بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای جامع و کامل خرید اینترنتی هودی زنانه

  • ۲۵۶
راهنمای جامع و کامل خرید اینترنتی هودی زنانه

اگر قصد خرید یک هودی زنانه شیک و اسپرت را دارید ولی نمی دونید چطوری بهترین انتخاب را داشته باشید این مطلب را از دست ندهید.


امروزه هودی ها در انواع طرح ها و رنگ ها در بازار موجود می باشند. این نوع پوشاک برای مردانه و زنان بدون توجه به هر موقعیت یا رویدادی یک استایل اسپرت زیبای پاییزی یا زمستانی به شمار می‌رود. این لباس به دلیل راحتی و انعطاف پذیری که امکان حرکت آزاد و بدون هیچ مانعی را دارد برای همه سنین قابل استفاده می باشد. در واقع هودی را می توان یک ژاکت کلاه دار در نظر گرفت.

ویژگی‌های هودی چیست؟

هودی شباهت بسیاری به سویشرت و ژاکت دارد، با این تفاوت که شامل کلاه است. معمولا جنس هودی از نخ و پنبه می‌باشد و داخل بعضی از مدل‌های هودی شامل پشم است. با این حال تنوع هودی روز به روز بیشتر می‌شود و در جنس‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود. هودی به صورت جلو بسته و جلو باز زیپ‌دار یا دکمه‌دار با جیب و بدون جیب در بازار به فروش می‌رسد و ویژگی اصلی هودی، کلاه است که وجود یک طناب یا بند برای تنظیم کلاه به‌شکل دلخواه آن را از گروه لباس‌های پاییزه دیگر جدا می‌کند.

نکات مهم هنگام خرید هودی زنانه

به جنس هودی توجه کنید.

اولین نکته در خرید هودی توجه به جنس و مواد به کار رفته در آن است. هودی ها معمولا از جنس نخ، پنبه، پلی استر یا ترکیبی از پنبه و پلی استر هستند. جنس هودی را بر اساس محیط و جای که می خواهید در آن استفاده کنید، انتخاب کنید. به طور مثال هودی‌های نخی نازک هستند و هوا رو عبور می‌دهند، هودی‌های نخی مناسب استفاده در باشگاه و دویدن هستند. از هودی نخی در فصل بهار می‌توان استفاده کرد. اما اگر هودی گرمی می‌خواهید که در پاییز بپوشید سراغ جنس پنبه و پشم بروید. هودی‌هایی که از داخل پشمی هستند برای فصل پاییز و حتی زمستان مناسب هستند.

داخل بسیاری از هودی‌ها حالت کرکی دارد. این حالت باعث ایجاد گرمای بیشتر می‌شود اما اگر جنس پارچه داخلی، کیفیت بالایی نداشته باشد، ممکن است باعث نشستن کرک روی موها یا لباس‌تان شود. برای پایین آوردن این ریسک، بهتر است جنس داخل و خارج لباس شبیه هم باشند یا حتما از کیفیت جنس هودی یا سویشرت‌تان مطمئن شوید.

علاوه بر موارد بالا توجه کنید که اگر هودی را از رنگ‌های روشن و خنثی انتخاب کنید احتمالا در طول فصل چندین بار نیاز به شستشو پیدا می‌کند که اگر جنس و کیفتی خوبی نداشته باشد کرک می‌دهد و زیبایی اول را ندارد، پس یک جنس مرغوب و باکیفیت قطعا به صرفه‌تر است. 

سایز هودی را درست انتخاب کنید.

هودی‌ها معمولا گشاد و آزاد هستند در واقع این ذات هودی است که باید قدری بزرگ‌تر از سایز فیزیکی کاربر دوخته شود، اما دقت کنید که هودی در قسمت سرشانه باید کاملا اندازه شما باشد و در قسمت سینه کمی آزاد و لش مانند. طراحی این لباس‌ها به گونه‌ای است که حالت گشاد و آزاد دارند پس کاملا مطابق سایز خود سفارش دهید. 
این را هم فراموش نکنید که هودی یکی از پوشش‌های گرم به حساب می آید، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که از خرید مدل‌های کوتاه آن خودداری نمایید. هم‌چنین به کش‌باف بودن سر آستین‌ها و یا قسمت پایینی هودی نیز توجه داشته باشید.

  • اگر اندامتان متناسب یا کوچک است باید به دنبال خرید هودی‌هایی باشید که نه تنگ هستند و نه گشاد. یعنی به دنبال مدلی از هودی باشید که متناسب با اندامتان است و نه شما را بیهوده کوچک و ریزنقش نشان می‌دهد و نه با گشادی بیش از حد، درشت و چاق‌تر از چیزی که هستید.
  • اگر چاق هستید نباید هودی‌هایی بخرید که تنگ و اسلیم‌فیت هستند و روی شکمتان گیر می‌کنند. در این صورت، خرید هودی کمی گشاد که روی بدنتان گیر نمی‌کند، مناسب‌تر خواهد بود. البته افرادی که هم چاقند و هم قدکوتاه نباید به فکر پوشیدن هودی‌های گشاد باشند. چون در صورت پوشیدن هودی گشاد، هم چاقی هم کوتاهی‌شان نمود بیشتری خواهد داشت و شاید بهتر است که آنها هم به دنبال پوشیدن هودی معمولی (نه گشاد و نه تنگ)‌ باشند.

البته که نظر، نظر شماست و می‌شود در هر اندامی و با هر لباسی حس زیبایی و عزت نفس داشت.

طرح و رنگ هودی را انتخاب کنید.

همانطور در اول این مطلب اشاره کردیم امروزه هودی ها در انواع طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود هستند پس در این مورد دستتان باز است. علاوه برا آن، اینکه هودی با طرح‌های چاپی بگیرید هیچ اشکالی ندارد و گاها می‌تواند جذاب باشد. ولی هرچه هودی ساده‌تر باشد بهتر است. اگر هودی طرح‌دار می‌پوشید، آن را با کاپشن طرح‌دار ست نکنید و سعی کنید از ایجاد یک استایل شلوغ، اجتناب کنید.

دیگر انتخاب رنگ با شماست. باید ببینید که چه چیزی را بیشتر دوست دارید، با رنگ پوست‌تان هماهنگ است و با لباس‌های دیگرتان به خوبی سِت می‌شود. توصیه‌هایی هم برای انتخاب رنگ هودی داریم تا به شما کمک کنیم از این لباس در کنار رنگ‌ها و طرح‌های مختلف لباس استفاده کنید:

  • مشکی: هودی مشکی تقریبا با هر لباسی هماهنگ است. ضمن اینکه اگر سِت مونوکروم یا همان سرتاپا یک‌رنگِ مشکی بزنید هم تیپ‌تان عالی می‌شود و لاغرتر و روی فُرم‌تر هم به نظر می‌آیید.
  • آبی‌ نفتی: هودی را می‌توان همراه با کُتی جین یا اسپورت هم پوشید. به طور کلی ترکیب جین و هودی بسیار جذاب و شیک می‌شود.
  • خاکستری: خاکستری از آن رنگ‌های نابی است که تقریبا با هر رنگ دیگری هماهنگ می‌شوند. ترکیب رنگی هودی خاکستری با شلوار یا کُتی جین و یک جفت کفش کانوِرس عالی است.

هودی جیب دار یا بدون جیب؟

اگر شما از جمله افرادی هستید که در پاییز و زمستان دستانشان قرمز می شود و یخ می زند یک هودی جیب‌دار انتخاب کنید تا علاوه بر گرم ماندن دستتان در روز های سرد، بتوانید وسایلی از قبیل: موبایل، کارت و… را در آن قرار دهید.

برند های معتبر هودی

یکی از عوامی که می تواند به شما در مناسب بودن کیفیت هودی کمک کنید مارک آن است. از آنجا که برخی از آنها به ساخت یک هودی با کیفیت عالی معروف هستند و برخی دیگر شهرت متوسطی در بازار دارند. خرید از یک مارک معروف به این معنی است که می توانید از کیفیت هودی اطمینان داشته باشید اما به این معنی نیست که مارک های دیگر کیفیت خوبی ندارند. از جمله برند های معروف تولید کننده هودی می توان به The North Face ،Columbia ،Nike و Adidas اشاره کرد.

قیمت هودی را در نظر بگیرید.

در آخر یکی از فاکتور های مهم در خرید هودی زنانه، قیمت آن است. دلایل زیادی در تعیین قیمت یک هودی زنانه می تواند دخیل باشد، از جنس و طرح هودی گرفته تا برند تولید کننده آن، که ما سعی کردیم در این مطلب شما را با تعدادی از آن ها آشنا نماییم. اما این شما هستید که باید با توجه به میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید اقدام به خرید یک هودی مناسب برای خودتان نمایید. معمولا قیمت هودی‌ها در بازار از حوالی ۳۰ هزار تومان شروع می‌شود تا ۳ میلیون تومان هم می‌رسد.


امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

►لینک کوتاه مطلب: xip.li/9AoXJ0

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی