بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

چگونه یک بوت زنانه شیک و جدید را انتخاب کنیم؟

  • ۶۲۰
چگونه یک بوت زنانه شیک و جدید را انتخاب کنیم؟

در این مطلب نکات و راهنمای خرید انواع بوت زنانه را برای شما تهیه کرده ایم تا متناسب با شرایط خود بوت مناسب را انتخاب کنید.


بوت یا چکمه گونه‌ای نوعی پای‌افزار است که معمولاً هم پا و هم قوزک پا را می‌پوشاند. برخی بوت ها تا زانو و گاه تا بالای ران را هم می‌پوشانند. پاشنه بوت ها معمولاً به گونه‌ای ساخته می‌شود که از بقیه کف چکمه قابل تشخیص باشد. امروزه چکمه‌های زیادی نیز برای زیبایی و مد به ویژه برای بانوان ساخته می‌شود.
اگر بوت خود را بدرستی و مناسب پاهای خود انتخاب کنید می توانید تا سال ها از آن استفاده کنید اما اگر بدرستی تصمیم نگیرد بوت شما ممکن است زود خراب شود و یا حتی به پاهای شما آسیب برساند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا تمام نکات لازم برای خرید یک بوت زنانه مناسب را به شما آموزش دهیم.

تاریخچه بوت

قدمت بوت یا چکمه حدود 18 هزار سال قبل از میلاد مسیح باتوجه به تصاویری که در غاری در اسپانیا از یک مرد و زن که چکمه‌هایی از جنس چرم و خز به پا داشتند، تخمین زده شده است. در نقاشی‌های دوران باستان نیز افرادی که در سرزمین‌های سردسیر مانند روسیه می‌زیستند، نوعی کفش پوستی به پا داشتند که چیزی شبیه چکمه‌های امروزی می‌باشد. چکمه‌های اولیه از ساق، کفی و رویه مجزایی تشکیل شده بودند که به یکدیگر دوخته شده بود.

معرفی انواع بوت زنانه 

بوت ها به علت کارایی شان در فصل زمستان، طرفداران زیادی دارند و همین امر باعث می شود که تولید کنندگان بوت ها، این محصول را متناسب با سلیقه مشتریان خود، در انواع و مدل های مختلفی تولید و عرضه کنند؛ بنابراین می توان گفت که بوت های زنانه در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند که مهمترین آن ها عبارتند از:

1-بوت چلسی: این بوت را شاید بتوان به عنوان انطباق‌پذیرترین و راحت‌ترین بوت زنانه ومردانه معرفی کرد. بوت های چلسی بدون بند هستند و پاشنه های کوتاهی دارند. تقریبا می توان تمامی لباس ها را با بوت چلسی ست کرد. چلسی های مشکی رسمی ترین انواع این مدل از بوت است، درحالی که چلسی های قهوه ای یا زرشکی تیره، کمتر رسمی هستند، اما با یک دست لباس سورمه ای، استایل جذابی به وجود می آورند. این بوت ها ترکیب بسیار جذابی با شلوار جین یا کتان به وجود می آورند.

2-بوت بلند تا زانو: یکی از انواع محبوب بوت که امروزه فروش فوق العاده ای نیز دارند بوت های بلند تا زانو هستند که از جذاب ترین کفش های زنانه موجود می باشند. پوشیدن این بوت به زیبایی پا ها کمک فوق العاده ای می کند و جلوه جذابی به شما خواهد داد. استفاده از یک بوت بلند تا زانو با رنگ قهوه ای یا مشکی با طرح ساده می تواند به شما این اجازه را بدهد تا به راحتی آن را با هر لباسی ست کنید و استایل خاصی به خود بدهید.

3-بوت بلند تا ران: این مدل از بوت ها بسیار جذاب بوده و به خاطر آن که عموما در طراحی آن از رنگ های براق و متالیک استفاده می شود جلوه فوق العاده و خیره کننده ای دارند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. برای داشتن یک استایل متفاوت می توانید از یک جفت بوت بلند چرمی استفاده کنید. این بوت ها برای استایل های رسمی و مجلسی کاملا مناسب هستند.

4-بوت جلوباز: اگر قصد دارید تا یک بوت چهار فصل برای خود بخرید تا بتوانید آن را در تمامی سال بپوشید بوت جلو باز بهترین گزینه برای شما است. باید توجه داشته باشید که پوشیدن بوت جلو باز به هیچ عنوان برای استایل رسمی و اداری توصیه نمی شود.

5-بوت پاشنه یکسره: در پاییز و زمستان به دلیل خیسی زمین از برف و باران راه رفتن با کفش های پاشنه دار برای شما بسیار سخت خواهد بود، به همین دلیل طراحان کفش بوت پاشنه یکسره را تولید کرده اند که این مزیت را دارد تا شما را قد بلندتر نشان داده و به دلیل طراحی پاشنه راه رفتن را بر روی زمین خیس برای شما آسان کند.

6-بوت آکسفورد: این بوت ها معمولا به کفش های گفته می شود که بند باریک دارد و دارای رویه طرح دار، چند تیکه بوده و نیز دو رنگ هستند. این بوت ها با طرح خاص خود شاید انتخاب عموم مردم نباشد، اما اگر آن را با شلوار جین جذب ست کنید مطمئن باشید که می توانید تمامی نگاه ها را به خود خیره کنید.

7-بوت کمبت: این مدل بوت ها که به بوت مبارزه نیز شهرت دارند عموما با ظاهر محکم، ساق بلند و بند طراحی و تولید می شوند. بوت های کمبت به دلیل طراحی محکم خود دارای دوام بسیار بالایی است و می توانید مدت ها از ان استفاده کنید. بهترین رنگ لباس برای ست با بوت های کمبت پوشاک تیره رنگ به خصوص مشکی است.

8-بوت های فنی و تخصصی: این بوت‌ها برای فعالیت‌های خاص استفاده می‌شوند، مانند بوت‌های کوهنوردی، اسکی، اسب سواری و … این نوع بوت‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که بر اساس نیازهای ورزش مورد نظر ساخته شده اند. مثلا کفش‌های کوهنوردی دارای زیره ویبرام و ناهمواری هستند تا از سُر خوردن کوهنورد در شیب‌ها جلوگیری کنند.

انتخاب بوت متناسب با شکل بدن شما

باید بوتی تهیه کنید که برای شکل خاص بدن شما مناسب باشد. هدف از این کار آن است که شکل بدن شما از تمام جهات متناسب به نظر برسد. بهتر است قبل از خرید نیم بوت از شکل بدن خود آگاه باشید تا بوت و نیم بوت شما علاوه بر تناسبی که با دیگر لباس هایتان برقرار می‌کند با بدن شما هم متناسب باشد.

بوت زنانه مناسب شکل بدن گلابی

شکل بدن گلابی به بدن‌هایی گفته می‌شود که پایین تنه بزرگتری نسبت به بالاتنه دارند. برای کسی که شکل بدن گلابی دارد بوت‌های پاشنه دار، به خصوص پاشنه مبلی مناسب‌تر هستند. با این کار توجه را از قسمت پایین تنه دور کرده و به بلندتر و لاغرتر به نظر رسیدن پا‌ها کمک می‌کنید.

بوت زنانه مناسب شکل بدن مثلث وارونه

افرادی شکل بدن مثلث وارونه دارند که، از بالاتنه و شانه‌های پهنی برخوردار هستند. این افراد می‌خواهند ساق پا‌های لاغرشان پرتر به نظر رسیده و دوست دارند توجه را از بالاتنه پهن خود دور کنند. برای این افراد بوت‌های زنانه کارشده (تزئینات متنوع مثل نگین و گلدوزی) و بوت‌هایی با رنگ روشن، مناسب‌ترین گزینه است.

بوت زنانه مناسب شکل بدن مستطیلی

افراد شکل بدن مستطیلی دارند که، کمر‌های پهنی دارند. باید به شکل بدن این افراد کمی انحنا افزود، بنابراین بوت‌هایی که جزییات زیادی دارند بهترین انتخاب برای این افراد محسوب می‌شوند.

بوت زنانه مناسب برای شکل بدن سیبی

کسانی که دارای شکل بدن سیبی هستند، بالاتنه گرد و پهن دارند. افراد با این شکل بدن باید بوت و نیم بوتی را انتخاب کنند که ساق پاهایشان را پرتر نشان دهد تا بدنشان متعادل‌تر به نظر برسد. بوت زنانه با رنگ روشن برای این افراد انتخابی مناسب است و بهتر است این مدل نیم بوت و بوت از چزئیات زیادی برخوردار باشد.

نکات کلیدی هنگام خرید بوت زنانه

اندازه مناسب را انتخاب کنید: اگر بوت پای شما را اذیت کند اصلا خوشایند نیست. اگر نکات لازم برای انتخاب سایز مناسب کفش را بدانید برای خرید بوت زنانه به مشکل نخواهید خورد. اما قبل از هر چیز مهمترین مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مناسب ترین سایز کفش سایزی است که نه پا در آن تکان بخورد و نه به قدری تنگ باشد که هوا در آن جریان پیدا نکند.

چگونه اندازه بوت خود را بدانیم؟

به این نکته توجه کنید که اندازه و شکل پاها با گذشت زمان تغییر می کند. پس باید هنگام خرید پای خود را اندازه بگیرید. اگر نمی دانید چطور اینکار را انجام دهید به "5 گام ساده برای اندازه گیری سایز پا در خانه" مراجعه کنید.

راهنمای خرید بوت زنانه

  • به این نکته توجه داشته باشید که سایز کفش‌ها در برندهای مختلف با هم تفاوت دارند. برای مثال اگر شما کفشی با برند آدیداس با سایز ۴۰ استفاده می‌کنید ممکن است کفش برند نایکی با همان سایز برای شما تنگ یا گشاد باشد، به همین دلیل در هنگام خرید باید به طول کف پا توجه زیادی داشت.
  • نکته بعدی اینکه اگر از جوراب ضخیم استفاده می‌کنید می‌توانید هنگام خرید بوت نیز از این جوراب استفاده کنید زیرا ضخامت جوراب می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی سایز بوت شما بگذارد. به منظور جذب رطوبت پا و ممانعت از تعریق و لیز خوردن، وقتی بوت را می پوشید از جوراب ضخیم نخی استفاده کنید تا پایتان آسیب نبیند.

به جنس بوت توجه کنید: بوت ها معمولاً از جنس چرم، چرم مصنوعی و جیر هستند. در هنگام خرید، بوتی را انتخاب کنید که از نظر راحتی، دوام، سبک و هزینه، استانداردهای شما را داشته باشد. چرم طبیعی همیشه از نظر دوام و انعطاف پذیری در سبک قابل اطمینان ترین است، اگرچه در مقایسه با چرم مصنوعی، گران تر است و شکستن آن بیشتر طول می کشد.

پشت پاشنه پا را بررسی کنید: پشت پاشنه پا باید کمی با انتهای کفش فضای خالی داشته باشد. البته این فضای خالی نباید به حدی زیاد باشد که پا در کفش تکان بخورد و جا به جا شود. برای چک کردن این موضوع بند کفش را باز بگذارید و سعی کنید پایتان را در کفش جلو ببرید تا انگشتان پا به دیواره جلوی کفش بچسبد. سپس انگشت خود را داخل کفش و پشت پاشنه فشار دهید. انگشت شما باید تا حدی داخل برود تا فضای خالی مناسب باشد.

راحتی انگشتان پا: انگشتان پا به هیچ وجه نباید تحت فشار باشند. برای بررسی این مورد باید بند های کفش را ببندید و بایستید. انگشتان پایتان را تکان دهید. اگر فضای برای تکان دادن انگشتان باشد مشکلی وجود ندارد، اما اگر تحت فشار باشند و نتوانید آن ها را تکان دهید بهتر است به یک سایز دیگر فکر کنید. در واقع قسمت هایی که نباید تحت فشار باشند شامل انتهای استخوان انگشت شصت پا، انتهای استخوان انگشت کوچک پا و نوک انگشت شصت می شوند.

به دیوار لگد بزنید: از آزمایش هایی که نشان می دهد سایز بوت ساق بلند مورد نظر برای شما مناسب است، لگد زدن به یک جسم سخت مانند دیوار است. زمانی که با کفش به دیوار لگد می زنید انگشتان شما نباید نوک کفش را لمس کنند. اگر این اتفاق می افتد احتمالا سایز مورد نظر کمی برای پای شما تنگ است.

محل قرارگیری غوزک پا را بررسی کنید: گاهی اوقات در بوت ساق بلند قسمتی که تکیه گاه غوزک پا می باشد ممکن است باعث درد و یا آزار پا شود. اگر بوت مورد نظر از این نظر مناسب باشد، هنگامی که بر روی لبه های کفش می ایستید، قسمت غوزک پا باید بدون آزار و اذیت و درد باشد و باید نرمی و انعطاف پذیری خوبی داشته باشد.

فصل را در نظر بگیرید: مانند لباس، برخی از مدل های کفش زنانه فقط توصیه می شود که در فصول خاص پوشیده شوند. بوت ها معمولاً گرم هستند و بنابراین در فصول سرد ترجیح داده می شوند، اما امروزه برندها بوت هایی ساخته اند که می توانید در تمام طول سال از آنها استفاده کنید. اگر به فکر خرید یک جفت برای یک فصل خاص هستید، جفتی پیدا کنید که نیازهای شما را مانند گرما و کشش کف برآورده کند.

به کمد لباس خود نگاهی بیندازید: در هنگام خرید بوت در نظر داشته باشید با کدام لباس ها می خواهید بپوشید و چه شکلی خواهید شد. رنگ، جنس و اندازه ساق کفش کاملا باید با لباس شما جور در بیاید. بوت ها هماهنگی بالایی با لباس های مختلف دارند، اما برای این که خوش تیپ تر و در عین حال موقر تر به نظر برسید بهتر است بوت بلند را با پالتو یا بارانی بلند که لبه آن پایین تر از لبه بوت شما قرار می گیرد بپوشید به طوری که شلوار شما حتی الامکان دیده نشود.

راحتی بوت را بررسی کنید: برخی از بانوان موقع خرید بوت های زمستانی، راحتی را فدای سبک و مدل بوت می کنند. اما یادتان باشد که روز های سرد زمستان، داشتن بوت و یا کفش زمستانی راحت، پیاده روی در سرما را نیز برایتان جذاب می کند. البته بوت های بسیاری هستند که در عین راحتی، بسیار شیک و زیبا هستند. در هرحال به کیفیت بوت بیش از مدل آن اهمیت بدهید.

سبز کله غازی یا زرد قناری؟

بوت‌ها را می‌شود با انواع لباس‌های پاییزی ست کرد. اما رنگ آنها نکته‌ مهمی است که باید به آن توجه کنیم:

  • اگر تناژ لباس‌های پاییزی شما بر پایه طوسی، خاکستری، فیلی و مشکی است، رنگ کفشتان‌ هم مشکی باشد.
  • اگر تناژ لباس‌های پاییزی شما بر پایه سرمه‌ای، فیروزه‌ای و قرمز است، رنگ کفشتان‌ قهوه‌ای تیره یا عسلی باشد.
  • اگر تناژ لباس‌های پاییزی شما بر پایه کرم، صورتی، آبی کم رنگ، سبز کم رنگ و قهوه‌ای است رنگ کفشتان‌، کرم، عسلی و انواع رنگ‌های روشن باشد.
  • به یاد داشته باشیم که مشکی، طوسی و قهوه‌ای تیره برای کفش، جزو رنگ‌هایی هستند که اکثرا با همه لباس‌ها ست می‌شوند.

نگهداری از بوت

پس از خرید و استفاده از یک بوت زمستانه لازم است تا برای نگهداری از آن ها کار های بسیار مهمی انجام بدهید. این کار های می تواند به طول عمر بوت شما کمک کند و کاری کند تا بتوانید سال های سال از کفش خود استفاده کنید.

  • اولین کار تمیز کردن بوت ها است، باید با دستمال چند لایه قبل از آن که برف و یخ چسبیده به بوت ها آب شود اقدام به تمیز کردن آن ها کنید.
  • برای جلوگیری از خشک شده و خراب شدن چرم بوت باید از واکس ها و حالت دهنده چرم استفاده کنید.
  • از جمله راه های جلوگیری از بو گرفتن کفش می توان به رعایت نظافت پا و شستن هر روز پاها، استفاده از جوراب نانو، استفاده از جوش شیرین و...
  • نکته آخر اینکه معمولا شستشو بوت زنانه توسط ماشین لباسشویی تنها در جنس های پارچه ای توصیه می شود، نه در همه جنس ها.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید.

►منبع: beytoote bestshoes - barkhatshoezone
►لینک کوتاه مطلب: b2n.ir/842581 - xip.li/5L7H3L

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی