بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید مایو زنانه براساس فرم بدن + انواع آن

  • ۴۲۹۷
راهنمای خرید مایو زنانه براساس فرم بدن + انواع آن

در این مطلب بهترین و کامل ترین راهنمای خرید مایو زنانه را برای شما جمع آوری کرده ایم تا به کمک آن بتوانید بهترین مایو را برای خود خریداری کنید.


از پرطرفدارترین لباس ها در فصل تابستان لباس شنا یا مایو است که اگر عاشق شنا و ورزش‌های آبی هستید و می‌خواهید مایو بخرید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید و چه نکاتی را در نظر بگیرید اصلا نگران نباشید ما امروز در بست شوز بهترین و کاملترین راهنمای خرید مایو زنانه را آماده کرده ایم تا به کمک آن بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع مایو زنانه را بشناسید:

انواع مایو زنانه را بشناسید

مایو به‌طورکلی دو نوع است یک تکه و دو تکه. برخی از مایوها را هم به دو صورت یک تکه و دو تکه طراحی می‌کنند. در ادامه انواع اصلی مایوهای یک تکه و دو تکه را معرفی خواهیم کرد.

مایو سنتی: مایو همان لباس شنای ساده سنتی است. یک تکه است و قسمت گردن و سینه آن کاملا باز است. دو بند دارد که می‌توانند پهن یا نازک باشند.

مایو ریسربک: مایوی ریسربک (racerback) شبیه لباس‌های شناگران المپیک است که بندهای آن در قسمت پشت به هم می‌رسند و شکل Y می‌گیرند. به این دلیل آن را این‌طور طراحی کرده‌اند که در قسمت بازوها باز باشد و شناگر بتواند به‌راحتی و آزادانه دست‌هایش را حرکت دهد. برای شناگران در رقابت‌ها عالی است.

مایو باندو: این نوع مایو می‌تواند هم یک تکه و هم دو تکه باشد. باندو (bandeau) هیچ بندی برای سرشانه یا گردن ندارد ولی روی سینه محکم می‌ماند. برخی از انواع آن طوری طراحی شده‌اند که بندهای جداگانه دارند و خودتان می‌توانید آنها را به‌صورت صاف یا ضربدری وصل کنید.

مونوکینی: مونوکینی مایوی یک تکه‌ای است که نیمه بیکینی به شمار می‌رود؛ یعنی قسمت پایین‌تنه بیکینی را دارد، اما قسمت پهلوها را ندارد و بالاتنه و پایین‌تنه با تکه باریکی از پارچه یا نوار به هم متصل هستند.

پیراهن شنا: این مایو هم یک تکه است اما دامن دارد و بالاتنه آن هم معمولا بیشترین پوشش را دارد که شکم، ران و باسن را کاملا می‌پوشاند. معمولا برای افرادی‌که دوست ندارند اندام خود را خیلی به نمایش بگذارند مناسب است.

بیکینی کلاسیک: بیکینی کلاسیک از یک سوتین و شورت سنتی تشکیل شده است. سوتین آن دو کاسه دارد که ممکن است زیر آن فنر داشته باشد و پدهای آن ممکن است ثابت یا قابل‌برداشتن باشند. بندهای بیکینی از شانه عبور می‌کنند و در پشت به نوار عرضی سوتین وصل می‌شوند. قسمت پایین‌تنه این بیکینی پوشش کامل دارد و کشاله ران و باسن را کاملا می‌پوشاند، اما پادار نیست و برش پهلوی آن روی لگن شکل هلالی بلند دارد.

بیکینی با بند رشته‌ای: این بیکینی را هم می‌توان سنتی دانست. پوشش چندانی ارائه نمی‌دهد و فقط دو تکه پارچه مثلثی است که روی سینه را می‌پوشاند. دو بند نازک در طرفین دارد که در پشت باید آنها را به هم گره زد. دو رشته بند هم در بالای مثلث‌ها وصل شده‌اند که آنها را پشت گردن به هم گره می‌زنند. پایین تنه این بیکینی شامل دو تکه پارچه به‌شکل مثلث در پشت و جلو است که آنها هم در پهلوها بند دارند.

بیکینی هالتر تاپ: این بیکینی بالاتنه پشت گردنی دارد و بند آن را  باید پشت گردن بیندازید. معمولا سینه‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و برای افرادی که دوست دارند سینه‌هایشان بزرگ‌تر نشان داده شود مناسب است.

بیکینی باندو: بالاتنه این بیکینی بدون بند است و معمولا در قسمت وسط سینه با روش‌های مختلفی مثل جمع می‌شود. افرادی‌که سینه‌های بزرگ دارند با پوشیدن این بیکینی می‌توانند ظاهر کلی سینه را کوچک‌تر نشان دهند.

مایو ورزشی: این بیکینی شامل یک نیم‌تنه ورزشی است. یکپارچه‌بودن آن به خانم‌هایی که در مسابقات شنا، موج‌سواری یا فعالیت‌های ورزشی آبی دیگری شرکت می‌کنند کمک می‌کند تا آزادانه و راحت کار کنند. پوشش و استحکام زیادی دارد و پشت آن معمولا ریسربک است.

تانکینی: تانکینی همان بیکینی کلاسیک با تغییراتی در بالاتنه است. یعنی قسمت پایین‌تنه همان بیکینی است، ولی بالاتنه آن به‌شکل تاپ یا رکابی است. برای خانم‌هایی که مایو دو تکه دوست دارند اما دلشان نمی‌خواهد شکم‌شان در معرض دید باشد، مخصوصا اگر خطوط بارداری یا سزارین روی شکمشان هست مناسب است. برای خانم‌های باردار هم تانکینی گزینه مناسب‌تری است.

لباس شنا با شورت پادار: تفاوت این لباس شنای دو تکه با بقیه دو تکه‌ها این است که پایین‌تنه آن شبیه شورت‌های پسرانه پادار است. بنابراین ران و باسن را بیشتر پوشش می‌دهد و خط کشاله ران را کاملا می‌پوشاند. البته برای افرادی که ریزاندام هستند یا پاهای بلندی ندارند مناسب نیست، زیرا باعث می‌شود پاها از آنچه هست کوتاه‌تر به‌نظر بیایند.

بیکینی تانگ: بیکینی تانگ (thong bikini) در قسمت جلو پوشش کامل دارد اما پشت آن کاملا باز است. قسمت پایین‌تنه آن نوعی شورت است که بسیاری از ما آن را با عنوان لامبادا می‌شناسیم و بر دو نوع است. یکی در قسمت پشت یک تکه پارچه کوچک دارد که پوشش خاصی برای باسن ارائه نمی‌کند. دیگری در قسمت پشت صرفا یک بند دارد.

انتخاب مایو براساس فرم بدن:

انتخاب مایو براساس فرم بدن

از آنجاکه این لباس به‌راحتی اندامتان را به نمایش می‌گذارد، برایتان بسیار مهم است مایویی را بپوشید که به اندامتان بیاید و نواقص آن را زیاد برجسته نکند.

  • مثلث وارونه: در این شکل بدن عرض شانه‌ها یا سینه بیشتر از پایین‌تنه است. بهترین استراتژی برای این نوع افراد دور کردن توجه از بالاتنه به سمت پایین تنه است. نکته‌ی دیگر در انتخاب طرح مایو حجم دادن به پایین‌تنه است. برای مثال می‌توانید این کار را با انتخال مایو‌هایی با طرح‌های راه‌راه عرضی در پایین تنه یا مایوهایی که شکل یا طرح چاپ شده دارند انجام دهید.
  • چهارگوش: در این شکل بدن، بالاتنه و پایین‌تنه متعادل هستند. برای این شکل بدن شما نیاز به تعریف و مشخص کردن خط کمر دارید و باید این کار را با منحنی‌ها انجام دهید. برای ایجاد خط کمر می‌توانید از مایوهایی استفاده کنید که در ناحیه کمر چین یا حالتی کمربند مانند داشته باشند. همچنین برای جدا کردن قسمت پایین‌تنه و بالا‌تنه از پوشیدن مایوهای تک رنگ اجتناب کنید.
  • مثلثی شکل: در این افراد باسن بزرگتر از شانه‌ها و سینه است. بهترین انتخاب برای این افراد مایوهایی است که توجه را از پایین‌تنه برداشته و روی بالاتنه قرار می‌دهند. برای این کار باید طرح‌هایی را انتخاب کنید که پایین‌‌‌تنه را لاغرتر نشان داده و توجه را به سمت بالاتنه جلب می‌کنند. مثلا می‌توانید از مایوهایی استفاده کنید که پشت باز دارند یا در قسمت سینه‌ها کمی باز هستند. به منظوربرداشتن توجه از پایین‌تنه می‌توانید از رنگ‌های تیره نیز استفاده کنید.
  • دایره ای شکل: در این افراد عرض کمر از سینه و باسن بیشتر است. بهترین انتخاب برای این افراد مایوهایی است که به نحوی ناحیه کمر را واضح‌تر می‌کنند. استفاده از طرح‌های شلوغ هم باعث می‌شود عرض کمر شما به نسبت بالا و پایین‌تنه کمتر مشخص باشد. همچنین برای جمع نگه داشتن شکم می‌توانید مایوهایی بپوشید که در ناحیه‌ی شکم از یک کاپ برخورداند. یکی دیگر از انتخاب‌هایی که برای این افراد وجود دارد مایوهایی هستند که طرح‌های راه‌راه عمودی دارند. این طرح‌ها باعث متعادل نشان‌ دادن تمام بدن می‌شوند.

نکات مهم هنگام خرید مایو زنانه:

جنس مناسب را انتخاب کنید.

در هنگام خرید مایو شنا به جنس آن دقت نمایید زیرا جنس پارچه مایو و طول عمر لباس شنا اهمیت داشته و همچنین در هنگام خرید اگر پوست شما حساس بوده به جنس مایو که حساسیت زا نباشد دقت نمایید. از جمله انواع جنس مایو عبارت اند از:

  • لیکرا یا اسپندکس: این جنس مایو قابلیت کشسانی زیادی دارد و بهترین انتخاب برای مسابقات شنا است. یکی از نقاط ضعف این جنس شل شدن سریع آنها است در مقایسه با سایر جنس‌های مایو است.
  • پلی استر: مایوهای از جنس پلی استر معمولا بلند هستند و از دوام بالایی برخوردارند. یکی دیگر از ویژگی‌های این جنس مقاومت در برابر کلر است. همچنین به سرعت خشک می‌شوند وشستشوی انها راحت است. در بدن احساس راحتی و نرمی دارند و از قابلیت تنفس خوبی برخوردارند.
  • ترکیبی پلی استر: پارچه این مایوها از الیاف پلی استر در ترکیب با سایر الیاف‌ها ساخته شده‌ است. معمول ترین‌ آن‌‌ها پلی استر PBT است که جنسی شبیه به لیکرا دارند. این مایوها معمولا سبک هستند، به سرعت خشک می‌شوند، دوام بالایی دارند، ضد کلر بوده و شکل خوبی در بدن می‌گیرند.
  • نایلون: مایوهای نایلونی به نرم بودن و خوش فرم بودن در بدن معروف هستند. همچنین به راحتی شسته می‌شوند و ضد سایش هستند و آب کمی را به خود جذب می‌کنند. از نقاط ضعف این جنس مایوها می‌توان به این نکته اشاره کرد که ضد کلر نیستند و دوامی به اندازه‌ی مایوهای پلی استر ندارند.

به اندازه مایو توجه کنید.

در هنگام انتخاب لباس شنا و مایو به دنبال اندازه ای باشید که به ظاهری به اصطلاح ورزشی داشته باشند. یعنی نه بیش از حد گشاد و آزاد باشد و نه چنان تنگ و جذب بدن که نتوان در آن حرکت کرد. خرید مایو مردانه بزرگ باعث می شود که هنگام ورود به آب استخر و یا دریا، این پوشش شبیه به یک بالن شده و ظاهر نامطلوبی ایجاد کند.

به همین ترتیب، انتخاب طول مناسب نیز در این زمینه حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد و شاید شما هم دوست داشته باشید که امسال ران هایی برنزه ای داشته باشید. در نتیجه، از خریدن مایوهای بیش از اندازه بلند پرهیز کنید و گزینه منطقی تری را انتخاب کنید. به صورت کلی می توان گفت که طول ایده آل برای یک مایو مردانه ۵ الی ۷ سانتیمتر بالاتر از زانو است. این اندازه در کنار ظاهر ورزشی مایو باعث می شود که حتی یک مایو معمولی نیز به زیبایی خود نمایی کند.

رنگ مناسب را انتخاب کنید.

استفاده از رنگ های مختلف می تواند بسیار چشم نواز باشد. پس دومین توصیه ما به شما در خرید مایو مردانه تجربه رنگ های مختلف است تا رنگی را پیدا کنید که به شما می آید. چرا رنگ هایی مانند زرد و یا صورتی پر رنگ را انتخاب نمی کنید؟ و یا اگر روحیه بازیگوش تری دارید، پیشنهاد می کنیم به پارچه های طرح دار هم فرصت ابراز وجود بدهید و به سراغ راه راه سورمه ای و سبز و یا چهارخانه قرمز بروید.

در انتخاب لباس مخصوص شنا و کنار ساحل، گزینه های بی شمار وجود دارند که همه به یک اندازه بی نظیر هستند. حتی اگر مایلید در اوقات استراحت کنار ساحل، بالا تنه خود را بپوشانید، می توانید به سراع بالا پوش هایی هماهنگ با مایو خود رفته و از رنگ های خنثی مانند طوسی، سورمه ای و یا مشکی استفاده کنید تا مایوی خوش رنگ و هیجان انگیزتان بیشتر به چشم بیاید.

مدل مناسب را انتخاب کنید.

مایوهای راسته و بدون چین و پف، بسیار زیباتر بر روی بدن قرار می گیرند و کمر را باریک تر و اندام را ورزیده تر نشان می دهند. همچنین، پس خارج شدن از آب و خشک شدن بدن، نیاز به تعویض آن ها برای بیرون رفتن در یک بعد از ظهر گرم تابستانی نیست. علاوه بر آن، طراحان امروزی در مایوهای تولیدی خود، از زیپ و جیب های بزرگتر از حد معمول استفاده می کنند که باعث می شوند که بتوان لوازم الکترونیکی مانند تلفن همراه و یا آیپاد خود را به همراه داشته باشید.

ضخامت مایو را بررسی کنید.

 ضخامت مایو را قبل از خرید آن چک کنید تا از ماندگاری آن اطمینان حاصل کنید. اگر حس می‌کنید جنس مایو بی‌ کیفیت و نازک است پس احتمالا مدت زیادی روی تن شما دوام نخواهد آورد. بنابراین مایوهایی را انتخاب کنید که ضخیم و با دوام باشند.

برای افرادی‌که سینه‌های بزرگ دارند:

اگر اعتمادبه‌نفستان بالاست و مشکلی ندارید هرچه دوست دارید بپوشید. مایوی انتخابی‌تان بهتر است پوشش متوسط داشته باشد؛ کاپ‌های مایو هرچه پهن‌تر باشند، سینه‌هایتان را بهتر نگه می‌دارند. اگر فنردار هم باشند آنها را محکم نگه می‌دارد؛ قسمت خط گردن آن بهتر است حالت V یا هفت داشته باشد؛ مایوهای با بند نازک برای شما مناسب نیستند؛ اندازه مایو را با توجه به اندازه سوتین (و نه سایز لباس) انتخاب کنید تا کاملا مناسب تنتان باشد؛ مایوی بدون بند و بیکینی با بند رشته‌ای خریداری نکنید، چون سینه‌هایتان را نگه نمی‌دارند و مدام مجبورید روی سینه‌ها آنها را مرتب کنید. انواع کاپ‌دار، ریسربک یا هر چیزی که بند ضخیم داشته باشد برای شما بهتر هستند.

برای افرادی‌که سینه‌های کوچک دارند: 

بیکینی‌های هالتر تاپ یا پشت گردنی برای این افراد مناسب‌ترند زیرا سینه‌ها را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند؛ اگر مایو یک تکه می‌خرید، بهتر است روی آن از خطوط، حاشیه یا پیچ و گره‌های افقی در قسمت سینه استفاده کرده باشند که باعث می‌شود عرض سینه پهن‌تر نشان دهد؛ بیکینی یا مایوهایی‌که در آنها از پدها و فنرهایی که سینه‌ها را بالا می‌کشند در قسمت بالاتنه استفاده شده است برایتان مناسب‌ترند. بیکینی‌های دارای بالاتنه محکم و تخت یا مثلثی برای سینه‌های کوچک مناسب نیستند.

برای افرادی‌که باسن بزرگ دارند: 

اگر باسن بزرگی دارید، از شورت‌های دارای پوشش کامل استفاده کنید. مثلا بیکینی، تانکینی یا مایوی یک تکه را با شورت کامل، دامن‌دار یا شورت پسرانه استفاده کنید. شورت‌های لامبادا، بیکینی با بند رشته‌ای و یا شورت‌هایی که در قسمت باسن پوشش زیادی ندارند مناسب نیستند.

برای افرادی‌که دوست دارند لاغر به نظر بیایند: 

اگر برایتان مهم است که لاغر و کشیده نشان دهید، معمولا مایوی یک تکه رنگارنگ برایتان مناسب است. بااین‌حال یک بیکینی خوب متناسب با شکل بدن شما هم می‌تواند خوب باشد. انتخاب این دو به این بستگی دارد که چقدر پوشش می‌خواهید. اگر با پوشش بیشتر راحت‌ترید، مدل‌های یک تکه یا پیراهن شنا را انتخاب کنید. اگر مشکلی ندارید، بیکینی با بند رشته‌ای کلاسیک خریداری کنید. از نظر رنگ، رنگ‌های تیره برای بخش‌هایی‌که می‌خواهید لاغرتر نشان دهید مناسب‌اند. مثلا اگر سینه کوچک و کمر پهنی دارید، رنگ روشن را برای بالاتنه با رنگ مشکی برای پایین‌تنه ترکیب کنید.

برای افرادی‌که نقص اندامی دارند: 

مایو لباسی چسبان است و به‌راحتی مشکلات اندام را نشان می‌دهد. اگر از مایوهای تک‌رنگ و با پارچه ساده بدون طرح استفاده کنید، این مشکلات اندامی بیشتر به چشم می‌آیند. بنابراین اگر نقص اندامی دارید مایوهای طرح‌دار بخرید زیرا در شلوغی طرح آنها زوایا و مشکلات بدنتان محو می‌شود. البته که آنچه مهم است این است که هیچ آدمی کامل و بی‌نقص نیست و بهتر آن است که انداممان را دوست داشته باشیم.

برای افرادی‌که میزان پوشش برایشان مهم است: 

بعضی خانم‌ها به‌طورکلی خجالتی هستند و راحت نیستند با مایو جلوی دیگران ظاهر شوند. برخی دیگر هم دوست ندارند ضدآفتاب استفاده کنند. این افراد می‌توانند از پوشش‌های کامل‌تر مانند پیراهن شنا یا مایو یک تکه پادار و یا مایوی مونوکینی استفاده کنند. برخی خانم‌ها به‌دلایل مذهبی با هیچ‌یک از مایوهایی که گفتیم راحت نیستند برای آنها هم مایوی طراحی‌شده اسلامی در بازار موجود است که بیشترین پوشش را دارد.


امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید.

►منابع: daraje-beytoote-varzesh
►لینک کوتاه مطلب: xip.li/UaZbFB

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی