بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید و نگهداری کفی کفش طبی + انواع آن

  • ۴۸۶۲
راهنمای خرید و نگهداری کفی کفش طبی + انواع آن

ویژگی های یک کفی کفش مناسب چیست؟ راهنمای خرید و نگهداری + لیست 30 مدل بهترین کفی کفش با قیمت مناسب + خرید.


شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام پیاده روی، کوهپیمایی، اسکی یا دوچرخه ‌سواری دچار درد در قسمت کف پا، تاول، پاشنه درد، خار پاشنه، صافی کف پا، کمر و زانو درد و ... شوید و مانع لذت بردن شما از فعالیتتون شود. اگر از اینگونه مشکلات رنج می برید، احتمالا باید از طریق خرید کفی کفش به دنبال راحتی بیش‌تر باشید.
کفی های کفش بخش داخلی یک کفش می باشند که با کف پای انسان در تماس مستقیم می باشند. بیشتر کفش های موجود در بازار با یک کفی قابل تعویض تولید می شوند، تا بتوان در صورت نیاز آن را تعویض و با یک کفی جهت دستیابی به مقاصد دیگر جایگزین نمود. مانند کفی های ضد بو، کفی های طبی، کفی های حمایت کننده قوس کف پا، کفی با قابلیت جذب ضربه زیاد و غیره.

در ادامه ما نکاتی مهم در خرید کفی کفش، تست آن و نگهداری از آن را به شما معرفی می کنیم و در آخر همین مطلب لیست 30 مدل از بهترین و باکیفیت ترین کفی های کفش با قیمت مناسب را برای شما قرار داده ایم.

انواع کفی های کفش

معمولا کفی های کفش در دوسته حمایتی و ورزشی موجود می باشند. توجه کنید که راحتی بیش‌تر از اینکه ناشی از انعطاف‌پذیری مستقیم باشد ناشی از پایداری بیش‌تر است. کفی‌های حمایتی برای شرایط زیر بهترین هستند:

ناهماهنگی ساختاری، که نه فقط به صورت درد پا بلکه با ناراحتی مچ پا، زانو، پاشنه، پشت، گردن یا سر نیز آشکار می‌شود.

التهاب کف پا؛ متخصصان پزشکی استفاده از کفی حمایتی را به عنوان پروتکل درمانی برای این شرایط دردناک که ناشی از گسستگی کفی پا است توصیه می‌کنند. نواری از بافت متصل که پاشنه را به روی پا متصل می‌کند.

انحراف کف پا به سمت داخل یا خارج پا: کفی‌های حمایتی پاهایی که به سمت داخل یا خارج گرایش دارند را هنگام راه رفتن یا دویدن متعادل می‌کنند.

نکات مهم و کلیدی هنگام خرید کفی کفش

انتخاب نوع کفی: اولین نکته ای که هنگام خرید کفی کفش باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب نوع آن است که می تواند با توجه به مشکلات تناسب کفش شما شامل: لغزش پاشه، کشیدگی پا، قوس کم یا فروریخته و... شود.

اندازه مناسب: با توجه به اینکه کفی کفش در اندازه های متفاوتی تولید می شود باید در ابتدا اندازه مورد نظر خود را برای استفاده از کفی کفش مناسب در نظر داشته باشید. برای این منظور باید به حجم کفش مورد نظر خود دقت کنید. حجم کفش به فضای داخلی آزادی در کفش گفته می شود که پا در آنجا قرار می گیرد. توجه به دو نکته زیر در خصوص حجم کفش ضروری است.

  • کفی کفش با حجم بالا: این کفی برای کفش هایی نظیر چکمه های پیاده روی یا کفش های مورد نیاز برای دویدن مناسب است. این کفی ها فضای زیادی را می گیرند و می توانند چسبندگی مناسب پا را در کفش ایجاد کنند.
  • کفی کفش با حجم پایین: این نوع از کفی ها در کفش های ورزشی و یا کفش های روزانه بسیار مناسب هستند. همچنین توجه به ضخامت جوراب نیز در این کفی ها بسیار حائز اهمیت است.

جنس کفی: یک کفی خوب باید آن قدر نرم و انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند به راحتی خم شود. امروزه کفی های کفش را از متریال های مختلفی همچون: اسفنج، سیلیکون، چرم ، پلی یورتان، پلاستیک و غیره طراحی و تولید می کنند که شما باید با توجه به حساسیت و یا عدم حساسیت خود نسبت به خرید هر یک از این کفی ها با جنس های مختلف اقدام نمایید. 

قابلیت استفاده: همان طور که گفتیم برای انواع کفش، کفی هایی مختلفی وجود دارد مثلا کفی کفش های ورزشی مناسب استفاده در کفش های پاشنه بلند نمی باشد. بنابراین شما باید باتوجه به کفشی که دارید و می خواید براش کفی بخرید اقدام به خرید کفی کنید.

قابلیت شست و شو: اغلب کفی های کفش دارای قابلیت شستشو با ماشین یا دستی می باشند. به هر حال؛ توجه داشته باشید فاکتور شستشو کفس از مهمترین نکات بهداشتی است که بایستی در بازه های زمانی منظمی اقدام به شستشوی آن ها چه بصورت دستی و چه بصورت ماشینی نمایید. در ادامه نکات مهم در نگهداری کفی را به شما یاد می دهیم.

عملکرد: هر کفی عملکرد مخصوص به خود را دارد و برای رفع مشکلات موجود در پا به کار می رود. برخی از این عملکرد ها عبارت اند از: ماساژ، پیشگیری از درد کمر و زانو، آنتی باکتریال و ضد بو، حمایت کننده قوس کف پا، جذب ضربه.

قیمت کفی: عوامل مختلفی در تعیین قیمت پاشنه و کفی طبی کفش موثرند. از جمله این عوامل می توان به نوع کفی، جنس و مواد سازنده، سایز، عملکرد، شرکت سازنده و ... اشاره کرد. به طور کلی قیمت کفی کفش در بازار ایران بین 10 هزار تومان تا 300 هزار است.

تست کفی کفش 

بیرون کفش: برای این کار ابتدا روی کفی بایستید در صورتی که کفی خارج از کفش باشد. سپس پای دیگر را بالا بیاورید و تعادل خود را روی پایی که روی کفی قرار گرفته است حفظ کنید. ببینید چقدر احساس ثبات دارید، چقدر فشار احساس می‌کند و آیا بافت پاشنه شما در گودی کفی قرار گرفه و به خوبی حمایت می‌شود.

دورن کفش: بعد از آن، کفی را داخل کفش امتحان کنید (فراموش نکنید کفی قبلی را بردارید). حالا تناسب و حمایت را بررسی می‌کنید. مطمئن شوید در کفش احساس ثبات می‌کنید و کفی حجم مناسبی را اشغال کرده است: نه خیلی کم و نه خیلی زیاد.

نکات مهم نگهداری از کفی 

معمولا کفی‌هایی که مجزا فروخته می‌شوند برای ۱۲ ماه استفاده روزانه عمر می‌کنند. این مدت زمان در صورتیکه بصورت مداوم از آن‌ها استفاده نکنید می تواند تا چندین سال افزایش یابد.

  • پاهایتان عرق کرده یا خیس شده‌؟ اجازه دهید خارج از کفش هوا بخورند، کفی‌ها را خارج کنید و اجازه دهید رطوبتی که بین کفی و کفش گیر کرده است خشک شود.
  • اگر لازم است، کفی‌ها را با دست و مقداری شوینده یا شوینده ورزشی بشویید و قبل از اینکه آن‌ها را مجددا داخل کفش قرار دهید در هوا خشک کنید.
  • بصورت دوره ای کفی‌ها را خارج کنید و هر گونه نشانه‌های خراب شدن را بررسی و هر گاه لازم بود جایگزین کنید.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

►منبع: bikeowalk-emalls-bestshoes
►لینک کوتاه مطلب: bit.ly/3fQ1Hem

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی