بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

راهنمای خرید اینترنتی ژاکت مردانه + انواع آن

  • ۵۸۳
راهنمای خرید اینترنتی ژاکت مردانه + انواع آن

در این مطلب نکات و راهنمای خرید انواع ژاکت های مردانه را برای شما تهیه کرده ایم تا متناسب با شرایط خود ژاکت مناسب را انتخاب کنید.


ژاکت (Jacket) یک نوع پوشاک بافتنی است که دارای آستین بلند و جلو باز بوده و با دکمه یا زیپ بسته می‌شود و قسمت بالا تنه بدن و بازوها را می پوشاند. بسته به نوع دوختن می تواند قسمت هایی از گردن را هم بپوشاند و بدن را در برابر سرما گرم نگه می دارد.
ژاکت های مردانه از پرطرفدارترین و محبوب ترین پوشاک در فصل پاییز و زمستان می باشند. اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که ژاکت مناسب کدام است؟! یک ژاکت خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه راهنمای کامل خرید ژاکت مردانه، به شما لیست 30 مدل از بهترین ژاکت های موجود در بازار را معرفی کنیم.

تاریخچه ژاکت 

نام این پوشش از نام جیمز تامس برودنل هفتمین ارل کاردیگان اهل ولز گرفته شده‌است. او یک فرمانده بریتانیایی معروف در طول جنگ کریمه و حمله لایت بریگید در جریان نبرد بالاکلاوا بود. البسه او در این جنگ با نام او معروف شد زیرا ظاهراً هر افسر انگلیسی در این جنگ لباسی شبیه به ژاکتهای امروزی بر روی جلیقه ارتش می‌پوشید. از همین رو امروزه اینگونه ژاکت‌ها در زبان انگلیسی Cardigan خوانده می‌شود. همچنین Cardigan صورت انگلیسی شده نام «Cardigion»، لقب و دیار تحت فرمانروایی برودنل در زبان ولزی است.

انواع مدل های ژاکت مردانه

یقه گرد: این نوع ژاکت جزو محبوب ترین ژاکت های مردانه محسوب می شود. زیرا آن را می توان با پیراهن های یقه دار پوشید و به دلیل سادگی در طراحی این ژاکت ‌ها و همچنین قابلیت زیادی که در ست شدن با آیتم ‌های دیگر در استایل های مختلف دارند، از جمله پر طرفدار ترین ست های مردانه در فصل‌ های پاییز و زمستان به شمار می‌ روند. اما فضایی کافی برای کراوات وجود ندارد.

یقه هفت: این نوع ژاکت باعث شود که قد شما را بلند تر از چیزی که هست نشان داده شود. علاوه بر این قابلیت، این ژاکت ‌ها به شما این امکان را می‌ دهند تا به راحتی از کراوات در استایل خود استفاده نمایید. این ژاکت بهتر است با پیراهن یقه دار و کراوات یا شال گردن پوشیده شود که برای محیط اداری مناسب می باشد.

یقه اسکی یا ایستاده: ژاکت‌ هایی که دارای یقه اسکی یا ایستاده هستند؛ می ‌توانند بسیار انطباق پذیر باشند. و اگر مردان از آن ها به تنهایی در استایل خود استفاده کنند می ‌توانند یک استایل روزمره و راحت برای آن ها به وجود بیاورند. و اگر در زیر کاپشن یا کت از آن ها استفاده شود. می‌ توانند به عنوان یکی از آیتم‌ های استایل رسمی محسوب شوند. می توان آنها را به تنهایی با یک شلوار جین آبی پوشید.

یقه شل: این نوع از ژاکت ممکن است که با ژاکت ‌های یقه اسکی یا یقه ایستاده اشتباه گرفته شود. در حقیقت ژاکت های یقه شل چیزی بین ژاکت‌ های یقه گرد و یقه ایستاده محسوب می ‌شوند. در واقع مدل این نوع ژاکت ‌ها از دو مدل یقه گرد و یقه ایستاده الهام گرفته شده است. یقه این مدل از ژاکت ها معمولاً دارای یک لبه بلند است که به سمت پایین پیچ می ‌خورد یا برگشته است.

یقه برگردان یا آرشال: ژاکت هایی که دارای یقه برگردان یا آرشال می ‌باشند می ‌توانند به خوبی یک استایل روزمره و کاربردی را برای افراد به وجود بیاورند. همچنین می ‌توان از این ژاکت ها به عنوان یک جایگزین مناسب برای سویشرت نیز نام برد.

نکات کلیدی هنگام خرید ژاکت مردانه

نوع ژاکت: اولین نکته ای که هنگام خرید ژاکت مردانه باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب نوع آن است. شما باید ژاکتی را انتخاب کنید که با استایل شما همخوانی داشته باشید و بتوانید ژاکت را با لباس های دیگه و محیطی که در آن قرار دارید تطبیق بدهید. با استفاده از مدل هایی که در بالا معرفی کردیم یک مدل را با توجه به استایل خود انتخاب کنید.

جنس ژاکت: جنس ژاکت انتخابی شما به بودجه، هدف مورد نظر و عملکرد شما بستگی دارد. یکی از دلایل قیمت بالای ژاکت‌ های مردانه الیاف آن می ‌باشد. پلیور هایی که از جنس الیاف طبیعی تولید می شوند به دلیل اینکه هم ظاهر بهتری دارند و هم راحت ‌تر و مقاوم ‌تر از الیاف مصنوعی هستند قیمت بالاتری نیز دارند.
اگر جنسی که ژاکت مردانه از آن تولید شده است؛ بیش از حد سبک یا نازک باشد، زمانی که آن را به تن می ‌کنید، احساس سرما خواهید کرد. و اگر بیش از اندازه ضخیم و سنگین باشد. نیز می ‌تواند بیش از حد شما را گرم کند و باعث شود که عرق کنید. بطور کلی الیاف مورد استفاده در تولید ژاکت ها به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. کشمیر: این الیاف از پشم بز تولید می شنود و می تواند تا 8 برابر گرم تر از پشم گوسفند باشد. الیاف کشمیر دارای حالتی لوکس تری نسبت به الیاف دیگر می ‌باشد. ژاکت هایی که با این الیاف تولید می ‌شوند؛ بسیار سبک و نرم هستند و می‌ توانند بدن را به خوبی گرم کنند. قیمت ژاکت های کشمیر می تواند بسیار متفاوت باشد دلیل این امر این است که همه کشمیر ها یکسان نیستند.
  2. نخ و پنبه: از جمله رایج ‌ترین و متداول ‌ترین الیاف‌ هایی که برای تولید ژاکت‌ های مردانه  استفاده می ‌شود نخ و پنبه می ‌باشد. ژاکت هایی که از این جنس تولید می ‌شوند بسیار سبک هستند. این نوع ژاکت ها محافظت زیادی در برابر سرما ندارند و می ‌توانند برای روز های پاییزی که نه سرد هستند و نه گرم بسیار مناسب باشند.
  3. پشم: از جمله پرکاربردترین الیافت بعد از نخ و پنبه برای تولید ژاکت می باشند. ژاکت هایی که از این جنس تولید می ‌شوند دارای کیفیت ‌های متفاوتی می ‌باشند. در حقیقت درجه بندی کیفیت ژاکت هایی که از این جنس تولید می‌ شوند از نرمی تا ضخیم بودن متفاوت است. در بین انواع الیاف پشمی، پشم مرینو نرم ‌ترین الیاف برای تولید ژاکت ‌های مردانه محسوب می ‌شود، همچنین از کمترین میزان آلرژی را برای پوست نیز برخوردار است.

اندازه مناسب: مانند هر لباسی که ارزش پوشیدن دارد، یک ژاکت نیز باید مناسب شما باشد. از آنجا که ژاکت ها بافتنی هستند، تغییر زیادی در سایز آنها رخ نمی دهد، بنابراین پیدا کردن یک ژاکت مناسب بند شما ضروری است. هنگان پوشیدن ژاکت به نکات زیر توجه کنید:

  • لبه ژاکت باید روی کمربند شما یا پایین تر از آن قرار بگیرد. اگر هنگام نشستن پیراهن خود را از زیر آن بیرون می بینید یا دسته ژاکت خود را می بینید، به ترتیب ژاکت کوتاه و بلند است.
  • اگر پیراهنتان از قسمت شانه ها به خوبی اندازه تان باشد، مطمئن می شوید که سایز مناسب را برداشته اید.
  • درز شانه باید مستقیماً در جایی که بالای استخوان شانه شما به پایان می رسد، قرار بگیرد.
  • آستین ها اگر به تنهایی پوشیده شوند، باید به انتهای انگشت شست ختم شوند یا اگر با پیراهن زیر پوشیده شوند، باید 1/2 قبل از آن باشد.
  • بدن باید زمانی که ژاکت را پوشیدید راحت باشد. ژاکت نباید خیلی تنگ باشد که به بدن فشار بیاورد و نه خیلی گشاد که باعث بد استایل شدن شما بشود.

ژاکت مردانه: باید ها و نباید ها

►باید ها

  • ژاکت را بجای آویزان کردن، تاکرده و در جای مناسب قرار دهید.
  • ژاکت ها نباید در مجاورت تغییرات دمایی شدید قرار داشته باشند.
  • میزان شستشوی ژاکت های خود را به حداقل برسانید. هر چه کمتر بهتر!
  • بهتر است ژاکت ‌های خود را در محلی نگهداری کنید که از حشراتی مثل موریانه و بید دور باشند.
  • ژاکت های خود را مطابق دستورالعمل های روی برچسب بشویید، اما مطمئن شوید که آنها را صاف خشک کنید و نه در خشک کن.

►نباید ها

  • زیر ژاکت خود تی شرتی نپوشید که قابل رویت باشد.
  • نخ های شل را نکشید، آنها را ببندید، زیرا ممکن است بخشی از ژاکت خود را باز کنید. 
  • ژاکت را آویزان نکنید، زیرا جاذبه زمین و طی شدن زمان باعث می ‌شود که بافت لباس آسیب ببیند و خراب شود.
  • ژاکت های پرز یا کرک دار را دور ندازید. مقدار پرز یا کرک اجتناب ناپذیر است، بنابراین با یک ژیلت پرز ها را از رو ژاکت بردارید تا ژاکت شما دوباره جدید بنظر برسد.

بهترین راه برای شستشوی ژاکت

روش‌ های مطمئن و مشخصی برای شستشوی ژاکت ‌های مردانه وجود دارد که می‌ توانند دوام و ظاهر اولیه آن ها را حفظ کند. در نتیجه شما می ‌توانید به مدت طولانی از این آیتم ‌ها در استایل های خود استفاده نمایید.
در زمان شستشوی ژاکت‌ ها حتماً به برچسب شستشوی داخل لباس توجه کنید. زیرا بهترین راه‌ ها برای شستن لباس مورد نظرتان بر روی این برچسب قید شده است. همینطور این برچسب ها دماس مناسب شستوشو و شرایط خشک کردن و... را نیر نشان می دهند. اما یک سری توصیه‌ های عمومی نیز در این رابطه وجود دارد. که می ‌تواند در زمان شستشوی پلیور ها و ژاکت‌ های مردانه به شما کمک بسیاری کند.

  • از جمله این توصیه ‌ها می ‌توان به خیساندن و شستشوی ملایم و دستی ژاکت ‌های مردانه درون آب سرد به مدت کمتر از ۳۰ دقیقه اشاره کرد.
  • همچنین شما نباید به فشار دادن مدور و دایره‌ ای شکل برای گرفتن آب پلیور و ژاکت مورد نظرتان اقدام کنید.
  • خشک کردن پلیور ها و ژاکت‌ های مردانه نیز نباید به سرعت و با عجله انجام شود. بلکه شما باید این اجازه را به بافت ‌لباس بدهید. تا به آرامی و به صورت طبیعی خشک شود. تا ظاهر آن خراب نشود.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید نظرات خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

►منبع: maxbax - gentlemansgazette
►لینک کوتاه مطلب: xip.li/FYdZDR

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی