بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

بهترین راهنمای خرید مایو مردانه + معرفی انواع آن

  • ۱۲۴۷
بهترین راهنمای خرید مایو مردانه + معرفی انواع آن

انواع مایو مردانه کدام اند؟ ویژگی های یک مایو مردانه مناسب چیست؟ بهترین و کامل ترین راهنمای خرید مایو مردانه را از دست ندهید.


با فرا رسیدن فصل تابستان یکی از تفریحات لذت بخش اغلب افردا شنا در دریا و یا استخرها است. اما شما برای داشتن ساعات لذت بخش هنگام شنا و آب تنی باید لباس شنا یا همون مایو مناسب انتخاب کنید. متاسفانه، بسیاری از آقایان به مایو و لباس شنای خود چندان اهمیت نمی دهند و یا با اصول اساسی انتخاب این پوشش آشنا نیستند.

شاید فکر کنید که خوش پوشی تنها به محل کار، مهمانی و یا جمع های دوستانه خلاصه می شود اما شما با انتخاب های هوشمندانه مایو می توان در کنار ساحل و یا استخر هم همچنان شیک پوش ترین فرد جمع به شمار آمد. پس اگر قصد خرید یک مایو مردانه را دارید و نمی دانید که از کجا شروع کنید و یا چطور خرید کنید این راهنمای خرید مایو مردانه را از دست ندهید.

انواع لباس شنای مردانه (مایو) را بشناسید!

در اولین مرحله خرید لباس شنای مردانه (مایو) شما باید بدانید که هر مایویی مناسب هر جایی و هر فعالیتی نیست. بهتر است از نوع مناسب مایو برای هر موقعیت و هر فعالیت استفاده کنید. انواع مدل مایو مردانه عبارت اند از:

  1. مایو پادار (trunk): از رایج ترین و پر استفاده ترین لباس شنا برای آب تنی این مدل شورت است. این نوع شورت برای شنای معمولی در استخر یا آب‌تنی در دریا و دراز کشیدن در ساحل مناسب هستند.
  2. مایو کوتاه (اسپیدو): این نوع شورت برای مسابقات شنا یا شنای حرفه‌ای شورت مناسب‌ است. به این دلیل که پوشش کمتری دارد و پاهایتان را درگیر نمی‌کند. بنابراین دامنه حرکتی پاهایتان بیشتر خواهد بود.
  3. مایو پادار چسبان: برای تمرین شنا یا مسابقه شنای سرعتی، مایو شورت‌های پادار چسبان شبیه شورت‌های دوچرخه‌سواری مناسب است. شناگران تازه ‌کار بهتر است از این مایو استفاده کنند.
  4. مایو درگ سوییت (drag suit): مایوی درگ سوییت حالت تور مانند و شبکه‌ای آستردار دارد و برای آموزش شنا مناسب است. می‌توانید زیر آن شورت بپوشید (اگر هم نپوشید مشکلی ایجاد نمی‌کند). البته برای مسابقات شنا مناسب نیست.
  5. شلوارک پادار اسکوئر: شلوارک پادار اسکوئر که معمولا مورد علاقه بازیکنان والیبال ساحلی است، برای انواع ورزش‌های آبی و حتی تمرین شنا یا مسابقات مناسب است.

نکات مهم هنگام خرید مایو مردانه:

نوع مایو شنا خود را انتخاب کنید.

اولین نکته ای که در خرید مایو مردانه باید به آن توجه کنید نوع مایو است. نوع مایو شنای شما بستگی به سبک شنا کردن شما دارد و اینکه به جنس ریون حساسیت داشته باشید یا خیر. اگر مایو را برای مسابقه شنا می‌خواهید، بهتراست از مایو شنا اسپیدو استفاده کنید، زیرا این مایو‌ها تاثیر مهمی در سرعت شنا خواهند داشت. اگر بیشتر مایو را برای شنای تفریحی می‌خواهید، بهتر است از مایوهای پا‌دار استفاده نمایید.

به جنس مایو توجه کنید.

از مهمترین معیارها برای خرید مایو جنس آن است. اگر جنس مایو مناسب و استاندارد نباشد، به دلیل کلر داشتن آب استخر می تواند خیلی زود مایو های با جنس نامرغوب را از بین ببرد. معمولا لباس شنا از پارچه‌های مصنوعی و پلاستیکی ساخته می‌شوند. این امر باعث می‌شود که خیلی سریع خشک شوند و همچنین به علت اینکه آب را به خود جذب نمی‌کنند، سرعت شما را برای شنا افزایش می‌دهند.

مایوها معمولا از پارچه‌های مختلفی تولید می شوند. جنس پارچه مایو در کیفیت و دوام آن نقش مهمی دارد. در ادامه برخی از رایج‌ترین پارچه‌های مایو را برای شما قرار داده ایم:

  1. لاکرا و اسپندکس: این جنس مایو قابلیت کشسانی زیادی دارد و بهترین انتخاب برای مسابقات شنا است. مشکل این پارچه‌ها این است که زود رنگ می‌بازند و سریع‌تر از پارچه‌های دیگر وا می‌روند.
  2. پلی استر: پلی استر ماندگارتر از سایر پارچه‌ها برای مایو است و مقاومت آن دربرابر کلر بالاست. به‌همین‌دلیل برای استخر مناسب‌تر است. شستشوی آنها آسان است و سریع هم خشک می‌شوند. در ضمن اجازه رد و بدل شدن هوا را می‌دهند و این برای پوستتان خیلی خوب است.
  3. پلی استر ترکیبی: این پارچه مایو ترکیبی از پلی استر با سایر الیاف مانند پنبه یا لاکرا است. پلی استر ترکیبی معمولا سبک است، سریع خشک می‌شود و دربرابر کلر مقاوم است. معمولا از رنگ‌های مات برای آن استفاده می‌کنند.
  4. نایلون: مایوهای نایلونی بسیار سبک و محبوب هستند و خطوط بدن را صاف‌تر نشان می‌دهند. همچنین به راحتی شسته می‌شوند و ضد سایش هستند و آب کمی را به خود جذب می‌کنند. از نقاط ضعف این جنس مایوها می‌توان به این نکته اشاره کرد که ضد کلر نیستند و دوامی به اندازه‌ی مایوهای پلی استر ندارند.
  5. مایو ضد آلرژی: برخی افراد به پارچه مصنوعی و پارچه پلاستیکی حساسیت دارند و پس از استفاده دچار آلرژی‌های پوستی مانند قرمزی و خارش پوست می‌شوند. این افراد می‌بایست از لباس شنای ضد آلرژی استفاده کنند.

سایز درست را انتخاب کنید.

از دیگر نکات مهم در خرید مایو شنا انتخاب سایز درست است، بنابراین در هنگام انتخاب مایو به دنبال اندازه ای باشید که به ظاهری به اصطلاح ورزشی داشته باشند. یعنی نه بیش از حد گشاد و آزاد باشد و نه چنان تنگ و جذب بدن که نتوان در آن حرکت کرد. خرید مایو مردانه بزرگ باعث می شود که هنگام ورود به آب استخر و یا دریا، این پوشش شبیه به یک بالن شده و ظاهر نامطلوبی ایجاد کند.

انتخاب طول مناسب نیز در این زمینه حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد. به صورت کلی می توان گفت که طول ایده آل برای یک مایو مردانه ۵ الی ۷ سانتیمتر بالاتر از زانو است. این اندازه در کنار ظاهر ورزشی مایو باعث می شود که حتی یک مایو معمولی نیز به زیبایی خود نمایی کند.

اگر مایویی که انتخاب کردید چین خوردگی داشته باشد این لباس مناسب شما نیست زیرا مایو در اثر گشادی یا تنگی چین می خورد پس بهتر خواهد بود سایز دیگری را امتحان نمایید. مایو بایستی کاملاً قالب بدن شما باشد تا بتوانید با آن به راحتی شنا نمایید.

رنگ و طرح مایو را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ و طرح مایو یک مسئله‌ شخصی است و شما باید با توجه به سلیقه و علاقه خود رنگ مایو و سایر تجهیزات شنای خود را مشخص کنید. پیشنهاد می کنیم از رنگ های روشن مثل زرد، صورتی پرنگ و... استفاده کنید. و یا اگر روحیه بازیگوش تری دارید، پیشنهاد می کنیم به سراغ پارچه های طرح دار مثل راه راه سورمه ای و سبز و یا چهارخانه قرمز بروید. علاوه بر آن می توانید رنگ مایو شنای خود را با کلاه و عینک شنا ست نمایید. این کار باعث می‌شود شما مرتب تر و کار بلدتر از سایرین به نظر برسید.

به دوخت مایو توجه کنید.

نوع دوخت مایو می‌تواند نشانه‌ای از کیفیت بالای مایو داشته باشد. معمولا مایوهای باکیفیت به خوبی دوخته می‌شوند و برای دوختن آن‌ها زمان در نظر گرفته می‌شود. اما متاسفانه مایوهای بی‌کیفیت به خوبی هم دوخته نمی‌شوند و در بیشتر مواقع حتی قبل از خراب شدن پارچه، از محل دوخت پاره می‌شوند. بنابراین همیشه هنگام خرید مایو به نحوه دوخته شدن آن توجه داشته باشید.

مایو جیب دار بخرید.

مایوهای آقایان معمولا قابلیت‌های اضافی خاصی ندارد. با این‌ حال یکی از قابلیت‌های اضافی که در برخی از انواع مایو تعبیه شده است، جیب است که مخصوصا در سفر واقعا کمک‌کننده است. می‌توانید اشیای کوچکی مانند کلید را در آن قرار دهید.

بهترین برند مایو مردانه کدام است؟

مدل و برند لباس شنا کاملاً سلیقه ای بوده و بهتر است دنبال برند خاصی در بین مایوها نباشید. اما اگر بخواید برندهای مطرح لباس مایو مردانه را بشناسید، برندهایی نظیر آدیداس (Adidas)، کوتون (Koton) و سوپردرای (Superdry) از پرچمداران تولید لباس شنای مردانه به شمار می آیند. این برندها تمرکز ویژه ای برای تولید جدیدترین لباس شنای مردانه صرف می کنند.

قیمت مایو را در نظر بگرید

شما باید مایو را باتوجه به بودجه ای که در نظر دارید خریداری کنید. مایوها می‌توانند ارزان‌ قیمت، معمولی و لوکس باشند. معمولا مایوهای لوکس و گران‌ قیمت دوام بیشتری دارند. با این‌ حال برای بیشتر افراد مایوهای با قیمت متوسط مناسب‌تر است. البته اگر برای شنای حرفه‌ای مایو می‌خرید، باید کمی بیشتر هزینه کنید. مایوی مخصوص رقابت‌های ورزشی بهتر است شیک‌تر و باکیفیت‌تر باشد.


امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید.

►منابع: daraje-bazarkojas-beytoote
►لینک کوتاه مطلب: xip.li/79JWe8

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی