بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید مایو بچه گانه (پسرانه و دخترانه)

  • ۳۵۱۷
راهنمای خرید مایو بچه گانه (پسرانه و دخترانه)

بهترین راهنمای خرید مایو پسرانه و دخترانه به همراه نکاتی مهم، که به شما در انتخاب لباس شنا یا مایو بچگانه کمک خواهد کرد.


مد و خوش پوشی فقط مربوط به استایل و تیپ مهمانی نمی‌شود. در دنیای امروز کودکان دوست دارند در هر مکانی خوش پوشی و شیک بودن را تجربه کنند. این ویژگی کودکان در زمینه انتخاب لباس شنای آنها نیز وجود دارد. اما بسیاری از والدین مد و زیبای را فدای کیفیت می کنند و این یک اشتباه بزرگ است.

اگر قصد خرید لباس شنا برای پسر و یا دختر خود را دارید پیشنهاد می کنم حتما این راهنمای خرید لباس شنا بچه گانه را مطالعه کنید تا بتوانید یک لباس شنای باکیفیت و در عین حال شیک و زیبا را برای فرزندتان انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

مایو پسرانه:

مایوهای پسرانه به‌طور عادی شلوارکی است که حالتی کشسانی دارد. مایو پسرانه به دو فرم رایج رکابی و پاچه‌دار در بازار ایران وجود دارد. بهتر است هنگام شنا از مایو استفاده شود زیرا در سرعت و کیفیت شنا تأثیر دارد. بطور کلی مایو پسرانه به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شود، که عبارت اند از یک تکه (شلوار یا شورت)، دوتکه (شلوارک یا شورت به همراه تیشرت) و یکسره، که می توانید هر کدام را با توجه به سلیقه و راحتی پسرتان خریداری کنید.

مایو دخترانه:

مایوهای دخترانه بطور کلی به چهار گونه یک‌تکه، دوتکه، سه‌تکه و اسلامی دسته بندی می شوند، که هر تفاوتشان در پوشش قسمت های بیشتر بدن می باشد. کلر و دیگر مواد ضد عفونی کننده‌ای که درون آب استخر اضافه می‌شود به پارچه‌های معمولی آسیب زده و باعث پوسیده شدن آن‌ها می‌شود. مایو دخترانه در برابر کلر مقاوم بوده و جلوی علائم حساسیتی روی پوست را می‌گیرد.

نکات مهم هنگام خرید مایو بچه گانه:

در سن پایین فرزند شما بیش از هر سن دیگری نسبت به آب تمایل نشان می‌دهد. چون شنا و ورزش‌های آبی از بی‌خطر‌ترین و مفرح‌ترین تفریحات به شمار می‌روند. انتخاب لباس شنا یا مایو بچه گانه علاوه بر محافظت از بدن کودک، نقش مهمی در ترغیب کردن او به سمت شنا و آب تنی دارد. پس باید درهنگام خرید به چند نکته مهم توجه کنید. با ما همراه باشید.

انتخاب نوع مایو:

چه قصد خرید مایو پسرانه را داشته باشید و چه قصد خرید مایو دخترانه، ابتدا باید مشخص کنید که قرار است کدام نوع مایو را می خواهید بخرید. همانطور که در بالاتر اشاره کردیم لباس شناهای پسرانه و دخترانه انواع مختلفی دارند که شما باید یک مدل را از بین آنها انتخاب کنید. این موضوع در خرید لباس شنای دخترانه بیشتر حائز اهمیت است.

علاوه براین توجه به جایی که قرار است مایو را در آن بپوشید در انتخاب نوع آن به شما کمک بزرگی می کنید. مثلا اگر قرار است لباس شنا را در دریا یا محیط های سر باز بپوشید سعی کنید لباس شنای پوشیده تر را برای فرزندتان انتخاب کنید تا از شر نور خورشید در امان باشد و کمتر اسیب ببیند.

انتخاب جنس مایو:

مهم ترین نکته ای که در خرید مایو بچه گانه باید به آن توجه کرد جنس مایو است. اگر جنس مایو مناسب و استاندارد نباشد، به دلیل کلر داشتن آب استخر می تواند خیلی زود مایو های با جنس نامرغوب را از بین ببرد. معمولا لباس شنا را از نایلون و الیاف مصنوعی مانند اسپندکس و لاکرا ساخته می‌شوند. این امر باعث می‌شود که آب را به خود جذب نکرده و خیلی سریع خشک شوند.

همچنین مقاومت پارچه نسبت به کشش در کودکان بیشتر اهمیت دارد. چرا که تحرک بیش‌تری دارند و احتمال گشاد شدن، جدا شدن تار و پودها و پرز دادن پارچه مایو بیش‌تر خواهد بود. بیشتر اوقات ممکن است به خاطر نمای فانتزی و جذاب کودکانه مایو، کیفیت را فدای زرق و برق آن کنیم. اما اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها هستید یک بار برای همیشه از محصول مقاوم و با کیفیت استفاده کنید.

لازم به ذکر است که برای کودکان نیز به دلیل آنکه پوست حساسی دارند باید به دنبال خرید مایویی با پارچه ضد حساسیت برای آنها باشید. مایو کودک باید دارای الیاف نرم و لطیف جهت جلوگیری از آزرده شدن پوست کودک باشد،همچنین مدل مایو کودک نیز باید به گونه ای باشد که او اذیت نشود. اگر فرزند شما بصورت حرفه ای شنا می کند بهتر است پارچه مایو جذب باشد، و برای افراد مبتدی نیمه جذب و حتی آزاد باشد.

تعیین سایز مایو: 

همیشه یکی از دغدغه های خرید اینترنتی، مخصوصا خرید اینترنتی محصولات شنا، پیدا کردن سایز مناسب بوده و هست! این مشکل تقریبا تو خرید حضوری وجود نداره چون از نزدیک محصول رو میبینیم و بعد میتونیم تصمیم بگیریم؛ ولی گاهی اوقات این مشکل حتی تو خرید حضوری هم وجود داره! چون مایو شنا رو که نمیشه پُرُو کرد!

برای انتخاب سایز مایو بچه گانه، به اندازه‌ بدن کودک اکتفا نکنید. بهتر است مایو بچه گانه یک سایز بزرگ‌تر از سایز فعلی بدن کودکتان باشد. این مورد به تحرک آزادانه کودک در محیط آب کمک می‌کند. اما فراموش نکنید اگر مایو گشاد باشد می‌تواند دست و پاگیر شود و از طرف دیگر تاثیر محافظتی آن برای پوست بدن در آب‌ استخرهای عمومی از بین می‌رود!

بهترین کار چه در خرید اینترنتی و چه حضوری دانستن سایز فرزندتان است تا بتوانید بهترین انتخاب را برای او داشته باشید. شما با داشتن تنها یک متر می توانید خودتان سایز او اندازه بگیرید و با کمک جدول های زیر مورد مناسب را انتخاب کنید.

جدول تعیین سایز برای پسران

جدول تعیین سایز برای مایو پسران

جدول تعیین سایز برای دختران
جدول تعیین سایز برای مایو دختران

چطور اندازه گیری کنیم؟

  • قد: برای تعیین قد، صاف بایستید و فاصله تاج سر تا کف پا را اندازه بگیرید.
  • قفسه سینه: اندازه گیری را روی قسمت کامل (پر) نیم تنه خود انجام دهید.
  • دور کمر: اطراف باریک ترین قسمت دور کمر خود را اندازه بگیرید.
  • باسن: کامل (پر) ترین قسمت باسن خود را اندازه بگیرید.

توجه رنگ و طرح مایو:

انتخاب رنگ و طرح مایو یک مسئله‌ شخصی است و شما باید با توجه به سلیقه و علاقه خود ویا کودکتان رنگ مایو و سایر تجهیزات شنای او را مشخص کنید. پیشنهاد می کنیم از رنگ های شاد و روشن استاده کنید، چون علاوه بر اینکه بر روحیه فرزندتان تاثیرگذار است، گرمای کمتری را به خود جذب می کند. 

علاوه بر آن می توانید رنگ مایو شنای خود را با کلاه و عینک شنا ست نمایید. این کار باعث می‌شود شما مرتب تر و کار بلدتر از سایرین به نظر برسید. در انتخاب طرح مایو هم به سلیقه خود یا کودک تان توجه کنید و سعی کنید مایو ای با طرح شخصیت ها و یا کارتون هایی که او دوست دارد انتخاب کنید.

نوع دوخت مایو:

نوع دوخت مایو می‌تواند نشانه‌ای از کیفیت بالای مایو داشته باشد. معمولا مایوهای باکیفیت به خوبی دوخته می‌شوند و برای دوختن آن‌ها زمان در نظر گرفته می‌شود. اما متاسفانه مایوهای بی‌کیفیت به خوبی هم دوخته نمی‌شوند و در بیشتر مواقع حتی قبل از خراب شدن پارچه، از محل دوخت پاره می‌شوند. بنابراین همیشه هنگام خرید مایو به نحوه دوخته شدن آن توجه داشته باشید. 

مایو اسلامی برای دختران:

در حال حاضر دو نوع مایو اسلامی در جهان عرضه می‌شود. مدل "سمیرا" که در اندونزی طراحی شده است و دست‌ها تا مچ، پاها تا مچ و تمام بدن تا گردن را می‌پوشاند. دامن کوتاهی نیز به آن وصل است. مدل دیگر لباس شنای اسلامی، "بورکینی" است و توسط شرکت آهیدا طراحی شده‌. فرقش با مدل سمیرا این است که دامن ندارد اما در عوض گردن و موها را می‌پوشاند. اگر نمی خواهید قسمت‌های برجسته بدن شما در دید سایر شناگران قرار بگیرد، بهتر است مایوهای اسلامی را انتخاب کنید.

برند یا شرکت سازنده مایو:

مدل و برند لباس شنا کاملاً سلیقه ای بوده و بهتر است دنبال برند خاصی در بین مایوها نباشید. اما اگر بخواید برندهای مطرح لباس شنای بچه گانه را بشناسید، برخی از برند های مطرح در زمینه تولید مایو عبارت اند از اسپیدو، لوپیلو، پیپرتس، اینتکس، آدیداس، نکست و ... . محصولات این شرکت ها، هم اکنون به وفور در بازار یافت می شوند و از کیفیت مطلوبی برخوردارند.

بررسی قیمت مایو:

از عوامی که در تعین قیمت مایو تاثیر گذارند عبارت اند از نوع مایو، جنس مایو، سایز مایو، شرکت سازنده و عوامل دیگر که ما سعی کردیم شما را با برخی از آنها آشنا کنیم. شما باید مایو را باتوجه به بودجه ای که در نظر دارید خریداری کنید. مایوها می‌توانند ارزان‌ قیمت، معمولی و لوکس باشند. معمولا مایوهای لوکس و گران‌ قیمت دوام بیشتری دارند. با این‌ حال برای بیشتر افراد مایوهای با قیمت متوسط مناسب‌تر است. البته اگر برای شنای حرفه‌ای مایو می‌خرید، باید کمی بیشتر هزینه کنید. 

نحوه صحیح شستو شو و نگهداری از مایو:

  • به هیچ عنوان مایو را با ماشین لباسشویی و در تماس با لباس‌های دیگر نشویید. شستشو با ماشین لباسشویی عمر مایو بچه گانه را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود در تماس با کلر آب زودتر پوسیده شود.
  • از مواد شوینده ملایم بدون آنزیم و مخصوص پارچه های ظریف نظیر اسپندکس برای شستشو مایو بچه گانه استفاده کنید.
  • از خشک کردن مایو زیر نور مستقیم خورشید و یا حتی قرار دادن بر روی منابع حرارتی به شدت خودداری کنید.
  • مهم‌ترین چیزی که به دفع آلودگی‌های آب بعد از هر بار شنا از مایو بچه گانه کمک می‌کند جریان مستقیم هوا در الیاف است.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره-می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید.

►منابع: iranswimmers-wikipedia
►لینک کوتاه مطلب: xip.li/KO2uFp

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی