بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

بهترین راهنمای خرید اینترنتی کفش اسپرت زنانه

  • ۲۹۶۱
بهترین راهنمای خرید اینترنتی کفش اسپرت زنانه

نکات مهم هنگام خرید کفش اسپرت زنانه. لیست خرید 30 مدل جدیدترین کفش اسپرت زنانه شیک و ارزان.


تقریباً همه ما چه زن یا مرد به یک جفت کفش اسپرت برای پیاده‌روی‌‌های روزانه و یا ساختن یک استایل غیررسمی، راحت و جذاب نیاز داریم. اما خرید کفش اسپرت مناسب خود از میان گزینه‌های زیادی که پیش رو داریم همیشه آسان نیست. برای انتخاب کفش مناسب باید به موارد زیادی در انتخاب کفش اهمیت دهیم.

خرید و انتخاب کفش اسپرتی که مناسب شما باشد نکات و ریزه کاری های خاص خود را دارد که درصورت رعایت این نکات تاثیر چشم گیری در استایل و ظاهر شما خواهد داشت. و همینطور احساس راحتی را در هنگام راه رفتن برای شما به ارمغان می آورد و قدم زدن به یک کار لذت‌بخش تبدیل می شود. 

ویژگی های مهم و ضروری کفش اسپرت زنانه

اطلاع از ویژگی های کفش اسپرت مناسب یکی از نکات با اهمیت در انتخاب کفش است. پوشیدن یک کفش ورزشی مناسب می تواند تمرین کردن شما را لذت بخش تر و البته ایمن تر کند. کفش نامناسب به بدن صدمات جبران ناپذیری وارد می کند. بدین منظور، به نکات زیر قبل از خرید، توجه کنید.

نوع کفشی که قصد خریدش را دارید انتخاب کنید.

اولین نکته‌ در خرید کفش این است که بدانیم کفش را برای چه نوع فعالیت و چه مکانی میخریم. آیا تمام طول روز قرار است پای ما در کفش باشد؟ برای دویدن میخواهیم یا پیاده‌روی؟ فقط میخواهیم با لباس ست کنیم یا قرار است با آن به کوهنوردی هم برویم؟ بنابراین نباید از یک کفش اسپرت چندین استفاده متفاوت کنید.
کفش مخصوص پیاده روی معمولا ساختاری سفت‌تر دارد در حالیکه کفش دویدن زنانه انعطاف پذیری بیشتری داشته و در با داشتن بالشتک‌های بیشتر در زیره کارایی بالاتری برای دویدن دارند. بنابراین اگر هم میدوید هم گاهی پیاده‌روی میکنید بهتر است یک جفت از هر کدام از این دو نوع کفش اسپرت تهیه کنید.

به طول و عرض کفش دقت کنید.

قالب شدن کفش به پا یا به عبارت دیگر خریدن کفش با سایز مناسب یکی از مهم ترین بخش ها در خرید کفش می باشد. یک کفش اسپرت بسیار عالی اگر اندازه مناسب پای شما نباشد سودی ندارد دقت کنید که در زمان خرید کفش به طول و عرض آن دقت کنید. نکته مهم در انتخاب هر نوع کفش از جمله کفش اسپرت زنانه این است که هرگز نباید کفش بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از سایز پای شما باشد. و هیچ گاه کفش تنگ را به امید اینکه جاباز خواهد کرد انتخاب نکنید.
یک راه ساده برای امتحان کردن راحتی کفش این است که بعد از پوشیدن کفش نوک کفش را با انگشت فشار دهید و مطمئن شوید که حداقل یک بند انگشت، جا در قسمت جلویی کفش وجود داشته باشد. در واقع باید حدود 2 سانتی متر بین شست پا و جلوی کفش فاصله باشد. بنابراین، نباید کفشی را بخرید که پنجه پایتان را محکم بگیرد.

در زمان درست پای خود را اندازه بگیرید.

بسیاری از افراد صبح‌ها برای خرید کفش می‌روند یا صبح پایشان را اندازه می‌گیرند تا سایز کفششان را برای خرید اینترنتی انتخاب کنند. اما همان کفشی که صبح ممکن است به خوبی اندازه‌تان باشد ساعت ۵ بعد از ظهر تنگ می‌شود! در واقع پاها از صبح تا حدود ساعت ۴ بعداز ظهر شروع به متورم شدن می‌کنند و در این ساعات به بزرگترین حد خود می‌رسند. پس بهترین زمان برای اندازه‌گیری پا یا خرید کفش به ویژه کفش ورزشی، بعد از ظهر است.

راحتی مهم تر از زیبایی!

برخی از افراد به ظاهر کفش بیش از هر چیز توجه می‌کنند. یکی از متخصصان کفش ورزشی می‌گوید اغلب ورزشکارانی که یک کفش را فقط به خاطر ظاهر آن می‌خرند، بعد از چند ماه بازمی‌گردند و می‌گویند کفش پای آن‌ها را اذیت می‌کند. پس پیش از ظاهر به اندازه و راحتی کفش ورزشی توجه کنید.



کفش نباید خیلی سنگین باشد.

از عوامل مهم در انتخاب کفش‌های اسپرت، وزن آن‌ها است. این مسئله در کفش‌های دویدن و پیاده‌روی اهمیت بالاتری دارد. کفش پیاده‌روی و دویدن معمولا باید وزنی بسیار سبک داشته باشد تا قدم زدن یا دویدن را برای شما راحت‌تر کند. با توجه به اهمیت این موضوع در ساخت بیشتر این کفش‌ها از موادی استفاده می‌شود که سبک باشند.

انعطاف پذیری کفش را بررسی کنید.

اگر کفش شما انعطاف‌پذیری مناسبی نداشته باشد ممکن است سبب دردهایی در ناحیه تاندون آشیل یا عضلات پشت ساق شود. انعطاف‌پذیری در کفش‌های دویدن نسبت به کفش‌های پیاده‌روی اهمیت بیشتری دارد. درواقع حرکاتی نظیر خم شدن پنجه‌ی پا، باعث وارد آمدن فشار بیشتری در این ناحیه از کفش شما خواهد شد. به همین دلیل باید از کفش‌هایی استفاده کنید که انعطاف‌پذیری زیادی داشته باشند.
یک راه ساده برای تشخیص میزان انعطاف‌پذیری کفش نگه داشتن پاشنه و خم کردن پنجه روی زمین است. در صورتی که کفش اجازه دهد پای شما همانند زمانی که بدون کفش است خم شود، این کفش انعطاف‌پذیری مناسبی دارد.

از کفش های دارای قابلیت تنفس استفاده کنید.

هنگام فعالیت‌های ورزشی سوخت و ساز بدن و میزان گردش خون زیاد می‌شود، و میزان دما در پا بالا خواهد رفت. به همین دلیل یکی از نکات بسیار مهم برای انتخاب کفش مناسب برای ورزش قابلیت تنفس در آن خواهد بود. تنفس خوب کفش با گردش هوای بیشتر در بخش داخلی، علاوه بر تعرق کمتر پا، به خنک ماندن سطح پوست کمک زیادی خواهد کرد. گردش هوا در کفش‌هایی که رویه‌ی پارچه‌ای و بخصوص چرم دارند معمولا بیشتر از سایر کفش‌ها است. چرا که منافذ موجود بین الیاف باعث گردش هوای بیشتر در بخش داخلی خواهد شد.

کفش های داری قابلیت جذب شوک امتحان کنید.

کفش های دارای این قابلیت، فشار های وارده به کف پا را کاهش داده و مانع از خستگی در هنگام فعالیت می شود. لژ بکار رفته در پاشنه کفش پا را در هنگام برخورد با زمین در هنگام راه رفتن محافظت می کند. بیشتر کفش های ورزشی لژ دارند ولی کفش های پیاده روی در قسمت پاشنه لژ بیشتری دارند.

از کفش های دارای قوس استفاده کنید.

زیره‌ی کفش پیاده‌روی و دویدن باید دارای قوس‌هایی در ناحیه‌ی میانی باشد تا فشار حاصل از ضربات وارد شده به کفش را کمتر به پا منتقل کند. نکته مهم در انتخاب کفش این است که مانند لباس سایز درج شده روی آن مهم نمی باشد و طوری که کفش در پا قرار می گیرد اهمیت بیشتری دارد.

از جوراب استفاده کنید.

برای آنکه مطمئن شوید کفش درست اندازه خودتان است و در آن احساس راحتی دارید، کفش اسپرت را با جوراب ورزشی را که قرار است با آن بپوشید امتحان کنید. بهتر است از جوراب های ورزشی که سبب بهبود عملکرد و یا کاهش درد شده و از پیشرفت بدشکلی در اندام جلوگیری می کند استفاده نمایید تا پاهای شما کاملا با کفش جفت و جور گشته و سلامت پاهای شما تضمین شود.

عمر کفش اسپرت را بدانید!؟

تقریبا به طور میانگین بعد از 550 تا 650 کیلومتر دویدن، کفش جدیدی باید خریداری کرد. اگر حساب نمیکنید که با هر جفت کفش چقدر راه میروید یا میدوید، به محض اینکه پشت کفش مستهلک شد و یا اینکه در پاهای تان احساس خوبی نداشتید، کفش باید تعوض شود.

به قیمت و مارک کفش توجه کنید.

یک کفش با کیفیت و مناسب دویدن، نسبتا گران قیمت می باشد و البته به منظور سلامت پا، ارزش خرید آن را خواهد داشت. کفش اسپرتی که با کیفیت بالا تولید شود معمولا به همان نسبت قیمت بالاتری نیز دارد. یک کفش ورزشی ارزان هیچ گاه نمیتواند عملکردی به خوبی یک کفش اسپرت مارک دار و گران قیمت باشد. پس بهتر است ارزش کفشی را که میخرید بدانید و هم بدانید پولی که برای خرید کفش خود خرج میکنید چقدر ارزش آن را دارد.


امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

►لینک کوتاه مطلب: bit.ly/2RIpJy8

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی