بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید و انتخاب بهترین کاپشن مردانه 2021

  • ۱۰۷۸
راهنمای خرید و انتخاب بهترین کاپشن مردانه 2021

ویژگی کاپشن مردانه مناسب چیست؟ لیست 30 مدل کاپشن مردانه اورجینال و جدید تخفیف دار + راهنمای خرید اینترنتی.


با فرا رسیدن فصل سرما یکی از پوشاک ضروری برای هر فردی چه بزرگسال و چه کودک، یک کاپشن مناسب است. کاپشن لباسی است که به حفظ گرمای بدن و جلوگیری از یخ‌زدگی آن در برابر سرما و باد کمک می‌نماید. که اغلب کاپشن ها دارای کلاه هستند و برخی نیز دارای کلاه پنهانی در پشت هستند.
کاپشن لباسی به نسبت گران است. باید شما را گرم کند و تا مدت‌ها در کنار شما باشد. بنابراین، باید در خرید کاپشن دقت کنید و جنسی را انتخاب کنید که ارزش پولی را که برایش می‌پردازید داشته باشد. مطمئن باشید با خرید یک کاپشن مناسب تا چند سال هزینه‌ای برای لباس زمستانی نخواهید کرد.
انتخاب یک کاپشن مناسب برای فصل سرما پاییز و زمستان، ملزم دقت کردن به یک سری از اصول و قواعد می باشد. بنظر شما یک کاپشن مناسب و عالی بایستی دارای چه خصوصیاتی باشد؟ راهنمای خرید کاپشن ما به شما کمک می کند تا ویژگی هایی مهمی که یک کاپشن باید داشته باشد را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب رو برای خود انجام دهید. در آخر نیز لیست 30 مدل از بهترین کاپشن های موجود در بازار را برای شما قرار داده ایم.

انواع مختلف کاپشن مردانه را بشناسید

  1. کاپشن جین: رویه ی این نوع کاپشن ها از پارچه ی جین تهیه شده است و برخی از مدل ها دارای آستر و برخی دیگر نیز بدون آستر نیز می باشند. این کاپشن ها بیشتر جنبه ی تزیینی و شیکی برای استایل ما دارد. برای ایجاد گرما و جلوگیری از نفوذ سرما بهتر است به همراه این مدل ها سویشرت و لباس های گرم به صورت لایه ای استفاده کنید. استفاده از این نوع کاپشن برای تیپ های خیابانی بسیار مطلوب می باشد.
  2. کاپشن چرم: از متداول ترین نوع کاپشن ها می باشد که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت بسیاری زیادی نیز برخوردار می باشد. کاپشن های چرم معمولا دارای آستر های پلی استر پشمی یا آستر های پلی استر معمولی می باشند؛ که دارای گرمای خوبی هستند. استفاده از این کاپشن ها در استفاده روزمره گزینه بسیار خوبی می باشد.
  3. کاپشن پلی استر: یکی از کاپشن های دیگر که امروزه بسیار رایج است و مدل های بسیاری از آن را می توانید در بازار و فروشگاه های اینترنتی ببینید؛ کاپشن های دارای رویه ی پلی استر می باشند. نوع این کاپشن ها در برابر جلوگیری از نفوذ سرما بستگی به عایق درونی این کاپشن ها دارد. معمولا در طبیعت گردی و کوه نوردی و کمپینگ و روزهای بارانی و برفی از انواع کاپشن های پلی استر استفاده می شود. کاپشن های پلی استر معمولا از نوع بادگیر، ورزشی، پالتو، استایل روزمره تولید می شود.
  4. کاپشن های پشمی: این نوع کاپشن ها معمولا از الیاف طبیعی و پشم حیوانات تهیه می شود دارای گرمای بی نظیری نیز میباشد. انواع کاپشن های پشمی امروزه کمتر دیده می شود. این مدل های کاپشن پشمی جهت مناطقی که دارای هوای سرد و خشک می باشند نیز مناسب می باشد.
  5. کاپشن های کتان یا نخی: این نوع کاپشن ها همانطور که از اسم آن پیداست از نخ یا کتان تهیه شده است و چیزی شبیه به کاپشن های جین نیز می باشد و برای تیپ های روزمره و استفاده روزمره نیز مناسب می باشد و گرمای این نوع کاپشن ها بستگی به لایه های درونی به کار رفته در کاپشن نیز می باشد. این مدل کاپشن ها بیشتر مناسب برای فصل پاییز و بهار می باشد.

نکات کلیدی در هنگام خرید کاپشن مردانه

به طور کلی برای انتخاب یک کاپشن مناسب بایستی به عواملی همچون جنس رویه، لایه ی درونی، استایل کلی، سایز کاپشن دقت داشت.

1-انتخاب نوع کاپشن

کاپشن‌ها را می‌توان به دو گروه کلی روزمره و ورزشی تقسیم‌بندی کرد. که در زمان خرید شما باید نوع کاپشن خود را انتخاب کنید.

  • کاپشن‌های ورزشی که شامل کاپشن‌ کوهنوردی، طبیعت‌گردی و اسکی می‌شوند. این نوع کاپشن‌ها طراحی خاصی دارند که در زمان حرکت، جلوی دست و پای شما را نمی‌گیرد. ویژگی اصلی این گروه عایق داخلی آن‌هاست. در عایق این محصولات از پر پرندگانی مانند غاز و اردک یا از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود تا به‌صورت چشمگیری از نفوذ سرما و خروج گرما جلوگیری کنند.
  • کاپشن‌‌های روزمره نیز همان‌طور که از نامشان پیداست، برای استفاده‌ی روزانه طراحی ‌شده‌اند و به نسبت کاپشن‌های ورزشی، ساختار ساده‌تری دارند. در تولید این کاپشن‌ها تمرکز بیشتر روی طراحی، زیبایی و گرما قرار می‌گیرد. نکته مهم اینکه کاپشن‌های روزمره شاید گرمای بسیار خوبی ایجاد کنند؛ ولی بهتر است که از آن‌ها برای فعالیت‌های ورزشی استفاده نشود.

2-عایق پارچه

هنگام خرید کاپشن حتماً دقت کنید که بین آستر و پارچه عایقی از جنس پشم، پشم شیشه یا کرک باشد. در واقع همین عایق است که می‌تواند شما را در روزهای سرد گرم نگه‌دارد. البته کارشناسان معتقدند که کرک یا پر بهترین عایق گرمایی است. بیشتر کاپشن‌هایی که عایقشان از کرک است دوخت و ظاهری چند تکه دارد تا پرها در کاپشن تکان نخورد.

3-کیفیت کاپشن

کیفیت پارچه و دوخت باید طوری باشد که با آویزان کردن و یا هر کار دیگری اتفاقی برای کاپشن شما نیفتد. اگر فروشنده به شما گفت که این کاپشن نباید تا شود، آویزن شود و یا هر مورد دیگری، باید به کیفیت مطلوب آن شک کرد. یک کاپشن خوب در هر شرایطی باید در کنار شما باشد.

4-ضد آب و باد بودن

کمترین انتظاری که از کاپشن خود باید داشته باشید ضد آب و ضد باد بودن آن است. این ویژگی مربوط به رویهٔ کاپشن است که معمولاً از جنس نایلون یا پلی‌استر است. بعضی از برندها از فناوری نانو در ضد آب بودن کاپشن استفاده می‌کنند. البته همین جنس نایلونی کاپشن را در برابر آتش حساس می‌کند. پس اگر کنار آتش هستید مراقب کاپشن خود باشید.

5-تن خور

هنگام خرید کاپشن سعی کنید سایزهای مختلف را امتحان کنید و قبل از هر چیز برچسب راهنمای سایز آن را بخوانید. به‌یاد داشته باشید همهٔ برندها سایزهای یکسان ندارند. هنگام امتحان کردن لباس این موضوع را هم در نظر بگیرید که زیر آن لباس‌های دیگر هم می‌‌پوشید؛ پس با توجه به آن اندازهٔ مناسب را انتخاب کنید.

6-طول کاپشن

دقت کنید که هرچقدر کاپشن‌تان بلندتر باشد شما را بیشتر گرم می‌کند. معمولاً کاپشن‌ها کوتاه هستند و برای لباس گرم بلند از پالتو استفاده می‌شود. اما کاپشن‌های، مخصوصاً از نوع زنانه، نیز رایج شده است. اگر خیلی سرمایی هستید و یا در مناطق سرد زندگی می‌کنید، کاپشن‌های بلند بیشتر در گرم نگه‌داشتن شما بهتان کمک می‌کند.

7-دوخت و درز

درز کاپشن باید به خوبی دوخته و مهر و موم شده باشد. دوخت‌ها نباید به آستر و عایق برسند. حواستان باشد که موقع باد شدید همین درزها ممکن است باعث دردسر شما شود. همیشه موقع خرید رویه ودرزهای کاپشن را خوب بررسی کنید تا ایراد و شکافی نداشته باشد.

8-محافظ زیپ

در بعضی از کاپشن‌ها تکه پارچه‌ای جلوی زیپ قرار دارد که معمولاً با دکمه بسته می‌شود. این تکه پارچه جلوی نفوذ باد و سرما را می‌گیرد. دقت کنید که زیپ کاپشن محافظ داشته باشد تا باد از لابه‌لای آن نفوذ نکند.

9-کاپشن کلاه دار

دنبال کاپشن کلاه‌دار باشید. در این صورت دیگر لازم نیست همراه خود کلاه داشته باشید و یا هزینه‌ای هم برای خرید کلاه بکنید. کلاه کاپشن در روزهای سرد و بارانی همیشه همراه‌تان است و می‌تواند شما را گرم کند. معمولا اغلب کاپشن ها خود دارای کلاه می باشند.

10-جیب

شاید کمی پیش پا افتاده و ساده باشد، اما جیب‌های کاپشن بخش مهمی از آن است. کاپشن‌ باید جیب به نسبت بزرگ و گرمی داشته باشد تا در سرمای زمستان بتواند دستان شما را گرم نگه دارد. از طرفی جیب‌های بیشتر برایتان مزیت محسوب می‌شود تا وسایل بیشتری را در کاپشن خود جای دهید.

11-قیمت

و در آخر یکی از فاکتور های مهم در خرید کاپشن مردانه، قیمت آن می باشد. دلایل زیادی در تعیین قیمت کاپشن مردانه موثر است، از جمله نوع کاپشن و جنس آن، ضدآب بودن و .... که ما سعی کردیم در این مطلب شما را با تعدادی از آن ها آشنا نماییم. ولی در آخر این شما هستید که باتوجه به میزان پولی که برای خرید این محصول در نظر گرفته اید، یک کاپشن مناسب برای خود خریداری می کنید.


امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

►منبع: tipka.ir - laklakgroup.com
►لینک کوتاه مطلب: b2n.ir/965628

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی