بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید اینترنتی بهترین تی شرت مردانه

  • ۱۸۹
راهنمای خرید اینترنتی بهترین تی شرت مردانه

در این راهنمای خرید تی شرت مردانه به سوالات شما در مورد اینکه تی شرت مردانه از کجا بخریم، چه رنگی بخریم و چطور بپوشیم پاسخ می دهیم.


امروزه از پرطرفدار ترین و پرمصرف ترین لباس ها در فصل تابستان تی شرت ها هستند. که هم در خانه و هم در مهمانی می توانید این پوشاک را بپوشید و علاوه استایل شیک و زیبا از گرما تابستان نیز در امان باشید. اما در خرید تی شرت های مردانه مانند هر لباس دیگری باید به چند نکته مهم توجه کنید تا بهترین انتخاب را انجام دهید. پس در ادامه با راهنمای خرید تی شرت مردانه همراه باشید تا به سوالات شما در مورد اینکه: تی شرت مردانه از کجا بخریم، چه مدلی بخریم، چه رنگی بخریم، چطور بخریم و عاقبت این که وقتی خریدیم چطور بپوشیم؟! پاسخ دهیم.

انتخاب تی شرت براساس فرم بدن

یک تی شرت ساده می‌تواند یکی از مهمترین بخش‌های استایل شما باشد، اگر می‌خواهید سبکتان را بسازید، باید ابتدا بدانید کدام تی شرت برای فرم بدن شما مناسب‌تر است.

  1. تیشرت یقه هفت گردن و قد شما را کشیده ترنشان می دهند. تی شرت های یقه هفت، معمولا مناسب کسانی هستند که بالاتنه بزرگی دارند زیرا شکل یقه باعث می شود بالاتنه شما جمع و جورتر به چشم بیاید. اما اگر بالاتنه شما صاف و بدون برجستگی است، این مدل اصلا توصیه نمی شود.
  2. تی شرت های یقه گرد در تیپ شناسی مناسب آدم هایی است که بالاتنه ظریفی دارند، چون آنطور که بخش دنیای مد اشاره کرده است باعث می شود بالاتنه و سرشانه شما بزرگ تر از حالت طبیعی اش به نظر بیاید؛ برای همین هم هست که بدنسازها و کسانی که می خواهند ورزشکار به نظر برسند، تی شرت یقه گرد می پوشند.
  3. اگر دارای شانه های افتاده ای هستید که فاصله بین آنها چندان زیاد نیست و پر نمی باشد، از تی شرت های یقه دار استفاده کنید. تی شرت های یقه دار پوشاننده عیب های شما هستند، پس اگر گردن دراز یا قد خیلی بلندی دارید، از انواع یقه دار آن استفاده کنید. انواع یقه های کانتونایی، U شکل، دکمه دار و ... چندان فرقی نمی کند و مدل یقه کاملا به سلیقه شما ربط دارد. اگر می خواهید چاق تر از سایز واقعی خود به نظر نرسید بهتر است تیشرت با یقه خیلی باز نپوشید.
  4. هیچ چیز به اندازه یک تی شرت کاملا اندازه برای مردانه که اندام چارشانه‌ای دارند مناسب‌تر نیست. تی شرت شما نه باید خیلی بزرگ باشد نه خیلی تنگ! یک تی شرت گشاد و بزرگ هم به همین ترتیب می‌تواند شما را مربعی نشان داده و قدتان کوتاه‌تر به نظر برسد. تی شرت با راه راه عمودی و شلوار همرنگ می‌تواند اندام شما را کشیده‌تر نشان دهد.

نکات مهم هنگام خرید تی شرت مردانه

پیش از خرید تیشرت مردانه باید به چند نکته توجه کنید، چرا که رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا در خرید لباس خود زمان کمتری صرف کنید، هزینه‌هایتان را به طور قابل توجهی کاهش دهید و یک لباس با کیفیت و جذاب تهیه کنید.

سایز درست را انتخاب کنید

اولین قدم این است که سایز و فرم بدن خود را بشناسید و بدانید بدن خود را چطور اندازه بگیرید و سپس کدام سایز تی شرت را انتخاب کنید، اگر این‌ها را می‌دانید یک مرحله از بقیه جلوترید!

  • وقتی یک تی شرت مردانه را می‌پوشید، درز شانه و بازوی آن، باید دقیقا در روی کتف یعنی جایی که دست به شانه وصل شده است قرار بگیرد.
  • اگر تی شرت تنگ باشد این درز به سمت بالا کشیده می‌شود و در زیر بغل خود احساس تنگی می‌کنید و آستین تی شرت به سمت بالا می‌رود.
  • اگر تی شرت شما بزرگ باشد، درز روی شانه پایین‌تر و روی بازو قرار می‌گیرد و به همین ترتیب مدل تی شرت برای شما بزرگ به نظر می‌رسد. اگر دلتان می‌خواهد تیپ بگی (Baggy) داشته باشید، این مدل اشکالی ندارد در غیر این صورت شما را چاق نشان می‌دهد.
  • قد تیشرت به فاق شلوار شما بستگی دارد، پایین تی شرت باید درست رو یا بالای خط کمر شلوار قرار بگیرد.
  • اگر تیشرت شما بلند باشد، روی باسن را می‌پوشاند و ممکن است شما را قد کوتاه نشان دهد.
  • تیشرت کوتاه باعث می‌شود کمر و شکم شما دیده شود، که این اصلا منظره‌ی جالبی را به وجود نمی‌آورد.

جنس باکیفیت بخرید

امروزه تیشرت های مردانه از جنس های مختلف مانند نخ، پنبه، پیما (ضد پرز و چروک)، ژرسه (ترکیب پارچه ای از پنبه و الیاف مصنوعی) و مرینو تولید و به فروش می رسند که شما یک مورد از این پارچه ها را خریداری کنید و در انتخاب یکی این تیشرت ها به نوع پوست و راحتی خود دقت نمایید و پیش از خرید حتما از کیفیت و جنس اطلاع یابید و تنها به قیمت فکر نکنید.

تی شرت های پنبه ای برای روزهای گرم تابستان مناسبند و جاذب عرق بدن اند.تیشرت های جنس پیما ضد چروک و پرز دادن هستند. مرینو ضد عرق بوده و بوی بد عرق تان را در خود نگه نمی دارد. تی شرت های جنس ژرسه رنگ نمی دهد و بافت های پارچه لباس برای طولانی مدت را حفظ می کند. 

برخی افراد براین باور اند که هرچه ضخامت پارچه تیشرت بیشتر باشد، کیفیت لباس بالاتر است. توصیه می‌کنیم این مسئله را فراموش کنید، چرا که کیفیت پارچه هیچ ارتباطی با کیفیت بهتر آن ندارد و ممکن است یک پارچه نازک و لطیف کیفیت بهتر و بالاتری داشته باشد.

کدام مدل یقه را دوست دارید

تیشرت های مردانه داری مدل یقه های گوناگونی مثل یقه هفت، گرد، سه دکمه و ایستاده هستند که انتخاب یقه تیشرت بر عهده خودتان است و شما می‌توانید بنا به سلیقه و علاقه خود یقه تیشرت را انتخاب کنید. علاوه بر این در بالاتر این مطلب انتخاب تی شرت براساس فرم بدن را قرار دادایم که می توانید استفاده کنید.

رنگ تی شرت را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید با خرید تیشرت مردانه استایل خود را جذاب‌تر کنید، بهتر است کمی بیشتر به رنگ لباس‌تان دقت کنید.

  • آقایانی که رنگ پوست‌شان سفید است، موهای روشنی دارند یا چشم‌هایشان رنگی است، بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر برای خرید تیشرت بهره‌مند شوند. رنگ‌هایی همچون شتری، آبی تیره و سبز ارتشی یا تیره، رنگ‌های مناسبی برای این افراد به نظر می‌رسند. توصیه می‌کنیم اگر رنگ پوستتان روشن و سفید است، از خرید تیشرت پاستلی یا روشن خودداری کنید.
  • آقایانی که رنگ پوست‌شان گندمی است، بهتر است از خرید تیشرت با رنگ‌های میانه همچون قهوه‌ای یا نارنجی خودداری کنند. بهترین رنگ لباس برای آقایانی که پوست گندمی دارند، طیفی از رنگ‌های روشن یا تیره است.
  • آقایانی که پوست سبزه و تیره دارند، بهتر است از رنگ‌های روشن برای خرید تیشرت مردانه بهره‌مند شوند. رنگ‌های روشن لباس در زیبایی چهره نیز تاثیر دارد. از این رو بهتر است آقایانی که پوست سبزه دارند، سراغ رنگ‌های تیره همچون سرمه‌ای یا قهوه‌ای تیره نروند تا رنگ پوست‌شان تیره‌تر به‌ نظر نرسد.

تی شرت با طرح چاپی بپوشید

امروزه تی شرت ها در طرح های متنوع تولید و در فروشگاه ها عرضه می شوند. استفاده از تی شرت های طرح دار و چاپی به جای تی شرت ساده می تواند استایل شما را جذاب تر نشان دهد.  دسته زیادی از طرح های روی تی شرت ها به عاشقان فیلم و سریال و البته فوتبال اختصاص دارد. طرح های روی تی شرت ها می تواند یک نوشته یا شعارفوتبالی مانند شعار لیورپولی ها «…your never walk alone» باشد یا می تواند از طرح معروف هایزنبرگ سریال «برکینگ بد» یا طرح های تی شرت شلدون شخصیت سریال بیگ بنگ تئوری باشد.

استفاده از اکسسوری فراموش نشود

حالا که ظاهرتان با پوشیدن یک تیشرت زیبا و با کیفیت جوان تر شده، استفاده از اکسسوری ها را فراموش نکنید و حتما از انگشتر و ساعت استفاده نمایید تا خوش تیپ تر به نظر برسید. عینک دودی را نیز برای تکمیل شدن زیبایی ظاهرتان مطابق با پوشش خود انتخاب کنید و استفاده نمایی

آداب پوشیدن تی شرت

پوشیدن لباس زیر مثل زیرپوش، آستین حلقه ای و هر چیز دیگر زیر تی شرت یک اشتباه خیلی بزرگ است و حق ندارید این گونه وجهه خودتان را جلوی بقیه خراب کنید. هر قدر که پوشیدن لباس زیر تی شرت امری ناپسند است، پوشیدن تی شرت زیر پیراهن مردانه می تواند از شما شخصیت جذاب تری بسازد. فراموش نکنید تی شرتی برازنده شماست که آستین اش تا نیمه باز و طولش به بالای ران ها برسد.

به قیمت تی شرت توجه کنید

عوامل زیادی در تایین قیمت تی شرت های مردانه تاثیر گذاراند که از جمله آنها می شود به جنس پارچه، کیفیت، طرح دار بودن یا نبودن، برند و... اشاره کرد که ما سعی کردیم در این مطلب شما را با بیشتر این عوامل آشنا کنیم. اما در نهایت این شما هستید که با توجه به بودجه مورد نظر خود باید یک مورد باکیفیت را انتخاب و خریداری کنید.

بطور کلی تی شرت های مردانه به سه دسته ارزان قیمت، متوسط و گران تقسیم بندی می شوند. که باید به این مورد هم توجه کنید که قیمت بالاتر صرفا به معنای جنس بهتر نیست و شما باید تی شرتی انتخاب کنید که علاوه بر جنس مناسب و باکیفیت، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد.

بهترین برند های تی شرت کدام اند؟

تی شرت ها در انواع برند های خارجی و ایرانی تولید و در بازرا به فروش می رسند اما کدام یکی از آنها بهتر است. در ادامه چند تا از بهترین برندهای خارجی و ایرانی تیشرت مردانه که به سادگی می‌توانید در فروشگاه ها و بازار تهیه کنید را به شما معرفی کنیم.

  1. جین وست (Jeanswest): جین وست یک برند معروف در استرالیا است که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. تیشرت مردانه جین وست از نخ پنبه تولید می‌شود که هوا از آن عبور می‌کند. از این رو این تیشرت در فصل‌های گرم شما را آزار نمی‌دهد و موجب حساسیت پوستی نمی‌شود.
  2. جوتی جینز (JootiJeans): این برند در زیر مجموعه برند جین وست قرار دارد. تیشرت جوتی جینز همچون جین وست از نخ پنبه تولید می‌شوند که مانع حساسیت پوستی، حتی در گرمای تابستان می‌گردد. این برند از تنوع بالایی در رنگ و مدل برخوردار است و آقایانی که به استایل کژوال علاقه دارند، می‌توانند از این برند بهره‌مند شوند.
  3. آر ان اس (RNS): اگر می خواهید یک تی شرت برند ایرانی بخرید که جنس مناسبی هم داشته باشد درست انتخاب کرده اید. جنس تیشرت مردانه آر ان اس نرم و لطیف است و از نخ پنبه ساخته می‌شود. به همین دلیل در صورتی که می‌خواهید احساس خنکی را در فصل تابستان تجربه کنید و عین حال خوشتیپ باشید، خرید این تیشرت مردانه را فراموش نکنید.
  4. جامه پوش آرا (JPA): تیشرت جامه پوش آرا نیز یک انتخاب ایرانی و مناسب روی روزهای گرم است. جنس نخ پنبه این تیشرت باعت عبور جریان هوا می‌شوند و در نتیجه کمتر احساس گرما می‌کنید. این برند با تنوع بالا در مدل و رنگ سعی کرده تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد.
  5. آلشپرت (uhlsport): آلشپرت یک برند آلمانی است که تیشرت مردانه ورزشی و کژوال متنوعی را تولید می‌کند. تیشرت‌های این برند جنس نرم و لطیفی دارند که نه تنها در فصل تابستان، بلکه در تمام فصول سال می‌توانید از این تیشرت بهره‌مند شوید و استایل مورد علاقه خود را بسازید.

نحوه شستوشوی صحیح تی شرت ها

برای اطمینان از ماندگاری تیشرت خود، موارد زیر را در هنگام شستشو و استفاده از تیشرت ها رعایت نمایئد:

نحوه شستوشوی صحیح تی شرت ها

  1. توصیه می‌کنیم به منظور نگهداری از تی شرت های مردانه برچسب روی لباس را مطالعه کنید تا نوع شستشو، دمای مناسب شستشو و دمای اتو را بهتر بشناسید. 
  2. لباس های پنبه ای خود را با دست بشویید و از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.
  3. لباس های سفید و مشکی را به طور جداگانه بشورید و آن ها را  همزمان با لباس های رنگی نشورید.
  4. ابتدا تیشرت را پشت و رو کرده و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. حداکثر دمای آب ۳۰ درجه سانتیگراد باید باشد.
  5. از خیساندن تی شرت برای مدت طولانی و همچنین چلاندن آن خودداری کنید.
  6. در شستشوی تیشرت از نرم کننده و سفید کننده استفاده نکنید.
  7. ترجیحاً برای خشک کردن تیشرت از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.
  8. تیشرت را خشکشویی نکنید.
  9. برای اتو کردن تیشرت را پشت و رو کرده و آن را با دمای کم و بدون استفاده از بخار، اتو کنید.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید.

►منابع: namnak-beytoote-banimode
►لینک کوتاه مطلب: xip.li/m8VIpi

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی