بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید بهترین قالب کفش (زنانه و مردانه)

  • ۲۶۶۹
راهنمای خرید بهترین قالب کفش (زنانه و مردانه)

قالب کفش چیست؟ اگر می خواهید یک قالب کفش زنانه یا مردانه خریداری کنید پیشنهاد می کنم این مطلب را از دست ندهید.


قالب‌های کفش از مواردی هستند که معمولا در خرید پوشاک نادیده گرفته می‌شوند، اما وقتی چند میلیون تومان صرف خرید کفش می ‌کنید، ارزشش را دارد با مقداری پول بیشتر که برای قالب کفش هزینه می‌کنید، آن کفش گران قیمت را مدت بیشتری سالم نگه دارید و از آن استفاده کنید.

وقتی حرف از به حداکثر رساندن عمر کفش می شود، سه نکته وجود دارد: مراقبت از کفش، قالب کفش و استراحت. در این پست از بست شوز ما راهنمای کامل راجع به یکی از این موارد را مرور می کنیم: قالب کفش.

قالب کفش چیست؟

قالب کفش وسیله ای تقریبی به شکل پا است که برای حفظ شکل، جلوگیری از ایجاد چین و در نتیجه افزایش عمر کفش، در داخل کفش قرار می گیرد. علاوه بر این قالب های کفش نقشی اساسی در از بین بردن رطوبت ناشی از عرق دارند که دلیل اصلی پوسیدگی پوشش و تخریب چرم می باشد. این امر به ویژه هنگامی که کفش بدون جوراب پوشیده می شود بسیار مهم است.

قالب های کفش باکیفیت که از چوب درختانی مثل سدر و سرو ساخته شده اند دارای مزایای دیگری نیز هستند از جمله: جذب رطوبت، جلوگیری از پوسیدگی پوشش، تازه سازی فضای داخلی و جلوگیری از ایجاد چین و شکاف و.... پس قالب های کفش به طور قابل توجهی عمر کفش شما را افزایش می دهد.

چرا باید از قالب کفش استفاده کنیم؟

1. رطوبت را جذب می کند

یک فرد معمولی به اندازه نیم لیتر عرق از پاهایش خارج می شود، یعنی هرروز نیم لیتر عرق در کفش هایش! پس می توانید تصور کنید وقتی این حجم از عرق در طول روز جذب کفش هایتان می شود چه بلای سر کفشتان می آورد. می تواند چرم آن را خراب کند و با گذشت زمان آن را کاملا از بین ببرد. بنابراین کاربرد قالب های کفش این است که آن رطوبت را به خودش جذب می کند و در عین حال فرم کفش شما را حفظ می کند.

2. در طولانی مدت ارزان تر است

کفش های ظریف قادر هستند به معنای واقعی کل زندگی خود ادامه دهند و شاید بیشتر نیز باشد اما شما مجبورید از آنها مراقبت کنید. قالب های کفش باکیفیت، یک سرمایه گذاری هستند، دقیقاً مانند یک قاب محافظ تلفن بادوام برای گوشی موبایل شما! یک جفت کفش چرم خوب بین 500 تا 1 الی 2 میلیون تومان قیمت دارند، به استثنای کفش های سفارشی، در حالی که یک جفت قالب کفش فقط 30 هزار تومان قیمت دارد. مقدار ناچیزی که اگر در نظر بگیرید می تواند طول عمر چرم را از 3 سال به 30 سال افزایش دهند.
قالب های کفش بسیار شبیه آویزها عمل می کنند، کفش های شما را شکل می دهند و از چین و چروک جلوگیری می کنند. اگر بهترین پیراهن های خود را بدون آویز جایی نمی گذارید، پس چرا کفش های خود را بدون قالب کفش می گذارید؟

3. چرم را قوی نگه می دارد و از ایجاد ترک جلوگیری می کند

در سطح میکروسکوپی، چرم از رشته الیافی تشکیل شده است که با پیوندهای پروتئینی در کنار هم قرار گرفته اند. چربی ها و روغن ها از شکستن پیوندهای پروتئینی جلوگیری می کنند. هنگامی که آب (عرق یا باران) به داخل چرم نفوذ می کند، با روغنهایی که الیاف چرم را به هم پیوند می زند پیوندهای موقتی ایجاد می کند و سپس با تبخیر، آنها را به سطح شناور می کند. الیاف چرم هنگام خم شدن شکننده شده و ترک می خورند. قالب های کفش رطوبت را قبل از نفوذ به چرم جذب می کنند و مقاومت چرم شما را برای دهه ها حفظ می کنند!

4. جلوگیری از پوسیدگی پوشش

چرم، پوست حیوانی است و مانند پوست شما در شرایط مرطوب می پوسد. در فضای داخلی کفش شما به خوبی فضای خارجی جریان هوا نیست، به ویژه اگر روزانه پا در آن عرق می کند در معرض پوسیدگی قرار می گیرد. این می تواند:

  • چرم را از بین ببرید
  • باعث بدبو شدن کفش هایتان شود
  • باعث عفونت و بدبو شدن پاهایتان می شود

خاصیت جاذب قالب های کفش آن محیط مرطوب را از بین می برد و از رشد باکتری و قارچ جلوگیری می کند. علاوه بر این، گونه های چوبی معطر مانند سرو رایحه ای نشاط آور منتشر می کنند که کفش شما را نیز طراوت می بخشد!

چه موقع باید از قالب کفش استفاده کنیم؟

1. هنگامی که کفش های خود را در می آورید

شما باید قالب های کفش را بلافاصله پس از درآوردن کفش، وقتی که چرم به خاطر تعریق پا خیلی مرطوب است وارد کفش کنید. این کمک می کند تا رطوبت قبل از نفوذ به چرم از بین برود. با قرار دادن قالب در کفش و جایگزاری مناسب آن، مطمئن می شوید که کفش بدون چین به شکل مناسب خشک می شود. هنگام رفتن به مهمانی نیازی به بردن قالب کفش نیست، اما هنگامی که به خانه رسیدید، قالب های کفش باید یک شب در کفش بماند.

2. بعد از خیس شدن کفش هایتان

چه در باران گیر افتاده باشید، و یا چیزی روی کفش های گرانبهای خود ریخته اید، باید آن را با روزنامه خشک کنید، سپس یک جفت قالب را سریع وارد کفش کنید تا تمام آن رطوبت از بین برود. با این کار شما از از بین رفتن روغنهای اساسی چرم در اثر آب جلوگیری می کنید و چرم محکم و لطیف باقی می ماند.

چگونه باید از قالب های کفش استفاده کنیم؟

بطور کلی قالب های کفش دو نوع مختلف دارند; نوع اول که پنجه آن از دو بخشی تشکیل شده که اگر آن را فشار دهید، به نوعی باز می شود و نوع دیگر شکاف دار است که کمی بزرگ تر بوده و طوری طراحی شده که دقیقا فیت پنجه کفش باشد، و دارای شکاف هایی بوده که تا باعث تبخیر شدن شده و رطوبت داخل کفش را کم کند.

برای جایگذاری قالب کفش کافی است که ابتدا قالب را از سمت دستگیره یا انتهای آن گرفته و نوک آن را درون کفشتان قرار می دهید و آن را داخل کفشتات جا بیاندازید. در مدل هایی که پنجه آن دوبخشی بوده وقتی قالب را داخل کفش فشار بدید دو بخش پنجه از هم باز می شه این باز شدن یک فشار ملایم را روی دیواری های پنجه کفش ایجاد کرده است و از ایجاد چروک روی کفش جلوگیری می کند برای خارج کردن قالب هم کافیه همون دستیگره را بگیرد و آن را بیرون بکشید.

اگر قالب های کفش در حداکثر فشرده سازی مناسب نباشند، خیلی بزرگ هستند. اگر وقتی کاملاً کشیده می شوند، صدای جغجغه مانند می دهند، خیلی کوچک هستند.

نکات مهم هنگام خرید قالب کفش

  1. بیشتر قالب های موجود در بازار از جنس پلاستیک بوده که سبک و ارزان می باشند و تولید انها آسان است. این قالبها کمک می کنند کفش شما شکل بگیرد. با این حال، آنها خاصیت جاذب قالب های چوبی برای از بین بردن رطوبت از لایه های چرمی را ندارند.
  2. برخی قالب های کفش پاشنه پهنی دارند (قسمت دستگیره آنها پهن و دایره ای شکل است) و برخی دیگر پاشنه باریک، که نوع پهن آن بهتر است، چون اگه از قالب های باریک استفاده کنید فقط به یک نقطه از پشت کفش فشار وارد می کند و پشت کفش را خراب می کند. 
  3. نکته ی دیگر اینکه برخی قالب های کفش لنگه چپ و راست دارند و نمی شود آنها را بجای هم و در کفش مخالف قرار داد. باید قبل از قرار دادن قالب کفش از چپ یا راست بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  4. وقتی از قالب کفش استفاده می کنید اجازه بدهید قالب کفش 24 ساعت در کفش شما بماند تا رطوبت آن را بگیرید و به خوبی فرم کفش را حفظ کند. پس باتوجه به این نکته شما نمی توانید یک کفش را هر روز بپوشید، اگه می خواهید به خوبی از قالبهای کفش استفاده کنید حداقل باید دو جفت کفش داشته باشید و هرزو یک جفت آنها را بپوشید.
  5. اگر می خواهید به خوبی از کفشتان مراقبت کنید وقتی کفشتان را می پوشید نباید با پایتان بخش پشتی کفش را مچاله کنید و روی آن فشار بیاورید این کار پشت کفش را خراب می کنید درست مثل کاری که قالب های باریک با کفشتان می کنند، پس وقتی می خواهید کفشتان را بپوشید از پاشنه کش ها استفاده کنید. برای این منظور می توانید به "راهنمای خرید پاشنه کش" مراجعه کنید.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظراتتون رو برای ما ارسال کنید.

►منبع: shoetreeproject
►لینک کوتاه مطلب: xip.li/r6PoXU

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی