بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید کفش طبی چرم زنانه شیک و زیبا

  • ۱۲۹۷
راهنمای خرید کفش طبی چرم زنانه شیک و زیبا

چرا باید از کفش طبی استفاده کنیم؟ ویژگی های یک کفش طبی زنانه مناسب چیست؟ چه افرادی باید از کفش طبی استفاده کنند؟


یکی از مهم ترین قسمت های اعضای بدن و تکیه گاه بدن، پاها هستند که تمام نیروی وزن بدن به وسیله آن به زمین منتقل می شود و پس از برخورد به زمین به وسیله پا به زانو و از آنجا به مفاصل و ستون فقرات منتقل می شود . بنابراین مراقبت از پاها اهمیت زیادی دارد پس بهتر است برای حفاظت از پا ها مناسب ترین راه یعنی استفاده از کفش های طبی را انتخاب کنیم.

امروزه برخی از افراد به دلیل مشکلات پای خود همچون کمر درد، صافی کف پا، اضافه وزن ناگهانی و... به دنبال کفش های طبی مناسب هستند. و برخی نیز برای جلوگیری از این نوع مشکلات پا در آینده به دنبال کفش های طبی هستند. انتخاب و خرید یک کفش طبی مناسب با توجه شرایط خود می تواند سلامت پاهایتان را تضمین کند و سبب بهبود برخی از بیماری های پا گردد.

باید به این نکته توجه کنید که صرف اینکه نام کفشی طبی است یا از داروخانه تهیه شده و یا از فروشگاهی تهیه شده که ادعای فروش کفش طبی دارد به معنای آن نیست که کفش مورد نظر واقعا خصوصیاتی را که میخواهیم داشته باشد. یعنی بتواند مشکل پای ما را کمتر کند. پس باید در خرید کفش های طبی خیلی دقت کنید.

یک کفش طبی زنانه مناسب باید به گونه ‌ای باشد که به زنان حس راحتی بیشتری داده و نیز ظاهری زیبا را برای آنان به ارمغان بیاورد. اگر چه در گذشته خرید کفش طبی زنانه تنها به بیماران و کسانی که از مشکلاتی در ناحیه پا برخوردار بوده اند، اختصاص داشت اما امروزه خرید این نوع کفش به همه افراد بخصوص کسانی که ورزشکار بوده و یا پیاده روی های فراوانی را در طول روز خود دارند توصیه می گردد.

چه کسانی باید از کفش طبی استفاده کنند!؟

چه کسانی باید از کفش طبی استفاده کنند!؟

  1. افرادی که دارای ناهنجاری های متحرک مانند صافی کف پا هستند.
  2. کسانی که ورزشکار بوده و یا پیاده روی های فراوانی را در طول روز خود دارند
  3. افرادی که دچار ناهنجاری های ثابت و درد پای همیشگی و مشکلاتی مانند خار پاشنه و التهاب کیسه زلالی زیر پاشنه هستند.
  4. زنان بارداری که به اضافه وزن ناگهانی در طی این دوران دچار شده اند باید از این کفش ها و کفی ها استفاده کنند.
  5. برای کودکان 7 تا 12 سال استفاده از کفی های طبی مناسب است، زیرا کف پای آنها در حال شکل گیری است. این کفی ها از تغییر شکل پا جلوگیری می کنند و باعث می شود که تا از کف پایی استاندارد بهره مند شویم.
  6. کسانی که دچار مشکلاتی مانند قطع عضو در ناحیه پا یا قسمتی از پنجه و درد در ناحیه پا و یا بدشکلی و ناهنجاری در پا هستند.
  7. کسانی که دچار انواع ناهنجاری های بدن و الگوهای غلط راه رفتن را دارند باید از کفش طبی برای فراهم کردن شرایط مطلوب برای ایستادن و راه رفتن و دویدن استفاده کنند.

کفش طبی مخصوص بانوان

کفش طبی مخصوص بانوان

ماسب ترین کفش برای خانم ها، کفش با پاشنه 3-2 سانتی متر با یک پنجه پهن است. هرچه پاشنه بلندتر باشد فشار بیشتری را به پنجه وارد میکند. بسیاری از کفش های پاشنه بلند پنجه های باریک هم دارند و این وضعیت شرایط را برای پنجه و انگشتان پا بدتر میکند.

کفش طبی مخصوص کودکان

کفش طبی مخصوص کودکان

کفش بچه باید نرم و قابل انعطاف باشد. پنجه آن باید به اندازه کافی پهن و جادار باشد که انگشتان پا به راحتی در آن خم و راست شوند و جا برای رشد پنجه داشته باشد. اگر طول کفش بچه را به اندازه عرض یک انگشت بلندتر تهیه کنید جا برای رشد شش ماه پا خواهد داشت. توجه کنید که کودکان معمولا توجه زیادی به اینکه کفش برایشان تنگ شده ندارد پس، لازم است پای بچه را بطور مرتب برای علائم فشار کفش مثل قرمزی، پینه و یا تاول نگاه کنید.

ویژگی های کفش طبی زنانه مناسب

ویژگی های کفش طبی زنانه مناسب

1-اندازه کفش طبی 

در هنگام انتخاب و خرید کفش طبی زنانه به سایز مناسب کفش توجه کافی داشته باشید. به طوری که کفش کاملاً اندازه پاهایتان باشد. در صورتی که کفش طبی تنگ باشد، به پاها فشار می آورد و خونرسانی به پا را کاهش می دهد و پا را زخم می کند. اگر کفش طبی برای پا گشاد باشد و پا درون بازی کند سبب ساییدگی و ایجاد اختلال در انتقال نیروخواهد شد. پس باید کفشتان اندازه پا باشد.

2-ویژگی های کفی کفش طبی

  • کفی کفش طبی باید کاملا متناسب با ویژگی‌های کف و قوس کف پا باشد. ضمن اینکه باید سبک، ضخیم و جاذب ضربه (دارای خاصیت الاستیکی) به ‌خصوص در ناحیه پاشنه هم باشد.
  • کفی کفش طبی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و بتواند شوک وارده به کف پا را جذب کند. به طور کلی، نیرویی که در حال راه رفتن از زمین و کف پا به بدن منتقل می‌شود، معمولا حدود دو برابر وزن بدن است. این نیرو در حالت دویدن حتی تا 10 برابر وزن بدن هم به اندام‌ها منتقل خواهد شد. بنابراین‌ کفی کفش می‌تواند نقش مهمی در انتقال و پخش نیرو از زمین به کف پا و در نهایت به بدن داشته باشد.
  •  کفی کفش طبی زنانه بهتر است از جنسی باشد که باعث انتقال گرما و سرما و عدم تعریق شدید کف پا شود.(مثل چرم)

3-رویه کفش طبی

  • رویه کفش طبی می بایست از انعطاف کافی به هنگام پوشیدن و حرکات پا برخوردار باشد. یکی از بهترین مواد برای ساخت جنس رویه کفش طبی، چرم طبیعی می ‌باشد. چرا که چرم علاوه بر انتقال گرما و سرما به پا دارای انعطاف پذیری مناسب است. 
  • جنس رویه ی کفش باید به گونه‌ای باشد که تعریق پا را به هنگام راه رفتن و یا دویدن به حداقل برساند و سبب تهویه داخل کفش شود.

4-پاشنه کفش طبی | Heel

یکی از مهم ترین قسمت های کفش طبی، پاشنه آن است. بسیاری از متخصصان اندازه مناسب پاشنه کفش طبی را حدود 1.5 تا 4 سانتی متر پیشنهاد می کنند. کوتاه بودن بیش از حد پاشنه کفش و یا بلند بودن پاشنه آن باعث ایجاد مشکلاتی مانند درد در ناحیه پاشنه، ساق پا و یا حتی کمر خواهد شد.

5-کفش های پاشنه یا کفی چوبی

به هیچ عنوان کفش‌هایی با پاشنه یا کفی‌ای از جنس چوب یا MDF نپوشید. حتی ممکن است چنین کفش‌هایی با ادعای طبی بودن به فروش برسند. جنس چوب و MDF (ام دی اف) می‌تواند به سرعت پاشنه پا را آزار دهد و باعث ایجاد درد در این ناحیه شود. در حالی که پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه و کفی‌هایی با خاصیت الاستیکی، به هیچ‌وجه پاشنه و کف پا را آزار نمی‌دهد.

6-قسمت جلویی کفش طبی

  • قسمت جلویی کفش طبی مناسب باید فضای مناسب برای انگشتان پا را داشته باشد، یعنی انگشتان پای شما باید در فضایی قرار بگیرند که نه آنقدر تنگ باشد که روی هم بیفتند و فشرده شوند و نه آنقدر فضای قرار گرفتنشان در پنجه کفش گشاد و باز باشد که محافظت خوبی از آنها در برابر ضربه‌های احتمالی انجام نشود.
  • فضای خالی بین نوک انگشت شست و نوک کفش طبی باید حدود یک سانتی متر باشد تا ازوارد شدن فشار به انگشت ها هنگام راه رفتن جلوگیری شود.​​​​​​

7-پنجه کفش طبی | Toe box

کم بودن عرض یا ارتفاع پنجه کفش سبب ایجاد بیماری های مختلفی مانند انگشت چکشی، میخچه و هالوکس و الگوس می شود. انگشتان پا باید در پنجه کفش فضای کافی برای باز شدن از هم و بالا و پایین رفتن را داشته باشند. از کفش های پنجه گرد بجای کفش های نوک تیز استفاده کنید.

8-قسمت پشتی کفش طبی

پشتی کفش طبی (Heel counter) قسمتی از کفش است که در پشت پاشنه پا قرار می گیرد. این پشتی باید سفت و محکم باشد. برای امتحان کردن پشتی کفش، با شست خود بر روی آن فشار دهید. اگر فرو نرفت، پشتی محکمی دارد.

9-قوسی شکل بودن کفی کفش

قسمت کف بیرونی کفش (Outsole) باید قدری خمیده (منحنی) باشد تا وسط کفش پایین تر از دو انتهای آن قرار گیرد. راه رفتن در چنین کفشی بسیار راحت بوده و در هنگام راه رفتن، موقع اصابت پاشنه به زمین و موقع بلند شدن پنجه از زمین، فشار زیادی به کف پا و مچ پا وارد نمی شود.

10-یکنواخت بودن سطح داخلی کفش

می توانید با دست کشیدن به تمام سطح داخلی کفش متوجه شوید که سطوح یکنواخت و قوس های نرمی در درون کفش وجود دارد. این چنین کفش هایی در موقع راه رفتن فشار کمتری را به پوست وارد می کنند.

11-یقه و زبانی نرم کفش طبی

یقه کفش (Shoe collae) جایی است که اطراف مچ پا را می گیرد و زبانی کفش (Shoe tongue) برگه ای است که در زیر بندهای کفش قرار می گیرد. این قسمت های کفش باید حاوی پد ها و بالشتک های نرمی باشد تا فشار کمتری به پوست وارد کند.

زمان مناسب برای خرید کفش طبی

زمان مناسب برای خرید کفش طبی زنانه

به طور میانگین تقریبا بعد از 700 کیلومتر دویدن، کفش جدیدی باید خریداری کرد. به عبارتی دیگر، به محض اینکه پشت کفش مستهلک شد و یا اینکه در پاهای تان احساس خوبی نداشتید، کفش باید تعوض شود.

بسیاری از افراد صبح‌ها برای خرید کفش می‌روند یا صبح پایشان را اندازه می‌گیرند تا سایز کفششان را برای خرید اینترنتی انتخاب کنند. اما همان کفشی که صبح ممکن است به خوبی اندازه‌تان باشد ساعت ۵ بعد از ظهر تنگ می‌شود!

در واقع پاها از صبح تا حدود ساعت ۴ بعداز ظهر شروع به متورم شدن می‌کنند و در این ساعات به بزرگترین حد خود می‌رسند. پس بهترین زمان برای اندازه‌گیری پا یا خرید کفش طبی زنانه در هنگام عصر و پایان روز است.


امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

►منابع: namnak | beytoote | advancedclinic
►لینک کوتاه مطلب: bit.ly/2CIOR3O | xip.li/zQwU9e

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی