بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید اینترنتی کلاه آفتابگیر بچه گانه

  • ۵۴۸
راهنمای خرید اینترنتی کلاه آفتابگیر بچه گانه

ویژگی های یک کلاه آفتابگیر بچه گانه چیست؟ استفاده نکردن از کلاه آفتابگیر چه مضراتی دارد؟ نکات مهمی که هنگام خرید کلاه آفتابگیر بچه گانه باید بدانید!


کلاه آفتابگیر از جمله مهم ترین اکسسوری های فصل تابستان برای بزرگسالان بخصوص بچه ها می باشد، اما بسیاری از والدین به دلیل اینکه با مضرات استفاده نکردن از کلاه افتابگیر آشنایی ندارند توجه چندانی به آن نمی کنند. در این مقاله شما را با خطرات ناشی از استفاده نکردن از کلاه آفتابگیر آشنا می کنیم و ویژگی هایی که یک کلاه آفتابی بچه گانه باید داشته باشد را شرح می دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کلاه آفتابگیر چیست؟

کلاه آفتابگیر به کلاهی گفته می شود که مانع رسیدن نور خورشید به صورت افراد می شود. کلاه آفتاب گیر برای اینکه بر روی سر محکم قرار گیرد، در قسمت پشتی دارای کش، سگک و یا دکمه بوده که باعث می شود کلاه سفت بر روی سر قرار گیرد. بطور کلی کلاه های آفتابگیر بچگانه در دو مدل در بازار فروخته می شوند یا روباز هستند یا روی آنها بسته می باشد، که هر کدام از این مدل ها مزایای خود را دارند.

چرا باید برای فرزندمان کلاه آفتابگیر بخریم؟

نور آفتاب برای سنتز ویتامین دی (D) در بدن انسان ضروری است. کودکان به دلیل نیاز بیشتر به ویتامین دی برای رشد استخوان‌ها و دندان‌ها در اثر کمبود آفتاب بیشتر مشکل پیدا می‌کنند. پس ضرورت دارد به‌ طور متناوب در طول هفته در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند ولی به دلیل لطافت و ظرافت زیاد پوست کودک نور آفتاب ممکن است حساسیت شدید ایجاد کند.

قسمت عمده اشعه خورشید برای پوست مضر است، همچنین اشعه‌های موجود در نور خورشید باعث آسیب رساندن به شبکیه چشم کودکان می‌شود. کودکان به‌طور معمول در مدت یک سال سه برابر بزرگترها اشعه ماورای بنفش خورشید را دریافت می‌کنند. مقدار تابش پرتوهای خورشید اثرات تجمعی دارد و در صورت تماس زیاد ممکن است در سنین بسیار پایین خصوصیات ژنتیکی فرد آسیب‌پذیر شوند و زمینه ایجاد سرطان پوست را فراهم کند. بنابراین استفاده از کلاه برای محافظت از مو و پوست صورت و گردن کودک در فصل تابستان بسیار مفید است. 

نکات مهم هنگام خرید کلاه افتابگیر بچه گانه:

جنس کلاه: 

اولین نکته ای که در خرید کلاه باید به آن توجه کنید جنس کلاه است. جنس کلاه تابستانه باید نخی و طوری طراحی شده باشد که هوا به‌ راحتی در آن جریان داشته باشد. این ویژگی از تعریق و ایجاد رطوبت که از عوامل ایجاد حساسیت و بیماری پوستی است، جلوگیری می‌کند. کلاههایی که در بازار فروخته می شود، بیشتر جنس آن ها کتان و برزنت (ضد آب) هستند که کلاه های جنس کتانی برای تابستان و فصول گرم، گزینه مناسب تری به حساب می آیند.

بطور کلی کلاه های آفتابگیر بچگانه در دو مدل در بازار فروخته می شوند یا روباز هستند یا روی آنها بسته می باشد. کلاههای روباز، به دلیل گردش هوا روی سر و عرق کردن کمتر سر، انتخاب مناسب تری محسوب می شوند. اما اگر تمایل دارید که حتما کلاه بسته خریداری کنید، سراغ آن دسته از کلاههایی بروید که روی آنها توری قرار دارد و هوا در آنها گردش دارد.

سایز کلاه:
برای خریدن کلاه باید به اندازه آن توجه کافی داشته باشیم، چون کلاههای تنگ می توانند باعث سردرد نیز بشوند. کلاههایی که قابلیت تنظیم شدن دارند بهتر از انواع کلاه های دیگر هستند و آن دسته از کلاه هایی که با دکمه تنظیم می شوند، بهتر از انوع چسبی آن ها هستند، چون کلاه های چسبی بعد از مدتی قابلیت چسبندگی خود را از دست می دهند.

اندازه لبه کلاه می تواند متفاوت باشد، هر چه لبه کلاه بزرگتر باشد، قدرت حفاظت آن در برابر اشعه های مضر آفتاب بیشتر می شود. کلاه باید به شکلی باشد که صورت، گوش‌ها و پشت گردن کودک را بپوشاند. در این صورت کلاه خاصیت محافظت‌کنندگی خواهد داشت.

پهنا و نقاب کلاه:

برای خرید کلاه‌ بچه گانه نیاز است که افراد به نقاب و پهنا و اندازه آن توجه کنند، زیرا اگر پهنای زیادی داشته باشد با این که به خوبی جلوی نور خورشید را می‌گیرد اما جلوی دید بچه‌ها را نیز می‌گیرد و آن‌ها در بازی‌های کودکانه نمی‌توانند به خوبی فعالیت داشته باشند.

دید ناقصی که به دلیل لبه کلاه آفتابی ایجاد می‌شود ممکن است باعث شود که آن‌ها در بازی کردن و راه رفتن نتوانند در مورد موانع تصمیم درستی را بگیرند و با آن‌ها برخورد کنند، که در این صورت می‌توان گفت که لبه‌های کلاه آفتابی بچه گانه باید دارای اندازه متناسب باشد زیرا پهنای کم نیز نمی‌تواند جلوی نور خورشید را بگیرد و در صورتی که فرزند دلبند شما برای مدت طولانی در آفتاب قرار بگیرد، به بیماری‌های پوستی دچار می‌شود.

رنگ و طرح کلاه:

از دیگر نکاتی که هنگام خرید کلاه آفتابگیر باید به آن توجه کنید رنگ و طرح آن است. سعی کنید رنگ‌های روشن و شاد را که جاذب نور آفتاب نیستند، انتخاب کنید. این رنگ‌ها قسمت بالای سر را گرم نمی‌کنند و به خاطر رنگ شادشان از طرف کودکان راحت‌تر پذیرفته می‌شوند. پیشنهاد می کنم هنگام خرید کلاه برای پسر یا دختر خود از رنگ های که دوست دارد و یا طرح هایی از شخصیت مورد علاقه ی او یک مورد را انتخاب کنید.


امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید.

►منابع: armanelahie-talab-kolah4
►لینک کوتاه مطلب: xip.li/mMBiCf

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی