بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید بهترین مارک واکس کفش + انواع آن

  • ۲۷۳۸
راهنمای خرید بهترین مارک واکس کفش + انواع آن

بهترین مارک های واکس کفش کدامند؟ راهنمای خرید کامل برای اینکه بهترین انتخاب را در هنگام خرید واکس داشته باشید.


کفش ها یکی از مهمترین قسمت های هر کمد لباس هستند، که علاوه بر حفاظت از پاها، در آراستگی ظاهر شما نیز موثرند. معمولا برای جلوگیری از خشک شدن، تمیز و براق نگه داشتن و حفاظت از کفش ها از واکس کفش استفاده می شود. واکس کفش ماده ای جلا دهنده است که علاوه بر افزایش طول عمر کفش ها، آن ها را تمیز و براق نشان می دهد.

به کمک واکس کفش و مراقبت مناسب از کفش، شما می توانید دوام کفش را برای سال های سال حفظ کنید. واکس زدن خوب می تواند روح تازه ای به کفش ببخشد، و آن را دوباره تقریباً جدید جلوه دهد. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید واکس کفش و نحوه استفاده آن را به شما ارائه دهیم، چنانچه قصد خرید واکس کفش مناسب برای کفش های خود را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

انواع مختلف واکس کفش را بشناسید

واکس های کفش معمولا به سه دسته اصلی جامد، مایع و اسپری تقسیم بندی می شوند که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

واکس های مایع: این نوع واکس ها در واقع فقط جلا دهنده و براق کننده هستند. این نوع واکس ها، به صورت اسفنج های آغشته به روغن در بازار وجود دارند و شما می توانید آن ها را روی سطح کفش بمالید و کفش های خود را براق کنید. از معایب این نوع واکس ها می توان گفت که واکس های مایع فقط براق کننده هستند و و دوام واکس های سنتی را ندارند. همچنین این واکس ها به دوام چرم کفش کمک زیادی نمی کنند.

واکس های جامد: این نوع واکس از قدیمی ترین و سنتی ترین نوع واکس های کفش هستند. این نوع واکس ها که حالتی جامد دارند، به وسیله اسفنج روی سطح کفش ها مالیده می شوند. از معایب این نوع واکس ها می توان به کثیف کاری زیاد آن ها اشاره کرد.

واکس های اسپری: یکی از انواع بسیار رایج واکس کفش ها، واکس های اسپری هستند. واکس های اسپری، همانطور که از نامشان پیداست، به صورت افشانه هستند و باید آن را روی کفش های خود اسپری کنید. واکس های اسپری هم برای سطوحی که نمی‌توان از واکس های دیگر روی آن استفاده نمود کاربرد دارد؛ مثل جیر، نبوک و غیره.

کرم های پاک کننده: این نوع واکس ها، به صورت کرم ساخته می شوند. کرم های پاک کننده کفش برای انواع مختلف کفش قابل استفاده هستند و به کفش ها جلا می دهند.

نکات مهم هنگام خرید واکس کفش

انتخاب نوع واکس: برای هر کفش واکس مخصوص به خود وجود دارد و بسیار مهم است که نوع واکس را بر اساس نوع و جنس کفش خود (چرم مصنوعی، چرم طبیعی، کفش کوهنوردی و ...) انتخاب کنید.

انتخاب رنگ: بسیاری از افراد بجای تهیه واکسی به رنگ کفش خود از رنگ های دیگر استفاده می کنند. که ظاهر کفش تغییر می کند و زیبایی کفش از بین می رود. امروزه برای اکثر رنگ ها مثل رنگ عسلی، سورمه ای، زرشکی و کرم نیز واکس تولید می شود. اگر رنگی مطابق با رنگ کفش خود پیدا نکردید از واکس بی رنگ استفاده کنید، که در همه مدل واکس قوطی ،کرمی و اسپریی یافت می شود. اما اگر رنگ واکس شما موجود بود، بهترین کار انتخاب همان رنگ است.

حجم واکس: امروزه واکس های مختلف، در ابعاد مختلف بسته بندی و روانه بازار می شوند. به عنوان مثال، اسپری های خوشبوکننده و براق کننده معمولا در حجم های 50، 75، 100، 150 و 200 میلی لیتری در بازار موجودند. همچنین واکس های جامد در بسته بندی های 30 تا 150 گرمی در بازار وجود دارند و شما می توانید بر حسب نیاز خود، واکس با حجم مناسب را خریداری کنید.

برند: امروزه برندهای زیادی در زمینه تولید واکس کفش فعالیت می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از کرپ پروتکت، کلنیل، اسمارت، ویلو، کوایمبرا، ام تی کو، آسانا، موتی، لوکس پنل، پالک، بلدرچین، اندیشه، پنگوئن، شکوفه و .... بهتر است پس از استفاده از واکس های شرکت های مختلف و ارزیابی کیفیت آن ها، یکی از برندها را انتخاب کنید.

قیمت واکس: عوامل مختلفی در تعیین قیمت واکس ها موثرند. از جمله این عوامل می توان به نوع واکس، شرکت سازنده، حجم بسته بندی و ... اشاره کرد. به طور کلی قیمت واکس ها در بازار ایران بین 5 تومان تا 100 هزار تومان است.

راهنمای واکس زدن و براق کردن کفش چرم: 

  • ابتدا کفش را تمیز کنید تا هنگام واکس زدن، گردو غبار به خورد کفش نرود.
  • بند کفش‌ها را خارج کنید تا واکس با آنها تماس نداشته و تمییز بمانند.
  • تمییز کردن و شستن کفش با مواد شوینده به چرم آن آسیب می‌زند.
  • در مرحله بعد، از نرم‌کننده‌ها که به صورت اسپری و محلول‌های مخصوص هستند، استفاده کنید، زیرا مرطوب کردن و دستمال کشیدن، چرم را خشک می‌کند.
  • 10 الی 20 دقیقه بعد از نرم‌کننده، از واکس کرمی که باعث تقویت چرم و آمادگی برای جذب واکس اصلی است، استفاده کنید.
  • حالا واکس اصلی را بزنید. این همان واکسی است که یک لایه محافظ روی کفش شما به وجود می‌آورد و دوام و زیبایی آن را افزایش می‌دهد.
  • و در آخر شما باید مقدار کمی واکس را با یک قطره آب مخلوط کرده و با دستمال روی قسمت پنجه کفش خود بزنید (فقط روی قسمت نوک و پنجه) و چندین بار آن را تکرار کنید تا نوک کفش شما براق و درخشان شود.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید.

►لینک کوتاه مطلب: bit.ly/34QnHCb

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی