بست شوز

مرجع مقالات مد و پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه

بهترین راهنمای خرید اینترنتی گیوه مردانه اسپرت

  • ۱۳۶۷
بهترین راهنمای خرید اینترنتی گیوه مردانه اسپرت

نکات مهم و ضروری هنگام خرید گیوه. لیست 20 مدل بهترین و باکیفیت ترین گیوه مردانه با قیمت مناسب + خرید اینترنتی.


از زمان‌های دور و پیدایش بشریت، انسان‌ها به‌دنبال راهکاری برای جلوگیری از آسیب دیدن پاهایشان بودند که معروف‌ترین نوع آن در نقاط مختلف ایران گیوه نام دارد. گیوه نوعی پاپوش تابستانی، سبک، بادوام و مناسب برای راهپیمایی‌های طولانی، دارای قدمت طولانی ویژه مردان و از جمله صنایع دستی مناطق کردنشین است همه مراحل تولید این پاپوش، دستی است و عموماً از نخ قالی، نخ ابریشم و کف آن از پارچه، چرم یا لاستیک است.

در ادامه انواع گیوه ها رو به شما معرفی می کنیم و راهنمای خرید کامل گیوه مردانه را به شما آموزش می دهیم. در آخر همین مطلب لیست 20 مدل از بهترین گیوه های مردانه را برای شما قرار داده ایم.

انواع گیوه را بشناسید

در استان کرمانشاه بافت پنج نوع گیوه معمول است که شامل: گیوه زیرپارچه ای، گیوه تخت آجیده، گیوه تخت چرمی، گیوه تخت لاستیکی و گیوه رویه ابریشمی است.

گیوه زیرپارچه ای؛ در پاوه و در بخش اورامانات گیوه کشی و تولید گیوه زیره پارچه‌ای مرسوم است و در روستاهای حجیج و نودشه که از مراکز قدیمی و مهم تولید این نوع گیوه می‌باشد تولید می‌شود.

گیوه تخت آجیده (ملکی)؛ گیوه‌ای است کف تخت آن با نخ پرک آج خورده‌ است و از استحکام زیادی برخوردار است در زمستان و تابستان و روی یخ و سنگ محکم به زمین می‌چسبد و در شرایط طبیعی منطقه و نوع فعالیت کوهستانی کارایی دارد.

گیوه تخت چرمی؛ این گیوه به‌تدریج جایگزین گیوه تخت آجیده شده و کف آن یک تکه از چرم گاومیش است که به اندازه پا در سایزهای مختلف بریده می‌شود و رویه آن همچون گیوه‌های دیگر سوزنی است.

گیوه تخت لاستیکی؛ از حدود نزدیک به ۱۵۰ سال قبل به دلیل ارزانی و تخت محکم لاستیک از لاستیک‌های فرسوده ماشین که برش داده می‌شد برای استفاده عشایر رونق پیدا کرد ولی به علت گرم بودن کف آن بافت این گیوه با این زیره کم‌کم از رونق افتاد و بیشترین استفاده آن در فصل زمستان و درمناطق روستایی است.

گیوه رویه ابریشمی؛ رویه این نوع گیوه از نخ ابریشمی الوان تهیه می‌شود و در حال حاضر به علت هزینه بالای تهیه نخ ابریشم، ویسکوز، پرلون و نخ پلاستیکی جایگزین شده، این نوع گیوه به عنوان کفش خانگی و بیشتر زنانه است. نقش‌های معروف آن ترمه، برگ بیدی، زربافت، توت فرنگی، پرچمی، نوری، پروانه، کوزه‌ای می‌باشد، رویه آن توسط قلاب بر روی کفه بافته می‌شود.

نکات مهم در خرید گیوه مردانه

انتخاب سایز مناسب گیوه

همیشه پیش از انتخاب و خرید یک کفش یا گیوه، پای خود را اندازه بگیرید. این کار را در حالت ایستاده انجام دهید. در بعضی افراد هر دو پا کاملاً یکسان نیست، بهتر است برای پای بزرگتر گیوه بخرید و اگر لازم بود برای پای کوچکتر از کفی استفاده نمایید. گیوه باید نه خیلی تنگ باشد که به پای شما آسیب برساند و نه خیلی گشاد که لیز بخورد.
صبح برای خرید هیچ نوع کفش یا گیوه ای اقدام نکنید، بعد از ظهر و ساعات پایانی روز برای خرید هر نوع کفش یا گیوه مناسب است چون اندازه پاها در طول روز تغییر می کند. پاها در پایان روز و بعد از چند ساعت راه رفتن و ایستادن اندازه بزرگتری نسبت به ساعات اولیه روز پیدا میکند.

پیشنهادی: 5 گام ساده برای اندازه گیری سایز پا + جدول

به پنجه گیوه دقت نمایید.

پنجه گیوه نباید باریک و تیز باشد. انگشتها باید راحت بوده و روی هم قرار نگیرند. دقت کنید انگشت شست به اندازه کافی جا داشته باشد و راحت بتواند حرکت کند. کفش نباید آن قدر گشاد باشد که هنگام راه رفتن پاشنه پا از کفش خارج شود.

گیوه با رویه مناسبی بخرید.

جنس رویه گیوه باید نرم و انعطاف پذیر باشد. گیوه های رویه پنبه ای و ابریشمی مناسبترین جنس انواع رویه را دارا هستند. گیوه های با رویه پلاستیک اصلا مناسب نیست و موجب تعریق و بوی بد پا می شود. گیوه های پارچه ای و برزنتی هم زیاد استفاده نکنید چون زود پاره می شوند.

قسمت خارجی و داخلی گیوه را بررسی کنید.

قسمت بیرونی و خارجی گیوه که با سطح زمین تماس دارد باید از جنس محکم و بادوام بوده و سطح آن هم صاف و لیز نباشد که پیشنهاد ما به شما این است که از گیوه های زیره چرمی و زیره پارچه ای استفاده نمایید.
قسمت داخلی کفی باید نرم باشد تا پا در آن احساس راحتی کند و کفی تمام گیوه ها از جنس نمد می باشند.

گیوه های پاشنه بلند و همچنین خیلی تخت نخرید.

گیوه های پاشنه کوتاه آسیب کمتری به پاها می رسانند، اما گیوه های بدون پاشنه با کفی تخت نیز مناسب نمی باشند. بهتر است پاشنه کفش کتر از 3 و بیشتر از 5 سانتی متر نباشد.


امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
همواره می توانید از طریق فرم زیر نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

►منبع: wikipedia - givedoz.ir
►لینک کوتاه مطلب: xip.li/at79TD

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی