بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

بهترین راهنمای خرید تاپ مردانه

  • ۲۳۵
بهترین راهنمای خرید تاپ مردانه

تاپ مردانه از جمله پرمصرف ترین لباس ها در تابستان هستند که هنگام خرید آن باید بیشتر توجه داشت تا یک مورد مناسب و راحت را خریداری کنید.


همانطور که در فصل زمستان لباس گرم و ضخیم می پوشیم، در فصل گرما نیز باید لباس مناسب آن فصل را پوشید. از جمله پوشاک بسیار پرمصرف در فصل تابستان می توان به تاپ اشاره کرد. تاپ مردانه پوشینه‌ای است که بیشتر شبیه به زیرپوش‌های رکابی است. اما جنس آن متفاوت بوده و در بیشتر موارد روی آن طرح خاص یا نوشته‌ای چاپ شده است.

تاپ مردانه به‌ عنوان یک لباس راحت برای پوشیده شدن در خانه و یا ورزشگاه تولید می‌شود. همانطور گفتیم تاپ ها از جمله پرمصرف ترین لباس ها هستند به همین دلیل هنگام خرید تاپ مردانه به هر منظوری باید به ویژگی‌هایی مانند مرغوبیت جنس، کیفیت دوخت، سایز مناسب و چاپ باکیفیت طرح روی تاپ مردانه به‌اندازه کافی دقت داشت. در ادامه با راهنمای خرید تاپ مردانه مناسب با بست شوز همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید تاپ مردانه

1. انتخاب نوع تاپ:

بطور کلی تاپ های مردانه به دو دوسته معمولی و ورزشی دسته بندی می شوند. که شما باید باتوجه به محیطی که قرار است از آنها استفاده کنید یک مورد را خریداری کنید.

تاپ معمولی به جهت ساعات طولانی که بر تن دارید و ارتباط مستقیمی با بدن دارد از مهم ترین البسه شما در طول روز محسوب می شود. این نوع تاپ به عنوان زیر پیراهنی و عرق گیر می مورد استفاده قرار می گیرد و با جذب کردن عرق بدن مانع از خیس شدن لباس های اصلی شما همچون تیشرت و پیراهن می شود.

تاپ ورزشی مردانه یکی از پرفروش‌ترین کالاهای حال حاضر فروشگاه‌های لباس ورزشی است. معمولا جنس تاپ ورزشی مردانه نخ یا پلی استر است، اما جنس بعضی از تاپ‌های اسپرت شبیه مایو است. اگر می‌خواهید هنگام تمرینات ورزشی لباس خنکی به تن کنید، تاپ ورزشی مردانه انتخاب مناسبی خواهد بود.

2. جنس تاپ: 

مهمترین نکته هنگام خرید تاپ مردانه، انتخاب هوشمندانه جنس پارچه است. جنسی را انتخاب کنید که قابلیت تنفس داشته و هوا را از خود عبور دهد. اگر به ساحل، پارک تفریحی یا باشگاه می روید، آخرین چیزی که می خواهید پیراهنی است که به بدن شما بچسبد. امروزه تاپ های مردانه در انواع جنس از جمله: الیاف نخ، پلی استر، کتان، نایلون و... در بازار به فروش می رسند، که شما باید یک مورد را باتوجه به میزان راحتی خود انتخاب کنید.

برای خرید یک تاپ ورزشی مناسب باید بیشتر دقت کنید تا به سلامت شما لطمه نزند، چرا که به دلیل تعریق در هنگام ورزش، پوست بدن‌تان نمی‌تواند تنفس مناسبی داشته باشد. بنابراین جنس تاپ ورزشی باید طوری باشد که با جذب رطوبت به پوست اجازه تنفس دهد و بدن را در تابستان خنک نگه دارد. بهترین جنس برای لباس ورزشی لباس‌های پنبه‌ای یا به اصطلاح رایج نخی‌ (نخ پنبه) است.

3. طول و عرض تاپ:

یکی از مواردی که در انتخاب تاپ مردانه حتما باید درنظر گرفته شود، سایز درست و مناسب است. اصولا تاپ های مردانه در سایز های بزرگ تولید، طراحی و دوخته می شوند که شما باید در هنگام خرید نیم تنه بالایی خود مخصوصا سرشانه ها را در نظر بگیرید. نکته بعدی طول تاپ مردانه است که معمولا تا بالای باسن است و شما باید به آن هم توجه کنید. سعی کنید یک سایز استاندارد را برای خود انتخاب کنید، اما اگر به تاپ های بلند و گشاد علاقه دارید می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

این مورد در خرید تاپ ورزشی اهمین بیشتری دارد. سایز تاپ ورزشی شما نباید کوچک‌ تر و یا بزرگ‌ تر از سایز واقعی شما باشید. چرا که در صورتی که تنگ باشد، اجازه حرکات آزادانه به شما نمی‌دهد، و همچنین آن را بیش از حد بلند و گشاد انتخاب نکنید، چون دست و پای شما را می‌گیرد و مانع از ورزش کردن شما می‌شود.

4. کیفیت موارد به کار رفته:

هنگام خرید تاپ مردانه مخصوصا تاپ های ورزشی به کیفیت آن توجه نمایید زیرا لباس های بی کیفیت بر اثر شستشو تغییر رنگ و سایز می دهند اما لباس های با کیفیت که از مواد مناسب تهیه شده اند عرق را به خود جذب می کنند و شما با پوشیدن این گونه لباس ها احساس راحتی خواهید کرد. همچنین هنگام خرید تاپ به کیفیت دوخت بکار رفته در تاپ نیز توجه کنید که شل نبوده و یا پارگی نداشته باشد.

5. رنگ و طرح تاپ:

امروزه تاپ های مردانه چه معمولی و چه ورزشی در انواع رنگ ها و طرح های جذاب و متنوع در بازار موجوداند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود یک مورد را انتخاب کنید. البته بیشتر آقایان تاپ مشکی یا سورمه‌ای را به رنگ‌های دیگر ترجیح می‌دهند. پیشنهاد می کنم در خرید تاپ از رنگ های روشن استفاده کنید چون رنگ های روشن گرمای کمتری را جذب کرده و خنک هستند، علاوه برا آن رنگ‌های روشن باعث افزایش انرژی می‌شود و شما به طور ناخودآگاه تمرینات پرقدرت‌تری را انجام خواهید داد.

6. فرم یقه:

از دیگر نکات خرید تاپ توجه به فرم یقه آن است. در این مورد تنوع زیادی در بازار موجود نیست و بطور کلی یقیه تاپ های مردانه به دو صورت یقه گرد و یقه هفت تولید و در فروشگاه به فروش می رسد. که انتخاب هر کدام از آنها بستگی به سلیقه خودتان دارد.

7. ارزش خرید نسبت به قیمت:

معمولا محصولات باکیفیت قیمت بالاتری نسبت به محصولات فیک و بی کیفیت دارند اما این ملاک و معیار دقیقی نیست و شما باید با دقت بیشتری محصول مورد نظر خود را بررسی کنید. این در مورد تاپ مردانه نیز صدق می کند. عوامل زیادی در تعیین قیمت یک تاپ مردانه تاثیر گذاراند، از نوع و جنس آن گرفته تا کیفیت و برند تولید کننده آن که ما سعی کردیم در این مطلب شما را با برخی آن ها آشنا کنیم. اما در آخر این شما هستید که با توجه به سلیقه و میزان بودجه ای که در اختیار دارید اقدام به خرید یک تاپ مردانه مناسب می کنید.

نکاتی برای افزایش طول عمر تاپ مردانه:

  • توصیه می شود لباس زیر خود را بصورت منظم بشویید.
  • آب سرد و یا حداکثر ولرم بهترین انتخاب برای شستن زیرپوش مردانه است.
  • از مواد سفید کننده و یا شوینده های قوی استفاده نکنید.
  • در صورت امکان برای خشک کردن لباس زیر خود از خشک کن استفاده نکنید.
  • لباس زیر های رنگی خود را بصورت جدا جدا بشویید.
  • بهتر است برای خشک کردن لباس آن را در برابر آفتاب قرار دهید.

نحوه شستن تاپ های ورزشی:

  • بعد از آمدن از ورزشگاه وقتی حوصله شستن لباس هایتان را نداشتید، لباس ها را به هیچ وجه از ساک خود خارج نکنید و داخل کمد لباس آویزان نکنید.
  • لباس های ورزشی خود را با کمی مایع لباس شویی و نرم کننده لباس با دست بشویید تا دیرتر خراب شوند.
  • لباس ها را پس از شستشو در فضای باز و زیر نور آفتاب آویزان کنید.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید.

►منابع: topickshop-namnak
►لینک کوتاه مطلب: xip.li/3K37dN

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی