بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

بهترین لباس های پاییزی کدام اند؟ (+نحوه پوشیدن)

  • ۵۸۵
بهترین لباس های پاییزی کدام اند؟ (+نحوه پوشیدن)

اگر قصد خرید لباس پاییزی را دارید ما برای شما راهنمای انتخاب و خرید لباس پاییزی را آماده کرده ایم، تا به کمک آن بهترین انتخاب را داشته باشید.


بهتر است در فصل پاییز لباس های مناسب این فصل را انتخاب نموده و برای داشتن ظاهری شیک و مناسب این لباس ها را با سایر لباسهایتان ست کنید. اما چه لباسی با چه ویژگی هایی، چه جنسی و چه رنگی برای پاییز مناسب است؟ در این مطلب می خواهیم علاوه بر راهنمایی شما برای انتخاب لباس های پاییزی، لباس هایی را به شما پیشنهاد کنیم که نه تنها پاییز امسال، که پاییز سال های دیگر هم بتوانید از آنها استفاده کنید. و بعد از مدتی از خریدشان پشیمان نشوید.

لباس هایتان را روی هم بپوشید

درجه حرارت در طول پاییز، نوسانات بسیار زیادی دارد. صبح ها هوا خنک بوده، ظهرها گرم و عصر و شب کاملا سرد می باشد. اگر تمام روز خود را سرکار یا دانشگاه هستید، احتمالا نمی توانید با سرد و گرم شدن هوا، لباس هایتان را تعویض کنید. بهترین روش برای این شرایط، پوشیدن لباس ها بر روی هم می باشد؛ چرا که در این صورت هر زمان که گرم تان شد می توانید به راحتی یکی از لایه های لباس را درآورید.

لباس مناسب بپوشید

معمولا در پاییز، صبح ها و عصرها، هوا سرد و خنک بوده و ظهرها گرم می باشد. به همین دلیل، می بایست چیزی بپوشید که وقتی هوا گرم شد بتوانید به راحتی آن را از تن تان درآورید. در ادامه چند پیشنهاد را مشاهده خواهید کرد.


برای دیدن لیست بهترین لباس های زمستانه اینجا کلیک کنید

 


 

  • اگر در مکانی زندگی می کنید که در فصل پاییز هنوز هوا گرم است، کت های نسبتا نازک، مانتوهای بافت، و سوییشرت گزینه های مناسبی برایتان خواهند بود.
  • اگر در مکانی زندگی می کنید که در فصل پاییز نسبتا خنک است، یک کت مناسب و یا یک بارانی بلند برایتان ایده آل خواهد بود. همچنین می توانید از کت های کلفت تر، مانتوهای بافت و سوییشرت های پشمی استفاده کنید.
  • هودی های گرم و گشاد و بلند هم برای پاییز مناسب خواهند بود. شما به راحتی می توانید هر لباسی که دوست دارید را زیر هودی تان بپوشید.

1-ژاکت و کت

یکی از پوشش های ضروری «ژاکت» است. پوشیدن یک بلوز کاملا اندازه بدن به اصطلاح فیت و چسب یا یک ژاکت تک دکمه ای، جلیقه یا کت جین سالهای سال مد است و شما را خوش پوش می کند. کت های خلبانی هم انتخاب مناسبی برای آقایان جوان است و دوام زیادی دارند.

2-کیف چرمی

اگر می خواهید در این فصل کیف بخرید، باید حساسیت بیشتری در مورد جنس آن به خرج دهید. «چرم و جیر» و رنگ های بین قهوه ای خاکی و قرمز گرم بهترین انتخاب ها هستند. وقتی کیف می خرید، دقت کنید اندازه ی آن با جثه تان متناسب باشد؛ یعنی اگر ریز نقش هستید کیفی کوچک تر و اگر درشت هیکل هستید، کیفی بزرگتر انتخاب کنید. اگر جثه ی شما و کیفتان خیلی با یکدیگر هماهنگ نباشند، ریزی و درشتی شما بیشتر به چشم می آید.

3-چکمه و بوت

داشتن چکمه در فصل پاییز و زمستان یک ضرورت است بنابراین اگر می خواهید در این فصل پاپوشی تهیه کنید، بهتر است به جای خرید کفش، چکمه بخرید. انتخاب نیم بوت چرم، سبک و با پاشنه ی متوسط نشانه ی تیز هوشی است زیرا پوشیدن آنها هم با شلوار و هم با دامن مناسب است. البته چکمه ی بلند برای مناطقی که فصل بارانی بیشتری دارند، بهتر است مخصوصا چکمه ی مشکی که با رنگ های بیشتری می تواند هماهنگ شود.

اگر در مکانی زندگی می کنید که هوا در طول پاییز، آنچنان سرد نمی شود، می توانید از کتونی های ساق بلند استفاده کنید. همچنین می توانید از بوت های چرم بلند تا زانو، زیر زانو یا نیم بوت استفاده کنید.

4-شلوار بلند

اگر واقعا قصد دارید در پاییز هم دامن و شلوارهای کوتاه تان را استفاده کنید، مجبورید که از زیر آنها لگ مشکی یا تیره بپوشید. به طور کلی بهترین شلواری که می توانید برای پاییز انتخاب کنید، شلوارهای جین یا پارچه ای بلند هستند. اگر از شلوارهای تنگ استفاده کنید، می توانید آن ها را به راحتی در داخل بوت هایتان قرار دهید. اگر به دامن علاقه بیشتری دارید، می توانید یک دامن پشمی پوشیده و در زیر آن از جوراب شلواری یا ساپورت های کلفت استفاده کنید.

شلوارهای مخمل کبریتی که رنگ های متنوعی دارند و می توانند با بلوزهای زیادی هماهنگ شوند و شلوارهای جین با رنگ های تیره و متمایل به آبی نفتی، مناسب و مد این فصل هستند.

5-پلیور

پلیورهایی که از الیاف طبیعی تهیه شده اند، بهترین انتخاب برای این فصل هستند. پشم، کشمیر و کتان از الیافی هستند که جابجایی هوا در آن ها خوب انجام می شود و برای لایه لایه پوشیدن لباس مناسب اند. از طرفی احتمال اینکه حساسیت پوستی ایجاد کنند نیز کم است و دوام زیادی دارند.


برای دیدن لیست بهترین لباس های زمستانه اینجا کلیک کنید


از اکسسوری های گرم استفاده کنید

اکسسوری هایی مثل شال گردن، کلاه و یا دستکش، شما را کاملا گرم نگه می دارند. همچنین هر زمان در روز که احساس کردید هوا در حال گرم شدن است، می توانید به راحتی آنها را در آورید. برای انتخاب کلاه پاییزی، می توانید گزینه ای مثل کلاه نیوزبوی (یا همان کلاه پیکاسویی) یا هر کلاه گرم و پشمی که دوست داشتید را انتخاب کنید.

برای انتخاب شال گردن در پاییز، گزینه هایی را امتحان کنید که از جنس پشم نازک بوده و طرح های چهارخانه زیبایی دارند. از استفاده از شال گردن های بافتنی یا پشمی کلفت خودداری کنید؛ مگر اینکه در مناطق کاملا سرد زندگی کنید. دستکش ها بهترین گزینه برای استایل پاییزی تان هستند. یک دستکش چرمی یا جیر خریداری کنید. اگر منطقه زندگی شما گرم است، از دستکش های بدون انگشت استفاده کنید.

رنگ مناسب را انتخاب کنید

همانطور که گفتیم، در پاییز هوا شروع به سرد شدن می کند؛ به همین دلیل می بایست از رنگ های تیره تر و یا خنثی استفاده کنید. از پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن و براق، مثل سفید، رنگ های پاستلی روشن و یا نئون دوری کنید. برخی روان شناسان معتقدند که انتخاب هر یک از رنگ ها برای پوشش پاییزی می تواند نشان دهنده ی یکی از صفات برجسته ی شما باشد:

بهترین لباس های پاییزی کدام اند؟

  • بنفش: استفاده از رنگ بنفش به خصوص بنفش تیره، در روزهای پاییزی نشان دهنده ی اعتماد به نفس بالا و داشتن قدرت تصمیم گیری در فردی است که این رنگ را برای پوشش خود انتخاب کرده است. بنفش تیره از محکم ترین و پایدارترین رنگ هاست و حس اقتدار زیادی به افراد می دهد.
  • سبز: افرادی که کنترل درونی دارند و حس می کنند از نظر شخصیتی می توانند افراد دیگر را تحت تأثیر قرار دهند و در کنترل خودشان بگیرند، لباس هایی با رنگ طبیعت نمی پوشند؛ مثل سبز که رنگی کاملا متضاد با پاییز است.
  • نارنجی: برخی افراد دارای شور و شعف زیادی هستند و برای تطابق با محیط و نشان دادن شادی و نشاط خود از رنگ های زرد تیره، قرمز و نارنجی در پاییز استفاده می کنند. معمولا حس تطابق پذیری این افراد با محیط اطراف و تغییرات احتمالی زندگی شان بیشتر از دیگران است.
  • قهوه ای: تصور کنید در یک روز کاملا پاییزی که رنگ تمام درختان و برگ های آن به سمت طیف وسیعی از قهوه ای و نارنجی متمایل شده، در خیابان فردی با کت و شلوار قهوه ای تیره، لباس قهوه ای روشن و کفش آجری ببینید. چه حسی به شما دست می دهد؟ قطعا در دلتان او را به خاطر این حسن سلیقه و تطابق با محیط تحسین می کنید؛ چیزی که خود این فردبه دنبال آن است.
  • معمولا کسانی که رنگ پوشش خود را به رنگ طبیعت اطرافشان نزدیک می کنند، به دنبال نوعی جلب توجه و تحسین دیگران هستند. زیبایی طلبی چنین افرادی زیاد است و به نظر مردم درباره ی خودشان اهمیت زیادی می دهند. آنها به دنبال افزایش اعتماد به نفس خودشان هم هستند و تطابق با محیط را یکی از راه های آن می دانند. پوشیدن لباس هایی در طیف قهوه ای، آن هم در فصل پاییز، نوعی امنیت روانی برای افراد در پی خواهد داشت.
  • زرد: افرادی که سازگاری بیشتری با محیط دارند و احساس می کنند می توانند قدرت هماهنگی با طبیعت اطراف خود داشته باشند، نوع پوشش شان را در فصل های مختلف تغییر می دهند. معمولا کسانی که کنترل بیرونی دارند و می دانند که محیط بر آنها تأثیر می گذارد، در فصل پاییز بیشتر لباس هایی با طیف زرد روشن و قهوه ای بسیار روشن می پوشند.

طرح مناسب را انتخاب کنید

طرح های بسیار متنوعی وجود دارند که برای فصل پاییز مناسب تر از دیگر فصل ها می باشند. پارچه هایی با طرح های روشن و سرزنده ای از گل های رنگی مثل گل ختمی، افراد را بیشتر به یاد بهار و تابستان می اندازد، و ممکن است برای روزهای سرد و بارانی پاییز کمی نامناسب به نظر برسد. لباس های چهارخانه بهترین گزینه برای پاییز هستند.

از لباس های گلدار تیره استفاده کنید. برای مثال بهتر است از پارچه های گلدار با زمینه های مشکی، سورمه ای یا بادمجانی استفاده کنید. گل هایی که برای فصل پاییز مناسب هستند شامل گل رز، گل خار و بنفشه می باشند.

لباس زمستانه

پارچه مناسب انتخاب کنید

شما لباس پاییزی می خواهید که بتواند گرم نگه تان دارد. از پارچه های لنین، ساتن و پنبه ای نازک استفاده نکنید. این پارچه ها برای پاییز بسیار نازک بوده و بیشتر مناسب تابستان هستند. مناسب ترین پارچه هایی که می توانید برای پاییز مورد استفاده قرار دهید عبارتند از:

  • چرم طبیعی، جیر، چرم مصنوعی.
  • پشمی، نمدی، تو کرکی.
  • جین، مخمل کبریتی، کتان.

 


برای دیدن لیست بهترین لباس های زمستانه اینجا کلیک کنید

list 30


امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید.

►منابع: beytoote
►لینک کوتاه مطلب: xip.li/fncQXA

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی