بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید اینترنتی دمپایی پسرانه مناسب

  • ۶۷۱۳
راهنمای خرید اینترنتی دمپایی پسرانه مناسب

ویژگی های دمپایی مناسب چیست؟ لیستی از جدیدترین و ارزان ترین دمپایی های پسرانه به همراه نکات ویژه و راهنمای خرید.


دَمپایی (slippers) نوعی پای‌افزار نرم و سبک است که برای پوشیدن در محیط خانه و گاهی خارج از خانه بکار می‌رود و پا را هم کامل نمی‌پوشاند. دمپایی‌ها را معمولاً از جنس پلاستیک یا نمد یا چرم نرم درست می‌کنند و گاه لایه‌ای از پارچه نیز بر روی آنها دوخته می‌شود. این پای‌افزار در انواع: جلو بسته، لا انگشتی و معمولی موجود است دمپایی‌های پلاستیکی بیشتر برای استفاده در حمام یا کنار استخر کاربر دارد.
یکی از کاربردی ترین ابزار برای پوشش پا که اکثرا در منزل و اغلب فضای نزدیک به منزل استفاده می شود، دمپایی می باشد. بیشتر دمپایی های موجود در بازار از جنس های ابری، پلاستیکی و حوله ای تولید می شود. مدل های طبی دمپایی از پر طرفدارترین نوع دمپایی طی سال های اخیر به حساب می آید.

انتخاب و خرید یک دمپایی مناسب برای کودکان یک امر ضروری است چرا که از حدود 18 ماهگی به بعد بچه ها تقریبا راه رفتن را به خوبی یاد می گیرند و دوست دارند خودشان در کوچه و خیابان هم راه بروند، پس انتخاب دمپایی مناسب برای آنها اهمیت ویژه ای پیدا می کند.
دمپایی بچه باید نرم و قابل انعطاف باشد. پنجه آن باید به اندازه کافی پهن و جادار باشد که انگشتان پا به راحتی در آن خم و راست شوند و جا برای رشد پنجه داشته باشد. توجه کنید که کودکان معمولا توجه زیادی به اینکه کفش برایشان تنگ شده ندارد پس، لازم است پای بچه را بطور مرتب برای علائم فشار کفش مثل قرمزی، پینه و یا تاول نگاه کنید.

نکات مهم هنگام خرید دمپایی پسرانه:

1-اندازه مناسب

همیشه پیش از انتخاب و خرید کفش، پای کودک خود را اندازه بگیرید. این کار را در حالت ایستاده اندازه بگیرید. از آنجایی که یک پا همیشه از پای دیگر بزرگ تر است، باید هر دو پا را اندازه گیری کنید. دمپایی باید نه خیلی تنگ باشد که به پای کودک آسیب برساند و نه خیلی گشاد که لیز بخورد. هیچ گاه دمپایی کودک را دقیقا اندازه پای او نخرید زیرا سرعت رشد پای کودک زیاد است.

روش انتخاب دمپایی برای فرزند شما

فرمول اندازه گیری (طول پای فرزند + 1Cm) : بطور مثال اگر پای فرزند شما 11 سانتیمتر است سایز پای او 12 سانتیمتر می شود.

روش اندازه گیری: ابتدا یک کاغذ سفید را روی زمین قرار دهید و پای کودک را روی آن بگذارید. با یک خودکار دور پای خود را خط بکشید و خطوط دور آن را مشخص کنید. حال یک خط کش بردارید و از نوک انگشت شصت تا انتهای پا یک خط بکشید. اندازه این خط را به سانتی‌متر مشخص کنید و از جدول زیر سایز پای کودک را پیدا کنید.

2-کفی راحت و بادوام

کفی دمپایی باید نرم و راحت و در عین حال بادوام باشد تا پای کودک در آن راحت باشد. سعی کنید برای کودکان دمپایی با کفی طبی بخرید. از طرف دیگر زیره دمپایی نباید آن قدر شل و نرم باشد که سبب ایجاد درد کف پا شود.

3-قابلیت شست و شو

به دلیل اینکه دمپایی های کودکان مخصوصا پسرها زود کثیف می شود از دمپایی هایی که قابلیت شست و شو دارند استفاده کنید. در ادامه لیست 30 مدل از دمپایی های منتخب با قابلیت شست و شو را به شما معرفی می کنیم.

4-جنس دمپایی

یک دمپایی خوب باید آن قدر نرم و انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند به راحتی خم شود. معمولا دمپایی های کودکانه از جنس پلاستیک می باشد که راحت و انعطاف پذیر می باشد. از خرید دمپایی های خیلی سفت و غیر انعطاف پذیر برای کودکان خوداری کنید.

5-خرید دمپایی انگشتی ممنوع

از خرید دمپایی‌ های لاانگشتی تا حد ممکن خود داری کنید. بند این دمپایی ها معمولا بین انگشت شست پا و انگشت دوم قرار گرفته و سبب زخم شدن این ناحیه می ‌شود. 

6- از دمپایی های بنددار استفاده کنید

اگر دمپایی مدام از پای کودک شما در میاید از دمپاییهای بند دار در پشت آن استفاده کنید و یا میتوانید خودتان یک بند در پشت آن ایجاد کنید. زیرا به شما این اجازه را می‌دهد که دمپایی را به راحتی بپوشانید و همین طور دمپایی از پای کودک شما به راحتی در نمیاد.

7-طراحی شیک و زیبا 

نکته دیگه اینکه باید به شکل و طراحی دمپایی توجه کنید که شکل و طراحی زیبا و مناسبی داشته باشد و پای پسر شما در آن زیبا جلوه کنه و از اون خوشش بیاد.

8-قیمت دمپایی

در آخر یکی از فاکتور های مهم در خرید هر وسیله ای، قیمت آن می باشد. معمولا قیمت دمپایی در بازار ایران بسته به برند تولید کننده و جنس آن بین 20 تا 100 هزار تومان می باشد. که ما در ادامه لیستی از بهترین ها رو به شما معرفی می کنیم.


امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید.

►لینک کوتاه مطلب: bit.ly/2E0QWbP | xip.li/k66u96

  • خیلی وبسایت خوبی دارید 

     

    من برای پسرم دمپایی نیکتا طرح مرد عنکبوتی رو خریدم خیلی خوشش اومد 

     

    ممنون از بست شوز

     

    پاسخ:
    خوشحالیم که تونستیم به شما کمک کنیم 
  • عالی بود

  • مطلب خوبی بود

     

    لیستی که معرفی کردین هم عالی بود 

  • لیستی که معرفی کردید خیلی خوب بود من از این لیست خرید کردم 

  • عالی بود 

     

     

    من نمی دونستم برای پسرم چه دمپایی با چه سایری بخرم مطلب شما خیلی بهم کمک کردن 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی