که پاهای شما در اثر جنس نامناسب کفش آسیب می‌بیند.
ممکن است انگشت‌های شما تاول بزنند و ملتهب شوند و یا لبه های کفش پوست پای شما را اذیت کند و یا به علت فرم غیر استاندار کفش پای شما درد زیادی را حتی موقع ایستادن تحمل کند. کفش‌ پاشنه بلند با کیفیت پایین، پا را دچار تعریق می‌کند و به دلیل خیسی کفش، پا در کفش سر می خورد و از این رو قادر نخواهید بود صحیح گام بردارید. جنس چرم و جیر از ورنی راحت تر هستند، پس دنبال ورنی پاشنه بلند نباشید.

5-پاشنه کفش

این تصور که هر چه پاشنه‌ی کفش بلندتر باشد، زیباتر است، تصور غلطی است. مهم این است که پاشنه‌ی هماهنگ با لباس، موقعیت و متناسب با پای خود را بیابید. هرچه فاصله‌ی پاشنه تا کفی پنجه کفش بیشتر باشد، کنترل تعادل سخت‌تر و تحمل وزن شما بر روی پاشنه غیرممکن‌تر می‌شود. محور پاشنه‌‌ی کفش شما دقیقا باید در مرکز پاشنه پا قرار بگیرد. اغلب پاشنه‌های باریک به طور معمول این ویژگی را دارند.

اگر برای یک میهمانی در یک باغ خرید می‌کنید، فکر پاشنه‌های باریک را از سر بیرون کنید. هر چه سطح مقطع پاشنه‌ی شما وسیع‌تر باشد، ثبات بیشتری دارد و قدم برداشتن با آن راحت‌تر است. کفش‌های پاشنه‌ پهن، برای قدم برداشتن بر روی سنگفرش‌های ناهموار و کفپوشی ناصاف مناسب‌تر هستند.

6-کفی کفش

جنس کفی در کفش‌های پاشنه بلند بسیار مهم است. چون کنترل این کفش‌ها سخت‌تر از کفش‌های تخت است، کفی آنها باید منعطف‌تر باشد. کفی منعطف کمک می‌کند که شما بر روی سطوح ناصاف ناراحت نباشید و تعادل خود را از دست ندهید. اگر به دنبال کفی مناسب برای این نوع کفش‌ها هستید، کفی‌های چرمی و لاستیکی، به کفی‌های پلاستیک فشرده و چوبی ترجیح داده می شوند.

7-قیمت کفش

در آخر یکی از فاکتور های مهم در خرید کفش پاشنه بلند، قیمت آن می باشد. دلایل زیادی در تعین قیمت کفش پاشنه بلند موثر است، از برند تولید کننده گرفته تا جنس کفش و ارتفاع پاشنه، که ما سعی کردیم در این مطلب شما را با تعدادی از آن ها آشنا نماییم. اما این شما هستید که باید با توجه به میزان بودجه خود اقدام به خرید یک جفت کفش پاشنه دار مناسب برای خودتان نمایید.

برای دیدن لیست بهترین کفش ها اینجا کلیک کنید

نحوه ست کردن کفش پاشنه بلند با استایل

  • کفش‌ پاشنه بلند و صندل مناسب برای میهمانی‌ها و مراسم رسمی خانم‌ها در همه مجالس با لباس شب، کت و دامن و شومیز و شلوار استایل زیبا و جذابی می سازد. استفاده صندل در مدل‌های متنوع در فصل های گرم بیشتر کاربرد دارند.
  • شما می توانید رنگ کفش را با رنگ کیفتان ست کنید ولی بهتر این است که از یک مدل و طرح در انتخاب کیف و کفش‌تان استفاده نکنید.
  • کفش پاشنه دار مشکی بسیار کاربردی است و داشتن چنین کفشی برای تمام خانم‌ها توصیه می‌شود زیرا یک کفش مجلسی مشکی با لباس‌های مجلسی رنگی و مشکی به خوبی ست می‌شود و شما می توانید سال‌ها از آن استفاده کنید.
  •  از لباس هایی به رنگ خنثی برای کفش پاشنه بلند رنگی استفاده کنید، لباس هایی که رنگ خنثی دارند با کفش های پاشنه بلند رنگی به خوبی ست می شوند مثلا می توانید لباس طوسی را با کفش صورتی یا قرمز بپوشید.
  • کفش پاشنه سوزنی را با لباس هایی ست کنید که پاهایتان را بلندتر نشان می دهد؛ مثلا با دامن مدادی و شلوار تنگ. کفش پاشنه سوزنی باعث افزایش ظاهری قد می شود و پاها را ظریف تر و جذاب تر جلوه می دهد.
  • اگر پاهایتان کوتاه است کفش های پاشنه بلند بهترین گزینه برای شما خواهند بود. ولی از پوشیدن کفش هایی با پاشنه بلندتر از ۸ سانتیمتر خودداری کنید. پاشنه های خیلی بلند باعث کشش عضله پشت ساق شده و پاهایتان را از ظرافت می اندازند.
  • شما می توانید یک لباس طرح دار یا لباسی در رنگ های متنوع  تن کنید و کفشی که انتخاب می کنید با یکی از رنگ های لباس یکی باشد. با این روش شما گزینه های مختلفی برای پوشیدن کفش با یک لباس خواهید داشت. بخصوص اگر لباستان در رنگ های متنوعی باشد. 
  • برای متعادل کردن استایل با کفش قرمز از رنگ های خنثی و تیره مثل مشکی و سرمه ای استفاده نمایید. شما می توانید برای داشتن استایل مجلسی جذاب تر از رنگ های مشابه و نزدیک قرمز مثل صورتی و نارنجی استفاده نمایید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی