بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

چگونه بهترین پالتو و کاپشن زنانه را انتخاب کنیم؟

  • ۱۱۳۴
چگونه بهترین پالتو و کاپشن زنانه را انتخاب کنیم؟

بهترین لباس زنانه برای زمستان چیست؟ راهنمای خرید کامل + لیست 40 مدل از بهترین و شیک ترین ها و خرید اینترنتی.


در فصل سرما باید مراقب لباس پوشیدن بود تا از سرماخوردگی جلوگیری شود. داشتن یک کت، کاپشن یا پالتو زمستانی ساده که دور از استایل مجلسی باشد، برای هر فرد لازم است. مدل های کلاسیک و اسپرت به دلیل سادگی در طرح و تزیینات به کار رفته، مورد پسند هر سبک سلیقه ای به خصوص برای افراد ساده پوش هستند. بهترین راه برای انتخاب یک لباس زمستانه جدید این است که با تعیین اینکه لباس در چه آب و هوایی استفاده خواهد شد، و برای چه بودجه ای، جستجوی خود را محدود کنید.

اگر نمی دانید که چه نوع لباس زمستانی برای شما مناسب است یا چطور باید یک لباس زمستانی مناسب بخرید، در ادامه با ما همراه باشید تا به شما انواع لباس های زمستانی زنانه و راهنمای خرید کامل و نحوه نگهداری آنها رو معرفی می کنیم. و در آخر همین مطلب لیست 40 مدل از بهترین انواع لباس زمستانه زنانه با قیمت مناسب قرار گرفته شده است.

نکات اولیه در انتخاب لباس زمستانی زنانه

لباسی مناسب با فعالیت خود انتخاب کنید

شما باید ابتدا با توجه به منطقه زندگی (آب و هوا) و میزان سرمایی که انتظار و تحملش را دارید نوع لباس خود را انتخاب کنید. واضح است که هر چه کارکرد اهمیت بیشتری داشته باشد استایل و فرم در درجه بعدی اهمیت قرار می گیرد. با این کار بلافاصله انتخاب شما محدود می شود. 

امکانات مورد نیاز خود را قبل از خرید مشخص کنید.

برخی لباسهای زمستانی دارای کلاه و جیب مخصوص هستند و برخی دیگر با یقه ایستاده و کمربند طراحی شده اند. ویژگی هایی که می خواهید لباستان داشته باشد را مشخص کنید مثل ضد آب و باد بودن، قابلیت تنفس، وزن سبک، منافذ هوا، آزادی حرکت، چه سبکی یا چه رنگی؟

چه نوع لباس زمستانه ای باید بخرم؟

کاپشن، کت، جلیقه و پالتو، پوشاکی زمستانی هستند که طرفداران زیادی دارند و شما می‌توانید آنها را روی لباس‌هایتان بپوشید و هر زمان گرمتان شود به آسانی آن را از بدن‌تان خارج کنید. در ادامه همه آنها را بررسی می کنیم.

1) پالتوی زنانه 

پالتو یکی از مهمترین پوششهای پاییزی و زمستانی برای خانم ها است. خانم هایی که قصد خرید پالتو دارند باید نکاتی مانند جنس، رنگ، سایز و مدل پالتو با توجه به فرم اندام خود را در نظر بگیرند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

 

نکات مهم در خرید پالتوی زنانه:

  • هنگام انتخاب پالتو فقط به مدل و رنگ آن توجه نکنید.
  • در انتخاب پالتو به نوع و کیفیت پارچه دقت کنید. از بهترین پارچه ها برای پالتو می توان به پارچه کشمیر، پارچه پشمی تهیه شده از پوست حیوانات و پارچه های ابریشمی اشاره کرد.
  • در شست و شوی پالتو دقت کنید و برچسب یا لیبل لباس را نگاه کنید زیرا هر لباسی روش های خاصی برای شست و شو و اتوکشی دارد. بعضی از آن ها را نباید با آب شست و باید فقط خشکشویی کرد. بعضی از آنها را نباید اتو کشید.
  • یکی دیگر از نکات مهمی که باید در هنگام پرو پالتو در نظر بگیرید، سایز پالتو شما است. پالتو شما باید سایزتان باشد و نباید برایتان تنگ باشد زیرا شما باید زیر پالتو لباس نیز بپوشید و اگر تنگ باشد نمی توانید زیر آن لباس بپوشید.
  • قد پالتو شما باید تا حدودی بلند باشد زیرا پالتوهای بلند علاوه بر بدن پاها را نیز گرم نگه می دارند و مانع نفوذ سرما می شوند اما پالتوهای کوتاه تنها قسمت بالایی بدن را گرم نگه می دارند.
  • بهتر است پالتویی را انتخاب کنید که رنگ آن تیره باشد زیرا رنگ های تیره گرما را به خود جذب می کنند پس پالتوهای رنگ روشن انتخاب نکنید. رنگ هایی مثل قهوهای، سورمه ای تیره، مشکی، سبز، بنفش و خاکستری بهترین رنگ ها برای پالتو هستند.
  • پالتو خود را بر اساس فرم بدنتان انتخاب کنید. هریک از افراد در انتخاب لباس باید فرم بدن خود را در نظر بگیرند و بر اساس فرم بدنشان پالتو انتخاب کنند.
  • بهتر است پالتوی را انتخاب کنید که جیب داشته باشد زیرا جیب ها سبب گرم نگه داشتن دستان شما می شوند. این جیب ها باید جادار باشد و آستر آن به خوبی دستان شما را گرم کند.

2) کت چرم زنانه

کت در فصل‌های سرد سال از لباس‌های مهم هر خانم شیک پوش به شمار می‌رود و در این میان کت چرم طرفداران زیادی دارد؛ البته از آنجا که چرم طبیعی، هم گران است و هم به محیط ‌زیست آسیب می‌زند، بهتر است که از انواع چرم مصنوعی استفاده کنید. کت چرم را می‌توان تقریبا با هر لباسی و همچنین، هر موقعیت و مکانی آن را بپوشید. ازجمله روی مانتوی بلند بهاری، با شلوار جین، روی مانتوی پاییزی و با شلوار مشکی.

 

نکات مهم در خرید کت چرم زنانه:

  • مهم نیست که به دنبال چه مدل کت چرمی هستید، مهم‌ترین نکته در هنگام انتخاب و خرید آن این است که کیفیتش را به خوبی بررسی کنید. یک کت چرمی با کیفیت، از چرم باکیفیتی تهیه شده و دوخت آن نیز با کیفیت است. پس اگر کت چرمی خود را به درستی انتخاب کنید، می‌توانید چندین دهه با خیال راحت از آن استفاده کنید!
  • وقتی که به یک چرم با کیفیت دست می‌زنید، به خوبی حس می‌کنید که نرم و طبیعی است و همچنین، بافت آن کاملا مسطح نیست. اگر بافت یک کت چرم بیش از حد نرم و یا پلاستیکی باشد، به این معنا است که این کت چرمی کیفیت چندان خوبی ندارد.
  • کت‌های چرمی علاوه بر چرم طبیعی، از چرم مصنوعی نیز تهیه می‌شوند. اگر قصد دارید یک کت چرمی مصنوعی بخرید، در هنگام خرید به آن دست بزنید. اگر حس کردید که بافت آن محکم است و همچنین انعطاف‌پذیری خوبی دارد، به این معناست که کیفیت آن قابل قبول است.
  • مهم است که قسمت تودوزی کت چرمی بافتی سبک و راحت داشته باشد. البته این به این معنا نیست که جنس پارچه تودوزی شده حتما باید الیاف طبیعی باشد. ابریشم، کتان، پلی‌استر هم به عنوان یک لایه تودوزی با کیفیت قابل قبول هستند.

3) بارانی پاییزه و زمستانه زنانه

با رسید فصل پاییز و زمستان یکی دیگر از لباس مناسب این فصول بارانی می باشد. اندازه بارانی‌ها معمولاً تا پایین کمر و رانها و شاید زانو ممتد می‌باشد. اندازه نوع کوتاه آن با نام ژاکت بارانی یا کت بارانی تا کمرگاه می‌باشد. ژاکت بارانی یا کت بارانی معمولاً با یک شلوار بارانی نیز پوشیده می‌شود.

 

نکات مهم در خرید بارانی زنانه:

  • شرایط آب و هوایی، در بیرون از منزل محیط و کارهایی که هنگام زمستان انجام می دهید، همگی در انتخاب بهترین کت زمستانی برای نیازهای شما نقش بسزایی دارند.
  • یک کت مناسب بلند گاه به گاه از جنس پارچه ضخیم و نایلونی شما را گرم نگه می دارد، اما اگر در آب و هوای مرطوب بارانی زندگی می کنید باید جنس کت نایلونی و یا دیگر جنس های که از آن آب به داخل نفوذ نکند را باید انتخاب و خرید کنید.
  • بهتر است بارانی بلند به ویژه از نوع ترنچ (Trench) انتخاب کنید. بلندی این بارانی ها یا تا نیمه های ران پا و یا تا ساق پا هستند. پاهای تان را خشک نگه می دارند و انتخابی عالی برای پیاده روی زیر باران هستند.
  • بارانی های کوتاه که تا روی کمر می آیند هم گزینه های خوبی هستند. این بارانی ها معمولا ورزشی هستند و مناسب روز می باشند. این بارانی ها با لباس هایی مانند جین و با وسایل ورزشی بسیار هماهنگ بوده و شما را جذاب نشان می دهند.
  • باید بسیار شیک و جذاب و تن خوری مناسب در اندام شما داشته باشد تا احساس راحتی و جذابیت را در این مدل ها داشته باشید. همیشه در انتخاب و خرید کت تک زنانه مجلسی دقت زیادی داشته باشید که رنگ و مدل با رنگ پوست بدن شما سازگاری داشته باشد، و شیک بودن خوش تیپی را برای شما به ارمغان بیاورد.
  • بارانی های شیک و زیبا و با رنگ های مختلفی وجود دارد اما می توانید رنگ های خنثی مانند خاکی، بژ یا سیاه انتخاب کنید. این رنگ ها را در هر زمانی می توان پوشید و با لباس های متفاوتی به راحتی هماهنگ کرد.
  • بارانی هایی انتخاب کنید که کلاه های جداشدنی دارند. بدین ترتیب بسته به شدت باد و باران می توانید از کلاه استفاده کنید.​​​​​​

4) جلیقه پاییزه و زمستانه زنانه

جلیقه های زنانه یکی از پر طرفدارترین لباس هایی هستند که در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرند. جلیقه زنانه با استایل شیک و خاص خود گرمای مورد نیاز شما را در روزهای سرد زمستانی تامین می کند.

 

نکات مهم در خرید جلیقه زنانه:

  • جلیقه ها انواع متعددی دارند. برخی برای استایل رسمی مناسب هستند و برخی دیگر برای انجام امور روزمره و ورزش کردن. در انتخاب نوع جلیقه لازم است به محل تردد، سایر اجزای پوشش و استایل خود توجه کنید. اگر قصد پوشیدن جلیقه در مکانی رسمی را دارید از جلیقه های ساده با رنگ های خنثی استفاده کنید. 
  • جلیقه ها از پارچه های متفاوتی تولید می شوند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. برخی ضد آب و باد هستند و برای شرایط بارانی مناسب، برخی گرمای مناسبی دارند و در شب های سرد به کار می آیند و برخی دیگر به جهت انعطاف پذیری بالا جهت ورزش و پیاده روی مناسب هستند. در انتخاب جنس به محل تردد، میزان گرمای مورد نیاز و ماندگاری محصول توجه کنید.
  • کیفیت بالای دوخت توان انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهد و نشانه ماندگاری محصول مورد نظر شما است. برای شناسایی کیفیت دوخت لازم است به درزها توجه کرده و سطح کار را بخوبی بررسی کنید.
  • برخی جلیقه ها دارای کلاه و جیب مخصوص هستند و برخی دیگر با یقه ایستاده و کمربند طراحی شده اند. امکانات مورد نیاز خود را قبل از خرید مشخص کنید.
  • نکته مهمی که در رابطه با ژیله ها باید بدانید، این است که بلندی آن را متناسب با هیکل و اندام خود انتخاب کنید. اگر قدی کوتاه دارید، ژیله های بلند کمک می کنند که کشیده تر به نظر برسید و اگر قد بلند هستید، انتخاب یک ژیله کوتاه با رنگی مخالف شلوار باعث می شود که کوتاه تر به نظر برسید.

5) کاپشن زنانه

کاپشن های زنانه انواع و مدل های مختلفی دارند، شاید خیلی از خانم ها با خرید کاپشن مشکل داشته باشند و پوشیدن پالتو را ترجیح بدهند اما با توجه به یک سری نکات مهم و دقت در خرید می توان انتخاب مناسبی داشت.

 

نکات مهم در خرید کاپشن زنانه:

  • وقتی به دنبال خرید کاپشن هستید باید به کیفیت دوخت آن توجه کنید. کوچک ترین چیز ها مثل دوخت و بخیه ها و زیپ ها و دکمه ها باید با بهترین کیفیت انجام شده باشند و اتصال محکمی داشته باشند.
  • انواع مختلفی از کاپشن ها وجود دارند هر کدام نام خاصی دارند مثلا کاپشن پفی یا انوراک از جنس کتان و پشم یا پارکاس که داخل آن با الیاف پشمی آستر می شود. شما باید ابتدا با توجه به منطقه زندگی و میزان سرمایی که انتظار و تحملش را دراید نوع کاپشن خود را انتخاب کنید. واضح است که هر چه کارکرد اهمیت بیشتری داشته باشد استایل و فرم در درجه بعدی اهمیت قرار می گیرد.
  • به فرم کاپشن توجه کنید تا طراحی آن به گونه ای باشد که در عین ضخامت و وزن کافی ظاهری زنانه و ظریف داشته باشد مانند داشتن کمر باریک و جیب هایی در محل های مناسب که ویژگی ها و زیبایی های اندام شما را مخفی نکند تا همزمان با گرم ماندن شیک هم باشید.
  • کاپشن زنانه از هر نوعی که باشد باید دو بار در سال شسته شوند. جنس های پشمی را به خشک شویی بدهید تا آسیبی به آن ها وارد نشود. اما برای جنس های مصنوعی و پفی قسمت های جدا شونده مثل کلاه و یقه را جدا کنید و آن ها را با ماشین لباسشویی بشویید.
  • پس از پایان زمستان کاپشن ها را در محلی قرار ندهید که تحت فشار باشد چون پف خود را از دست می دهد. بهترین کار کاور کردن آن ها با یک پوشش پلاستیکی و آویزان کردن در چوب رختی است.

نگهداری از لباس های زمستانه 

با کمی دقت در نحوه تمیز کردن، رسیدگی و نگهداری لباس­های خود می ­توانید ماه ­ها و حتی سال­ ها از لباس­ خود استفاده کرده و در کنار صرفه اقتصادی که به همراه دارد محیط زیست اطراف خود را نیز سالم نگه داریم.

نحوه نگهداری از لباس های زمستانه

لباس های پشمی (کت، ژاکت و شلوار)

  • در طول زمستان ،لباس­ های پشمی را بعد از پوشیدن با یک برس تمیز کنید تا خاک سطحی و پرز­های آن برداشته شود.
  • اورکت ­ پشمی خود را به چوب­رخت­ با استحکام و زخمات بیشتر آویزان کنید تا سنگینی وزن کت باعث کشیدگی لباس از ناحیه سرشانه نشود.
  • این نوع لباس ­ها را نباید در کمد­ها و یا فضاهای بسته نگه­داشت، زیرا جریان هوا باعث حفظ بافت پارچه می­شود.
  • لکه­ های سطحی را به وسیله قرار دادن (نه کشیدن) آب سرد به وسیله حوله و یا دستمال کاغذی از بین ببرید.
  • جیب کت ­ها و شلوارهای پشمی خود را بعد از هر بار پوشیدن خالی کنید تا از ساییدگی و تغییر شکلشان جلوگیری شود.
  • برای شستشوی دستی، از یک ماده شوینده ملایم و آب ولرم استفاده کنید. ۳ تا ۵ دقیقه لباس­ را خیس دهید سپس با آب سرد آبکشی کنید.
  • برای خشک کردن، لباس را به آرامی فشار دهید و آن را در سطحی صاف بگذارید تا خشک شود.
  • بین شستو و شوی لباس پشمی خود و پوشیدن آن ۲۴ ساعت فاصله بگذارید، زیرا این کار باعث می­شود چین و چروک لباس از بین می­ رود و خاصیت ارتجاعی پارچه باز گردد.

لباس های مخمل

  • در رابطه با پارچه­ های مخمل همیشه توضیحات لباس را بخوانید. زیرا بعضی از مخمل ­ها را می­توان به صورت معمول شست اما بعضی دیگر را نه.
  • هرگز لباس­های مخمل را مستقیم اتو نکنید. زیرا روی پارچه اثر گذاشته و بافت پارچه ازبین می ­رود.
  • اگر لباس­ها را برگردانید می­توانید از بخار اتو برای ازبین بردن چروک ­های سطحی استفاده کنید یا اینکه لباس را در حمام پر از بخار آویزان کرده تا چروک­ های آن برطرف شود.
  • مخمل­ به راحتی آسیب می­ بینند پس اگر چیزی بر روی آن­ها ریخته شد باید سریعا خشک شود و اگر لک ایجاد شد طبق دستور عمل روی لباس پاک شود.
  • برای گرفتن پرز­ها و آلودگی­ های سطحی هم از غلطک پرز گیر استفاده نمایید.

لباس های ضد آب

  • بعد از اینکه لیبل لباس را به دقت مطالعه کردید بهترین راه برای مراقبت از لباس‌های ضد آب شستن آنها با آب سرد است.
  • از مواد شوینده ملایم استفاده کنید که به لباس شما آسیب نمی‌زنند و بهترین روش برای شستن لباس های ضد آب روش خشک شویی هست.
  • این نوع لباس‌ها را از گرما دور نگه دارید.

چرم مصنوعی

  • نگهداری از چرم مصنوعی خیلی ساده است. لکه‌ها معمولاً بوسیله یک پارچه نم‌دار جدا می‌شوند.
  • لیبل این لباس‌ها را بخوانید اما اغلب آنها را می‌شود با ماشین لباس‌شویی شست.
  • هرگز آنها را در خشک‌کن قرار ندهید چرا که گرما ممکن است باعث ذوب شدن‌شان بشود.

چرم طبیعی

  • برای محافظت از این نوع چرم کمی باید بیشتر تلاش کنید.
  • لکه‌های زیادی را می‌شود با پارچه نم‌دار جدا کرد هرچند لکه‌هایی مثل: کپک یا جوهر نیاز به صرف وقت بیشتری دارد.
  • برای تمیز کردن این لباس‌ها باید از مواد شوینده مناسب این جنس لباس­ها استفاده کرد.
  • در نهایت می­توان گفت شستشو و نگه­داری لباس­ چرمی نیازمند رعایت نکات زیادی است.

لباس های خز مصنوعی

  • خز همیشه یک الیاف مصنوعی است که قابل شستشو است اما آستر داخلی این نوع لباس زمستانی اغلب قابل شستشو نیست.
  • یکی از دشمنان اصلی خز استفاده از گرمای زیاد است. لباس خزدار خود را از گرمای مستقیم دور کنید و هرگز برای خشک کردن آن از گرمای زیادی استفاده نکنید.

لباس های کشمیر

  • جدا از نکاتی که در تگ لباس­ها نوشته شده­ است، بهتر است پارچه های کشمیر را با دست بشویید.
  • برای حفظ لطافت لباس و محافظت از تاثیرات مواد شیمیایی مختلف آن­ها را با آب سرد و شامپوی بچه بشویید. توجه داشته باشید حداکثر دوبار در سال لباس ­های کشمیر شما باید شسته شود نه بیشتر.
  • هرگز لباس کشمیر خیس خود را از سرشانه بلند نکنید، این کار باعث کشیده شدن و در نتیجه تغییر شکل لباس شما می­ شود. 
  • لباس خود را روی حوله ­ای در سطح صافی پهن کنید و به آرامی فشار دهید تا آب آن خارج شود و لباس شما خشک شود. همیشه قبل از جمع کردن لباس خود در پایان فصل لباس خود را بشویید،
  • زمانی که لباس خود را تمیز کردید آن را در کیسه ­های پلاستیکی قرار ندهید. در عوض آن­ها را در کاغذ پیچیده و در کیسه ­هایی با عطر سدر قرار دهید.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

►منبع: tiso.com-loveyourclothes.org-chibepoosham-mag.sarak-co
►لینک کوتاه مطلب: xip.li/7oo67q

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی